שיחה:דוד משה רוזן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 חודשים מאת The contentor בנושא שינוי שם הערך לדוד משה רוזן

תבנית קצרמר אישים[עריכת קוד מקור]

איך מתקנים את התבנית שבערך? אלדדשיחה 18:36, 23 בפברואר 2007 (IST)תגובה

תיקנתי, עדיין לא התרגלתי לסגנון החדש של קצרמר. דוד שי 20:13, 23 בפברואר 2007 (IST)תגובה
מפני שהתצוגה המקדימה נמחקה אני נאלץ לשמור על כל מספר משפטים.Ewan2 - שיחה 17:20, 20 בפברואר 2009 (IST)תגובה

תבנית שכתוב פוגענית[עריכת קוד מקור]

  1. חברנו אריה ענבר שם עצמו כשופט- על והציב כאן תבנית פוגענית . דרש ממני מקורות שהוא עצמו לעיתים קרובות לא מציג בערכים שכותב או שמפרש אותם לפי אג'נדה פרטית שלו. טען שהמקור שלי בסעיף שבו הציב דרישה למקור - משה רוזן (1991) הוא כללי מדי.

אבל הספר של משה רוזן שהופיע ב1991 מצויין במקורות של הערך. לא ציינתי את הדף כי הספר אינו נמצא ברשותי. חלק גדול מהפרטים הביוגרפיים נלקחים מספר אוטוביוגרפי הזה או מספרים אחרים שגם הם השתמשו במקור זה. לפי הכלל של אריה ענבר היה צריך להציב תבנית מקורות אחרי כל משפט בערך.

  1. החבר מחק את הפרטים שכתבתי על הוריו של משה רוזן, על היחוס הרבני הידוע שלו. וזאת רק מפני שמחשיב את נשוא הערך רב קומוניסט שלא מוצא חן בעיניו.

ברור שכוונת מציב התבנית אינה לעניין ונעשתה לא לשם שמיים. כך נהג גם כשהכתיר את יהדות רומניה ורבניה כרפורמים מתוך פירושי שוא של כמה מקורות שקרא. אחרי שכתב על הרפורמה ביהדות הכתיר עצמו כמומחה בלתי מעורער בנושא. הוא גם מאיים עלי שעלול להפסיק לכתוב ערכים בויקיפדיה. אני מאוד מקווה שלא יעשה זאת. מפני שלמרות מגרעותיו כתב גם הרבה דברים עם טעם. Ewan2 - שיחה 01:56, 4 בדצמבר 2009 (IST)תגובה

ל-Ewan,
  • אבקשך לא לפנות אלי בתואר שהיה מקובל במשטר הקומוניסטי, "החבר". אני מעולם לא הייתי חבר במפלגה הקומוניסטית ואפילו לא ב-U.T.M. (הקומסומול הרומני) וכיחס אישי איני רואה אפשרות למנות בין חברי את מי שמכפיש אותי בדפי השיחה השונים.
  • תבנית השכתוב נומקה היטב, תן לאחרים להחליט, אם היא מוצדקת או לא.
  • האם קראת את הספר של מאיר רוזן? בשים לב שתרגמת בצורה מילולית את מה שכתבו בוויקיפדיה הרומנית, נוצר אצלי הרושם, שלא רק שאין לך את הספר, אלא כלל לא קראת אותו ואתה מסתמך רק על הכתוב בוויקיפדיה הרומנית - ויקיפדיה, כידוע, אינה מקור מוסמך.
  • גם אם הדברים הלא סבירים האלה, לגבי השכלתו והכשרתו לרבנות, היו כתובים בספרו האוטוביוגרפי, ספר אוטוביוגרפי אינו מקור טוב לגבי פרטים שנויים במחלוקת ופרטים אלה, שאתה כתבת, מנוגדים למה שנכתב במקורות אחרים, אך תואמים את מה שנכתב שם, מבחינת ניסיונו של רוזן לטשטש את היעדר ההשכלה הדרושה למינויו לתפקיד רב ראשי - ראו זכרונותיו של עורך הדין, אסיר ציון לשעבר ברומניה, ז'אן כהן, בספרו של טשו סולומוביץ', România judaica, עמוד 72, בפרק המוקדש לדרך בחירתו וכהונתו של הרב רוזן.
  • דבריך על כוונותי ועל מניעי חסרי כל ביסוס (אין לך קצה מושג על יחסי האישי לרב רוזן, ידידו של אבי המנוח) ומעליבים ואני מצפה ממך להתנצלות מפורשת, כי מדובר בפגיעה אישית.
  • אבקשך להציג מקור לכך ש"איימתי עליך" להפסיק לכתוב ערכים בוויקיפדיה.
ליש - שיחה 08:21, 4 בדצמבר 2009 (IST)תגובה

Libraries[עריכת קוד מקור]

Hi! I was surprised being able to list the books available at the en:Bavarian State Library by using the PND:119261715 number:

‫·‏לערי ריינהארט‏·‏T‏·‏m‏:‏Th‏·‏T‏·‏email me‏·‏‬ 00:09, 21 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

Interesting.Ewan2 - שיחה 22:31, 21 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:41, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:41, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

שינוי שם הערך לדוד משה רוזן[עריכת קוד מקור]

שמו של נשוא הערך בעברית היה ידוע כ"דוד משה רוזן".האם לא כדאי לשנות את שם הערך לפי שמו העברי ובאופן שהכי מדוייק למקור? The contentor - שיחה 22:58, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה

היה ידוע כ"מוזס רוזן" , בעברית משה רוזן. השם המלא היה דוד משה רוזן.Ewan2 - שיחה 00:49, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
ממבט בגרסאות בשפות אחרות של הערך נאמר כי הוא ידוע בשמו בעברית "דוד משה רוזן". מכיוון שכך האם לא כדאי לשנות את שם הערך לשמו המלא, כפי ש"בנימין זאב הרצל" אינו "בנימין הרצל"? The contentor - שיחה 02:34, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
באתר "עיתונות יהודית היסטורית" יש 90 מופעים של "דוד משה רוזן", כולל מודעה שהוא חתום עליה בשם זה, ולכן אני בעד השינוי המוצע. דוד שי - שיחה 07:00, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
מאחר ותם זמן ההצבעה ותוצאותיה הראו כי ישנה תמיכה בשינוי השם, לפיכך נראה כי יש לשנות את שם הערך בהתאם לתוצאות אלו. The contentor - שיחה 15:27, 24 במאי 2023 (IDT)תגובה