שיחה:גרף מישורי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"גרף ניתן לשיכון במרחב אוקלידי אם הוא איזומורפי למודל גיאומטרי שלו במרחב בו הקודקודים הם נקודות במרחב והקשתות הן עקומות שלא חותכות את עצמן או אף עקומה אחרת באותו מרחב (חוץ מאשר בקודקודי הגרף)" - באיזה מרחב אוקלידי מדובר? אם זה המישור, ההגדרה חוזרת על זו שניתנה לפניה לגבי גרף מישורי. במרחבים ממימד גבוה יותר, כל גרף ניתן לשיכון (ולכן ההגדרה חסרת טעם). זו דווקא הגדרה מעניינת אם דורשים שיכון ביריעה דו-ממדית, כדוגמת טורוס. בין כך ובין כך, המקום להגדרה מעין זו הוא בהמשך הערך, כהרחבה, ולא במבוא. עוזי ו. 04:00, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

הייתה חסרה לי הגדרה פורמלית כלשהי והערך לא היה מחולק לכותרות מסודרות של הקדמה והרחבה... (תכננתי להמשיך עם הערך הזה), השימוש במילה שיכון הוא מקובל, ההכללה היא עבור השימוש התקין במילה. במימד גבוהה יותר כל גרף ניתן לשיכון, אני לא חושב שזה הופך את המונך ל"חסר טעם", היה עוזר לי בכתיבה בהמשך המונך. בכל אופן, אני מחזיר את ההקדמה למה שהייתה קודם, ואעביר את הניסוח המחודש לארגז החול שלי להתייעצות נוספת איתך לפני שאני משנה שוב JolyGod 06:54, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה על העריכה, אני מקווה שלא מצאת את זה פורמלי מידי. אני דווקא רגיל ל- כסימון של קודקוד בודד ו- כקשת בודדה.
היו כמה דברים לא נוחים בעריכה:
קצת לא נוח להשתמש בנוסחאות בלי למספר אותן (ואת המסקנות), לא הייתי בטוח איך.
לא הייתי בטוח לגבי הוספת הוכחות ובאיזה פורמט (ואם הסברים אינטואיטיבים אולי עדיפים). אולי עדיף למספר את המשפטים ולהוסיף הוכחות בתחתית הדף (יחד עם מקבץ דוגמאות ותרגילים), נראה לי שזה ישפר את הקריאות לכשהערך יגדל?
JolyGod 05:55, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

בגרפים מישוריים הסימון לקומבינטוריקה של הגרף יותר שכיח מאשר השמות לקודקודים וקשתות. אני לא מציע למספר נוסחאות, כי הערך צריך להשאר נעים (במידת האפשר) לקריאה, ולא להראות טכני במבט ראשון. במקום "נוסחה (2)" אפשר לומר "נוסחה זו", "הנוסחה הקודמת", "הקשר בין הדרגה הממוצעת למספר המעגלים" וכו'. אפשר למספר משפטים, אבל הייתי משתדל למעט בזה. הוכחות ארוכות רצוי לדחות לסוף הערך. על תרגילים הייתי מוותר לחלוטין. עוזי ו. 15:04, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

להגדרה קצרה, כמו דרגה של קודקוד, כדאי להגדיר בתוך הערך הנוכחי, ליצור ערך חדש או להוסיף לערך בסיסי יותר (כמו גרף) וליצור קישור ישירות אליו או דרך דף הפנייה? אגב, איזה שם היית נותן לערך כמו: מותן של גרף מישורי? מותן (תורת הגרפים) אולי? JolyGod 16:12, 26 אוקטובר 2005 (UTC)