שיחה:בדיקת סוכר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 חודשים מאת רון18 בנושא שינוי שם

מספר הערות[עריכת קוד מקור]

תודה על התיוג יאצקין52. אני מקווה שאתה באמת מאמין שאני עושה את הכל מכוונה טובה ורק רוצה לעזור ולשפר. מספר הערות והצעות שאולי יעזרו לך בשיפור הערך (חלקן עלו בדיונים קודמים על ערכים מסוג זה). אני כותב את ההערות שלי בצורה מאוד כללית ונקודתית, אז מבקש ממך לא להעתיק מילה במילה את מה שאני כותב, אלא לחפש מקורות מסודרים ולכתוב את זה בצורה טובה וברורה ככל הניתן:

  1. בדיקת גלוקוז בנוזל השדרה - יכולה להעיד על יותר מאשר זיהום חיידקי לעומת נגיפי. מציג לך לקרוא על זה קצת.
  2. סוכר בשתן - פחות אהבתי את "אך עד טווח מסויים הוא נחשב לנורמטיבי." הייתי מעדיף שתציין טווח ברור, או שפשוט תמחק את המשפט הזה. זה מרגיש לי קצת כללי מדי.
  3. סוכר בדם: קודם כל ההבדל בין מדידה בדם ורידי לבין גלוקומוטר - הייתי שמח אם היית יכול להרחיב על כך יותר. וחשוב מאוד להדגיש שלא מדובר על בדיקה שגרתית, אלא על בדיקה שמבוצעת על ידי חולי סוכרת (והרבה פעמים במחלקות בבית החולים, לשם ניטור רמות הסוכר של המאושפזים בזמן אמת). זו לא בדיקה שאנשים בריאים עושים באופן שוטף. בדרך כלל עושים את הבדיקה הרגילה והמוכרת יחד עם שאר בדיקת הדם. מובן מאליו שחולי סוכרת לא נדרשים בצום של 8 שעות לפני כל בדיקת סוכר בגלוקומטר, וחשוב להסביר את זה. לכן אני מציע להפריד בין שתי הבדיקות, שכרגע מוצגות באופן מעורבב כאילו הן משמשות בדיוק לאותה המטרה.
  4. פירוש התוצאות: אחת הנקודות הבעייתיות שנגענו בה כבר בדיונים קודמים. אי אפשר לכתוב פרשנויות כאלה, כשאתה מתייחס רק לבדיקת דם בודדה ללא הקשר קליני. בדיקת סוכר בודדה לא מספיקה כדי לאבחן סוכרת. הערכים שכתבת הם נכונים בעיקרם, אבל כאמור ללא הקשר קליני אי אפשר להסיק כלום, בטח לא לאחר מדידה בודדת. גלוקוז גבוה מעט באופן חד פעמי לא מצביע על סוכרת וגם לא על טרום-סוכרת. לאנשים רבים יכולה להופיע תוצאה כזאת וזה יכול להיות שום דבר.

מציע להתחיל בתיקונים אלו, ואם אחשוב על נקודות נוספות אכתוב. כמו תמיד, אני אשמח אם תוכל להוסיף עוד מקורות לערך שלך. שים לב לאופן שבו אתה מוסיף מקורות תחת "קישורים חיצוניים" ולא בתור הערות שוליים, כנהוג במרבית ערכי ויקיפדיה. לא מדובר כאן על כתיבה אקדמית באוניברסיטה, שבה אתה מוסיף רשימה ביבליוגרפית בסוף הטקסט. כאן נהוג להוסיף את המקור בהערת שוליים מיד לאחר הטקסט הרלוונטי. מוזמן להסתכל בערכים אחרים (כולל ערכים שלי) כדי להבין למה אני מתכוון. פשוט כדי שיהיה קצת יותר מסודר וברור.
מתייג את gilgamesh (בתקווה שהוא יסלח לי שאני שוב מציק לו), שאני בטוח שמבין הרבה יותר טוב ממני בבדיקות גלוקוז למיניהן, ויוכל אולי לתת רעיונות נוספים לשיפור הערך (אם יש לו זמן וכוח). רון18 - שיחה 22:23, 28 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

תודה על התיוג אך אני לא רוצה להכנס לזה. גילגמש שיחה 22:33, 28 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך לשנות את השם לבדיקת גלוקוז או בדיקת רמת גלוקוז אברהם שוורץ - שיחה 00:37, 29 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

מסכים. זה יהיה יותר מדויק. ברפואה אף אחד לא מדבר על סוכר, וגם בדיקת המעבדה מופיעה תחת השם "גלוקוז". רון18 - שיחה 09:19, 29 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
יאצקין52 צריך להעביר גם את דף השיחה לשם החדש, יחד עם הערך :) רון18 - שיחה 22:00, 30 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה