שיחה:אוריינות מקצוע ההיסטוריה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

ערך זה נכתב במסגרת הקורס האקדמי „שפות ואוריינות בהקשרי חינוך וחברה”, במסגרת התוכנית ללימודי תעודת הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל־אביב.


הערכת סגל הקורס[עריכת קוד מקור]

הערך נמצא בשלבי עריכה עדין- יש בו אוסף של ציטוטים/אמירות מכותבים שונים, ובעיקר שרמר שהוא כמובן מקור מרכזי וחשוב בנושא- אך הכתיבה כולה אינה אינטגרטיבית דיו.

  • יש להוסיף מחקרים של אסתר יוגב- כותבת מרכזית בתחום
  • נעדרת הגדרה ברורה של מהי אוריינות היסטורית (משתמע מהדברים שזו גישה, אך זו לא גישה, אלא מיומנות או אוסף מיומנויות שאנו מבקשים לחדד ולהנחיל לתלמידים)
  • הפדגוגיה הביקורתית מוצגת בסעיף נפרד, כשלמעשה ניתן להנחיל אוריינות היסטורית ולטפח אותה, גם ללא שימוש בפדגוגיה הביקורתית, לא כל מה שביקורתי הוא בהכרח פדגוגיה ביקורתית.
  • לגבי תת הסעיף העוסק בחינוך הדתי (זה לקוח משרמר), אבל שווה לבדוק אצלו אם הוא מדבר על החינוך הדתי הקלאסי (למשל זה שהתקיים לאורך שנים תחת חסות הכנסייה)כי למשל, בחמ"ד בישראל בהחלט לומדים גם אוריינות היסטורית ללא קשר גם למרכיב האמוני המצוי שם
  • לא ברור הקשר לתמונה של הממצא מתל גזר, איך זה מתקשר?

בקיצור, הקו המחבר את ההגדרה כולה הוא קצת מבולבל. יש מקום לתת הגדרה ברורה של מהי אוריינות בהתחלה, וממנה לגזור את הסעיפים השונים. רוב הדברים מצויים, אך צריך לערוך ולארגן את זה אחרת.

תודה, אתקן בהקדם. לגבי החינוך דתי - זה מה שכתוב אצל שרמר, אבל אולי אוותר על זה פשוט. ולגבי התמונה - אכן הקשר קלוש, פשוט שני אמרה כי תמונה היא הכרחית למרות שאמרתי שאני לא מוצא שום דבר בויקישיתוף שמתאים לערך. אז במקרה כזה במידה ולא אמצא דבר יותר מתאים פשוט אוריד את התמונה.

Yotambec - שיחה 09:35, 19 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]

שלום, Yotambec. בסך הכל עבודה יפה מאוד. ניכר שהשקעת בכתיבת הערך והפנמת את מרבית עקרונות הכתיבה האנציקלופדית בוויקיפדיה עליהם דיברנו במהלך הסמסטר.
  • ההערה העיקרית שלי קשורה למבנה, ראשי הפרקים וארגון החומר. ראה את השינויים שעשיתי מבחינת ראשי הפרקים על מנת לקבל מושג כיצד לקבץ פרקים.
  • הימנע מהדגשת מילים במהלך הטקסט. אנו מדגישים רק את המילים הראשונות בערך. אנו גם לא יוצרים תתי פרקים בעזרת הדגשות, אלא בעזרת סימני שווה (בדוק את הערך בעריכת קוד מקור ותראה מה שיניתי)
  • שים לב שכשהערת שוליים משמשת יותר מפעם אחת, ניתן לתת לה שם ולקרוא לה שוב ושוב. ראה דף "עזרה:הערות שוליים".
  • בהתייחס לנושאים כמו אוריינות, עליהם קיים ערך, מספיק להפנות אליו, במקום לחזור על התוכן, על מנת להימנע מעומס.

שוב, כל הכבוד על העבודה היפה. בהצלחה בהמשך! Shani - שיחה 00:50, 24 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]

Yotambec, האם תוכל לשנות את ההערות בהן כתבת "שם" כך שיהיה כתוב בהן שם המקור, או להגיד לי איזה שייך לאיזה מקור ואני אתקן? ניסיתי להבין מהיסטוריית העריכה איזה "שם" מתייחס לאיזה מקור, ולא הצלחתי להכריע בוודאות. תודה, אוריאל, Orielno - שיחה 22:54, 13 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

חשד לתקלדה[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על תקלדות

מוריאליסטיות->מטריאליסטיות? הקשר: ~~~ הן מייעדות לחינוך מטרות מוריאליסטיות.
מוריאליסטיות הביקורתית רוצה לשמר את ייחודיות הפרט ולעצב אדם ההודף כל עיצוב חיצוני לו, משום שייחודיותו היא חלק ממהותו של הא ~~~

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באוריינות מקצוע ההיסטוריה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:02, 30 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]