שיחה:ברוך אוסטרובסקי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הודעה שהועברה מדלפק הייעוץ[עריכת קוד מקור]

הועבר מדלפק הייעוץ 16:50, 17 באוקטובר 2006 (IST)

28.11.06 שלום רב לפני מעט יותר מחודש העלתי לאתר ויקיפדיה את החומר על ברוך אוסטרובסקי. לאחר מס' עדכונים והבהרות בינינו בנושא זכויות יוצרים פרסמתם את הביוגרפיה של אוסטרובסקי . המידע והתמונה הוצגו בצורה מאוד מרשימה ועניינית. להפתעתי , לפני זמן מה כשנכנסתי שוב אל האתר לברוך אוסטרובסקי הסתבר לי שהורדתם קטע מפתיחת הדברים , קטע משמעותי וחשוב . הטקסט שחסר : אשר עמד בראשה במשך 28 שנים, היה מנהיג מזן נדיר. דמוקרטיה, שוויון, חינוך ועבודה עברית היו עבורו אורח-חיים, לא סיסמאות.

מדוע? מה קרה? למה השתנה? מצפה לתשובתכם למייל rachelr@raanana.muni.il

בברכה רחל ריינשטיין מנהלת ארכיון העיר רעננה

שלום רחל,
בדיקה בגרסאות קודמות תציג מי הויקיפד שמחק את השורה. בויקיפדיה אין "הורדתם" כדעת הציבור. אחד מהויקיפדים הוא שהוריד ואת יכולה להחזיר את השורה. רצוי לברר עם הויקיפד שהוריד את הסיבה לכך במקום להכנס למלחמת עריכה. אני מניח שהשורה הורדה משום שהינה אינה משום חיווי דעה ולמרות שאני יכול לקבל את טענתך כי אוסטרובסקי היה מנהיג מזן נדיר, בכתיבה אנציקלופדית עדיף להמנע מכתיבה שכזו. דרך אגב, בויקיפדיה טקסטים נערכים שוב ושוב על ידי כותבים שונים. הדבר אכן יכול להיות מקומם בהתחלה אך לאחר שמתרגלים לכך מגלים את היתרונות באופן עריכה זה. יום טוב.

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום רב שמי רחל ריינשטיין ואני מנהלת הארכיון ההיסטורי של עיריית רעננה. כאשר נכנסתי לאתרכם הבחנתי שחסר בו מידע על ראש המועצה הראשון של רעננה . על סמך המידע בארכיון ועל פי הרשאתי לשימוש במידע זה , הכנסתי אותו לערך המתאים באתרכם. כמו כן הוספתי תמונה של ברוך אוסטרובסקי לאותו דף. המידע עלה כולל התמונה אך בגלישה חוזרת לאחר מספר דקות הבחנתי כי הוא נמחק בגלל "חשש לפגיעה בזכויות יוצרים". אין כאן פגיעה בזכות יוצרים מכיון שאנחנו (בארכיון העיר) בעלי זכויות היוצרים של החומר !!!


אני מעוניינת להכניס חומרים נוספים הקשורים לעיר רעננה ולעבות ע"י כך את הערך "רעננה". עד תשובתכם לא אעשה זאת כי אין בכוונתי לעבוד לחינם. אני מאוד מעוניינת שהערך יהיה שלם , נכון ומעודכן כולל תמונות נדירות שיש לי כאן בארכיון.(ואני בעלת זכויות היוצרים!)

אודה מאוד לתשובתכם המהירה

בברכה רחל ריינשטיין מנהלת ארכיון העיר רעננה

ויקיפדיה רגישה מאד להפרות זכויות יוצרים ולכן ניתנה פה הודעת זכויות יוצרים. אינני פעיל מה מזה זמן כך שאינני זוכר מה הדרך לציין כי זכויות היוצרים שלך. אני מציע שתשאלי זאת בדלפק היעוץ. ויקיפדיה תעושר מתרומת תמונתך.
כמו כן, אני מציע שתפתחי חשבון בויקיפדיה. השימוש באמייל פחות מקובל כאן מאשר מנגנון ההודעות הפנימי. כמו כן, בשל החשש מהודעות ספאם עדיף שלא תשאירי את כתובת הדואר האלקטרוני שלך כאן. שוב יום טוב.

החזרת משפט מושמט[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה,
שמי תחיה צייחנר, נכדתו של ברוך אוסטרובסקי, ראש המועצה הראשון של רעננה בין השנים 1931-1960.

תמוה בעיני שבביוגרפיה על ברוך אוסטרובסקי, הנמצאת בוויקיפדיה, הושמטה השורה: "...היה מנהיג מזן נדיר. דמוקרטיה, שוויון, חינוך ועבודה עברית היו עבורו אורח-חיים, לא ססמאות." משפט זה הופיע בגרסה המקורית של הביוגרפיה שהועלתה לאתר ע"י מנהלת ארכיון העיר רעננה.

