שיחה:אגדות החורבן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דבר ראשון - יפה. דבר שני, ראוי לסדר את הפסקה "תוכן האגדות" - היא נראית קצת לא מסודרת. צריך להרחיב על משמעות האגדות (מישהו שיודע, לא פרשנות אישית) - לדעתי זה צריך להיות עיקר הערך. (באותה הזדמנות כדאי לתת מבט על קמצא ובר קמצא). למשל העניין הזה שהזכרת, אך לדעתי הוא דבר מאוד מרכזי, הנושא של אשרי אדם מפחד תמיד. נראה שהתלמוד הבין את המקרים האלה לא כבעיות מוסריות שונות שגרמו לחורבן, אלא האספקט של השאננות והביטחון - הוא שהזיק. כמובן שאל תכתוב את זה עד שאתה שואל מישהו שלמד פעם משהו, כי אני לא יודע אם זה נכון או סתם הרהורים. (להבדיל, ראה שיחה:הסוכן סמית'...) קצת תיקוני לשון פה ושם - וזה ערך מצויין. בינתיים, אני חושב שאפשר להפוך אותו לערך, כי יש לו את הבסיס כבר ככה. כשהוא יהיה במרחב הערכים, אם זה יהיה כשעוד יהיה לי זמן - אעבור עליו ואתן מה שיש לי. בהצלחה - דודסשיחה 23:46, 6 אוגוסט 2006 (IDT)

ספר האגדה לחיים נחמן ביאליק[עריכת קוד מקור]

בהקשר לאגדות החורבן כדאי להזכיר את ספר האגדה של ביאליק שמכיל את האגדות ממסכת גיטין 26/7/2009


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 01:57, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

דיוק היסטורי[עריכת קוד מקור]

יש להתייחס להשוואת דברי חז"ל לתיאור ההיסטורי של התקופה, שכן מהם מתאימים למסופר בשאר מקורות (החלפת אספסיאנוס בטיטוס עקב מינויו של הראשון לקיסר), מהם סותרים אותם (הגעת נירון קיסר לירושלים), מהם נאמרו בדרך גוזמה (360,001,800,000 איש בהר המלך) ומהם נאמרו בדרך משל (עונשו של בלעם); וכן לשאלה האם יש לראות באגדות החורבן מקור היסטורי או דיון היסטוריוסופי ("על מה אבדה הארץ") המתייחס לגורמים רוחניים ומנותק מההתרחשות הריאלית, או לכל הפחות דוחק אותה למקום משני. 2A02:14F:1FD:36D6:44D:C945:921D:4B25 11:38, 7 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]

סיפור מרתא בת בייתוס[עריכת קוד מקור]

ברצף אגדות החורבן הבחנתי שבפסקה 'בריוני ירושלים' חסרה האגדה על מרתא בת בייתוס- שתופסת מקום נרחב גם בגמרא בגיטין, וגם בפרשנות אגדות החורבן לאורך הדורות. אמנם היא לא קשורה באופן רציף לסיפורי הבריונים שעוטפים אותה משני הכיוונים ברצף אגדות החורבן, אך היא מתארת את מימדי הרעב כתוצאה משריפת האסמים בידי הקנאים, ולדעתי חשוב לתת לה את מקומה בפסקה זו.

בן יהוידע - שיחה 14:13, 16 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]