שיחה:בת ציון קרמין/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

חשיבותו האנציקלופדית של הערך אינה מובהרת בו[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה אינה אתר הנצחה! זה משהו שכל עורך אצלנו יודע. הערך הזה נראה כזה שנכתב בדיוק למטרת הנצחה (וחיזוק לכך תמצאו בעובדה שהערך היחיד הנוסף שכתב מעלה הערך הוא אודות יוסף קרמין‎). לי הוא מזכיר בנושא שלו את הערכים שניסתה לקדם ד"ר שרון גבע... הנקודה היא שלוחמות ולוחמים במחתרות היו רבים וכך גם עובדים בשב"כ. האם ראוי לכתוב אודות כל אחד מהם ערך, גם אם היה מוצלח בעבודתו? מסופקני. Ldorfmanשיחה 01:42, 11 בפברואר 2019 (IST)

בת ציון קרמין נולדה וגדלה בארץ, בת למשפחה יהודית שורשית. מגיל 17 הצטרפה לאצ"ל כלוחמת ומפקדת וסיכנה את חייה לא מעט, עבור ערכים כמו הגנה על היישוב היהודי ועלייה. בספר היום שרה הקטנה סיפורן של לוחמות האצ"ל, מופיעה כערך השני אחרי אסתר רזיאל נאור, והסיפורים עליה שמובאים שם על העברת מזוודת הנשק לירושלים לבדה אל דוד רזיאל ב 1937 ועל קרב היריות בתל אביב ביולי 1938, בו השתתפה באופן אישי עם עוד 2 לוחמים, הם חלק מסיפורי הגבורה של אותו דור. בנוסף קיימים מחקרים וראיונות,אשר יובאו בהמשך על פעילותה במסגרת עבודות אוניברסיטאיות של כמה חוקרים, ואשר יפורסמו בהמשך בגוף ובהערות השוליים. כמובן שהאצ"ל של שנות ה30 היה ארגון קטן אשר הדעות עליו חלוקות חלק ראו בו ארגון טרור בלתי צייתן, וחלק ראו בו גורם משמעותי בהחלטת הבריטים לצאת מהארץ.משתמש:carmondשיחה 10:30, 11 בפברואר 2019 Carmond - שיחה 10:33, 11 בפברואר 2019 (IST)
כרמון, אם יש מקורות אוביקטיביים שניתן להביא כדי לחזק את חשיבות האנציקלופדית של נשואת הערך, זה בדיוק הזמן להביא אותם. הדיון הנוכחי ימשך שבוע מרגע שהחל ובסופו תתקבל החלטה לגבי השארת הערך, מחיקתו או מעבר להצבעה בנושא. כדי שנוכל לקבל החלטה מושכלת, נזדקק לכל תימוכין שתוכל להביא כעת ולא ש"יפורסמו בהמשך בגוף ובהערות השוליים". מעבר לזה, טענה לגבי מעמדו של ארגון האצ"ל בהיסטוריה הישראלית אינה במקומה. יש לוחמים שעליהם נכתבו ערכים. יש רבים אחרים שעזרו וסייעו, כמצופה מהם, ותרומתם לפעילות ודאי רבה בעיני חבריהם לנשק, אבל בסופו של דבר, לא לכולם יש מקום באנציקלופדיה. Ldorfmanשיחה 13:48, 11 בפברואר 2019 (IST)
יש לנו 150 ערכים בקטגוריה:לוחמי האצ"ל. מתוכם כ-7 נשים, שזכאיות לערך מסיבות אחרות. שרון גבע אכן כתבה ערכים על נשים לא מפורסמות וחטפה אש. בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נשים באדום/צבא ומלחמה עוסקים בלוחמות אבל לא ישראליות. חוששני שאף ויקיפדית לא תביע כאן את עמדתה, וזה כרגיל יהיה דיון על טהרת הגברים אודות ערך של אישה. אגסי - שיחה 19:18, 11 בפברואר 2019 (IST)
עצוב. בעד הערך. BAswim - שיחה 21:25, 11 בפברואר 2019 (IST)
תומך בערך הזה. חשיבותו היא בכך שיינתן לציבור צוהר להבין את התקופה של המאבק על המדינה דרך הצגת דמויות ואנשים שהיו בצד "הלא מוסדי", שדגלו בתפיסה אחרת מזו של המוסדות ושל הסוכנות. סיפוריהם של לוחמי אצ"ל ולח"י הוצנעו (בחרתי להשתמש בביטוי עדין) במהלך השנים יחד עם נושאים נוספים כתוצאה מכך יש עיוות בהכרת ההיסטוריה. כתיבת הערכים הכלליים אינה מספיקה. חשוב להכיר גם את האנשים והנשים שהיו בינינו ולא ידענו על גבורתם ועל פעולות שהארגונים והרקע לכך ודרך זה להכיר יותר את הצד הפחות ידוע של התקופה.--Mocarmel - שיחה 00:15, 12 בפברואר 2019 (IST)
הערך בעל חשיבות בעיני, אני בעדו. CalcifyWeaver - שיחה 12:35, 12 בפברואר 2019 (IST)

לאחר התייעצות, הכותב בחר להעביר את הערך לטיוטה, בה יוכל להמשיך לשפרו. Ldorfmanשיחה 13:24, 12 בפברואר 2019 (IST)