ב. אוסטרובסקי היה איש עקרונות וערכים אשר במשך כל שנות כהונתו הרבות סרב מתוך עיקרון לקבל משכורת ונחוש היה לתרום אותה לתושבי רעננה הנזקקים. אלה לא היו ססמאות סרק !

אוסטרובסקי יישם הלכה למעשה את השקפותיו ועקרונותיו והפכם לדרך חיים. אוסטרובסקי שאף ליצור ברעננה חיי שוויון. השאיפה לשוויון הביאה אותו לצעד הקיצוני שבמשך כל שנות כהונתו כראש המועצה (ואפילו בפרישתו) סרב לקבל את המשכורת שהגיעה לו כחוק ממשלת המנדט הבריטי ואח"כ ממשלת מדינת ישראל.

ציטוט מיומנו:

  • "...גם בארצות הברית וביחוד מיום שבאתי לארץ ישראל, לא רציתי להרויח למחייתי יותר מכפי שמרויח פקיד במועצה או פועל קבוע בחקלאות. לא רציתי, אף שרצו להכריח אותי לקבל מהפרדסנים אנשי אמריקה כפליים ומשכורת קבועה והגונה מהמועצה..."
  • "...מהמועצה אני מקבל כבר השנה השלישית פנסיה, אבל כל זמן שאני בריא ואיני זקוק לה הנני מוסר את כל הפנסיה לקופת גמ"ח..."

ומן העיתונות:

  • "...אוסטרובסקי אשר במשך כל שנות כהונתו לא קיבל שכר אינו רוצה גם כיום ליהנות מכספי ציבור, הקים מכספי הפנסיה את המוסד הנ"ל..."
  • "...הקים מכסף זה קופה לשיכון ושיקום עולים חדשים ליד לשכת הסעד של מועצת רעננה. מהכספים האלה נעזרות משפחות עולים הרוצות לצאת מהמעברה לשיכון..."
  • "...ראש המועצה שלא ע"מ לקבל פרס מתוך העיקרון שאסור לו להרוויח יותר מכפי שמרוויח פועל קבוע בחקלאות או במועצה ומסיבה זו הוא מסרב גם עכשיו לקבל פיצויים או פנסיה..."

דווקא בתקופה נטולת ערכים כשלנו, חייבים לאזכר אנשי ציבור נדירים ויחידי סגולה אשר נמוגו מעולמינו. אכן, ברוך אוסטרובסקי היה באישיותו ובמעשיו איש ציבור נדיר ויוצא דופן. כל האמור לעיל, אינה חוות דעת, אלו הן עובדות היסטוריות. אודה לכם על החזרת המשפט המושמט.

בכבוד רב,
--תחיה צייחנר 00:18, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אני מציע שבמקום להעיר בשיחה:ברוך אוסטרובסקי, תערכי את הערך עצמו לפי הבנתך. אחרים יראו מה שעשית, ואם יהיו להם השגות - ישנו בהתאם. ואגב, היה לי הכבוד ללמוד בתיכון הקרוי על שם סבך. ‏Harel‏ • שיחה 00:17, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
הי הראל, כפי שאתה יכול לראות מהגרסאות הקודמות, מנהלת הארכיון כבר ניסתה להוסיף חזרה את השורה שהושמטה, אך מהר מאוד נמחקה בשנית, בטענה שכביכול אינה אובייקטיבית. אני מקווה כי בזכות פנייתי, הפעם לא תימחק שוב השורה המשמעותית הזו, לאחר שאחזירה.
תודה על תגובתך המהירה!
ואגב, לבני גם קוראים הראל. יש לי הכבוד...
--תחיה צייחנר 00:50, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
מטבע הדברים אנחנו נזהרים בתיאורי מליצה שנשמעים כדברי "אחרי מות קדושים אמור". הטקסט של עיריית רעננה איננו מחייב - לא בכלל ולא אותנו בפרט. מן הסתם לעירייה כמו גם לך, כבת המשפחה, ראייה סימפתטית במיוחד של הנושא. אנחנו מנסים לדבוק בניסוחים "יבשושיים" ורציניים כיאה לאנציקלופדיה. ‏Harel‏ • שיחה 00:52, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
הראל שלום,
המונח "היה מזן נדיר", אינו "תיאור מליצה ", אלא תיאור המתבסס על עובדות היסטוריות. הכוונה לא היתה להידור או להאדיר את אישיותו (למרות שברוך אוסטרובסקי בהחלט זכאי וראוי לכך).
כזה היה האדם, שונה כ"כ מהנוף האנושי. אדם שמנהל את רעננה 28 שנים ללא "גרוש", הוא באמת מזן נדיר.
ומדוע לא לאזכר פן באישיותו, בביוגרפיה שלו? מה גם שמדובר באנציקלופדיה?!
את המונח "זן נדיר" כתבו בזמנו אנשים שאיני מכירה אותם, ומעולם לא נפגשנו עימם, הם ציינו זאת כי הכירו את עקרונותיו הנחושים, אשר הפכם לאורח ודרך חיים. הרי עקרונותיו לא היו דיבורי סרק או ססמאות. הבריות זיהו את הייחודיות שבו, בפרט כשהמדובר באיש ציבור !
זו לא היתה "ראייה סימפטית במיוחד" של הנושא, אלא ראייה ריאלית עובדתית ! ללא קשר להיותי בת משפחה. וכמובן גם העירייה נוהגת בדרך אובייקטיבית ועניינית לחלוטין.
" כיאה לאינציקלופדיה" המשפט המושמט, אם יוחזר, לא יוריד מאום מערכה, מכבודה "ומרצינותה" של האנציקלופדיה ! נהפוך הוא.
אודה לכם ואעריך אם תואילו לכבד את בקשתי.
--תחיה צייחנר 19:56, 9 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
תחייה, "זן נדיר" הוא מושג עובדתי רק בעולם החי, וגם שם ישנם כלים מדעיים מדויקים. אי אפשר להכריע איזה אדם הוא מזן נדיר ומי לא, זו שאלה סובייקטיבית לחלוטין. כמו כן, אני מצפה שתביני שבתור נכדתו של האדם אינך אובייקטיבית לגביו. לא ייתכן שלנכד תהיה המילה האחרונה על הערך האנציקלופדי של סבו. אם ניהל את רעננה בלי שקיבל גרוש - זאת עובדה ויש לכתבה. אפשר גם להכניס ציטוטים מיוחדים של מי שהכירוהו, אם יימצאו רלוונטיים. כמו כן, בניגוד להוגים דתיים וכדומה, אין לנו יכולת לקבוע באופן מוחלט באלו עקרונות האמין. אפשר לצטט אותו בנושא או לתאר באופן עובדתי את פועלו. נרו יאירשיחה • ח' בתמוז ה'תשס"ט • 13:16, 30 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

