שיחה:אדריכלות היי-טק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה זה המונח הזה "אדריכלות היי טק"??? באף ספר לתולדות הארכיטקטורה המונח הזה לא קיים!!! המקור לשם הזה נשמע לי כביטוי נלעג של האסכולה הישנה של דור האדריכלים המחנכים הקודם בארץ, שתלמידיהם לא הבינו את הלעג בלשונם. לפי רמת הדברים, נראה שכותב הערכים הללו הנו תלמיד (או שמא בוגר) המכללה האקדמית יהודה ושומרון... מיכאלי 22:36, 15 אפריל 2006 (UTC)

אני לא מבין בזה, אבל יש ערך על זה באנגלית. ערןב 22:38, 15 אפריל 2006 (UTC)

אני לא יודע מי כותב בויקיפדיה האנגלית, אבל כשכותב הערך מציג את מרכז פומפידו וגם מתוך כוונתו נראה שהוא מתכוון לכמה זרמים בארכיטקטורה שהתפתחו בסוף שנות ה-60 וראשית שנות ה-70 והכוונה לסטרוקטוראליזם והדקונסטרוקטוביסטים. ראוי שמי שכותב ערכים שכאלה ייקח אחריות ולא רק ירוץ להעתיק מהויקיפדיה האנגלית, אלא אדם הבקיא בתיאוריות הארכיטקטוניות שבהן בחר להתמקד. דבר נוסף: כותב הערך מציין ש"אדריכלות ההייטק מתאפיינת "בעיקר בחומרים קלים וחדשניים לבנייה. פלדה, זכוכית ואלמנטים נמתחים במקום חומרים מסורתיים יותר כגון לבנים, עץ ובטון." - הבורות כאן של הכותב כנראה שכחה שלמעלה ממאה שנה לפני אותה "אדריכלות היי טק" כבר הקימו מבנים מחומרים אלו כחלק מהמפכה התעשייתית, כשהחשוב שבהם הנו ארמון הבדולח (The Crystal Palace) שנבנה במרכז לונדון...מיכאלי 22:44, 15 אפריל 2006 (UTC)

שוב - אני לא מבין בנושא, כך שאני מציע שתפנה לכותב הערך, ואני ממליץ שתנקוט בלשון קצת פחות חריפה. עדיף קודם כל לשאול ואחר כך להאשים (פן תגלה שהבורות היתה דווקא שלך חו"ח :) ). ערןב 22:56, 15 אפריל 2006 (UTC)
האמת שזה מוזר לי שהערך בויקיפדיה האנגלית הוא קצר כל כך אבל יש על הנושא הרבה חומר בספרות המקצועית. אני אשתדל למצוא את הביבליוגרפיות המתאימות ולצרף אותן לערך. בכל מקרה כמו שציינתי בתיקון, זה לא תנועה או זרם מוגדרים אלא תפישה כללית יותר. הסטרוקטוראליזם והדקונסטרוקטיביזם הם מושגים אחרים. הסטרוקטוראליזם היא תפישה פילוסופית בעלת השפעה על ספרות, אומנות ובין השאר גם אדריכלות (למרות שאם אני זוכר נכון, רוב האדריכלות היא תיאורטית בלבד). הדה-קונסטרוקטיביזם היא גישה שאין קשר בינה ובין ההיי-טק. היא קשורה לרובדיות, לגאומטריה ולתפיסה פילוסופית של "לספר את הסיפור מכמה נקודות מבט". למרות שיש הרבה מבנים "טכנולוגיים" של צורות "מתפוצצות" וכביכול דה-קונסטרוקטיביות (כמו של חדיד ושל ליבסקינד) הדקונסטרוקטיביזם אינו נוגע לטכנולוגיית בנייה. בכל מקרה נראה לי שאני אכתוב על זה ערך מסודר בקרוב.
למיכאלי: אתה צודק לגבי הנושא של ארמון הבדולח וזו התייחסות שכבר שמעתי ולכן גם הוספתי את זה בערך. ויש אגב עוד הרבה מה להוסיף לערך הזה. בכל מקרה, כפי שהציע ערןב, דבר חלששש... --Yoashhh 00:43, 16 אפריל 2006 (UTC)

ערך ממיזם התיכון למדעים ולאמנויות ירושלים[עריכת קוד מקור]

ערך זה נכתב או הורחב במסגרת שיתוף הפעולה
בין ויקימדיה ישראל לתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים (IASA)