21.7.09 נרו יאיר שלום רב,

שמי רחל ריינשטיין ואני מנהלת ארכיון העיר רעננה . תוכל לראות את ההתכתבויות בינינו עד כהבמקומות נוספים בערך זה. בהמשך לתכתובות בנושא ערך ברוך אוסטרובסקי ברצוני להתייחס שוב לפתיחת הערך בויקיפדיה. 

בעיון מעמיק ב"היסטורית " משפטי הפתיחה של הערך. הניסוח עבר שינויים על ידכם עד שהגעתם איכשהו לנוסח כלשהו... וכך היה במשך זמן רב עד לפני פחות מחדש (ביוני) לאחר שהכנסתי עדכוני תאריכים לכתוביות של תמונות בערך . הבחנתי למחרת שהעדכונים נקלטו אבל רוב הפתיחה (שעברה כבר הרבה שינויים בעבר כפי שציינתי) נמחקה. הניסוח המקורי מתבסס על מחקרים היסטוריים, פרוטוקולים ועל עובדות היסטוריות, על יומנים אישיים של אוסטרובסקי ומחקרים בארכיון. איזה דרך יותר מהימנה יש, מאשר להסתכל ביומניו האישיים ולהתבסס על ראיות היסטוריות?! אפשר לדעת על אמונות של אדם, אם קוראים את יומניו. וכמו שלאנשי דת יש אמונות גם למנהיגים ולאנשי ציבור ישנן אמונות שהם דבקים בהם , שצריך להתייחס אליהן ברצינות ובכובד ראש.

מנהיג שלא לוקח שכר במשך 28 שנים אינו מנהיג מזן נדיר או לפחות מנהיג יוצא דופן (ולא רק בדורו ..)? מנהיג שלכל אורך הדרך מדבר ופועל לטובת שיוויון , דמוקרטיה , עבודה עברית - זהו אדם שמאמין בערכים אלה. מדוע להוריד את המשפטים מפתיחת הערך? אלה הם המשפטים המגדירים בין השאר את מי שהיה ברוך אוסטרובסקי !!!

2 הערות נוספות: 1. נרו יאיר ענה לתחיה צייחנר תשובה ב30 ביולי כאשר למעשה תשובתו הייתה אמורה להיות מופנית אלי שכן אני הכנסתי את התיקונים לערך יום קודם.

2. בתחתית הערך ישנם שני לינקים לערך ברוך אוסטרובסקי במקומות אחרים. אתם כתבתם ששניהם אתר עיריית רעננהאבל למעשה רק האתר המופיע ראשון הוא האתר העירוני ואילו האתר השני הוא אתר מסחרי בשם "רעננה שלנו" ... יש לתקן את הטעות.


אודה להתייחסותכם ולעדכון נכון של הערך כפי שהיה .

בברכה

רחל

כמה שנים הוא היה ראש העיר?[עריכת קוד מקור]

שלום, לפי החישוב שלי, ע"פ תבנית ראשי עיריית רעננה, היה אוסטרובסקי ראש העיר רק 26 שנה (מכיוון שהיה ראש עיר אחר (פסוויג) בין 55-57. האמנם? ‏עמיחי 22:18, 9 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

מחזון... ....להגשמה[עריכת קוד מקור]

קצת לא אנציקלופדי, לא? נוי - שיחה 18:37, 26 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:54, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]