שיחה:היחידה לשיתוף פעולה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך דורש שכתוב רציני: יש מעט מאד תוכן לגבי היחידה עצמה ותפקידה, ולעומת זאת ציטוט ארוך על עניין שולי. קלונימוס - שיחה 18:03, 4 במאי 2010 (IDT)[תגובה]

הערך הורחב וציטוט הוסר McKaby - שיחה 13:55, 4 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-18 בפברואר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

היסטוריה. ראשיתו של שיתוף הפעולה בין חיל האויר לכוחות היבשה והים היה בהצבתם של קציני צוות אויר באוגדות, ולפעמים גם בחטיבות, בתפקידי קישור.

בתוך מהומת מלחמת יום כיפור הבין האלוף בני פלד, מפקד חיל האויר,  שהוא צריך גורם מקצועי אחד מתאם ודואג לקציני הקישור בשטח ומינה את אל״מ זאב לירון להקים את יחידת המשל״קים שטיפלה במטוסי קרב ובהליקופטרים רק במשימות פינוי נפגעים.
גם בתוך המלחמה וגם לאחריה הורגש הצורך ביחידה דומה ומקצועית עבור מבצעי שיתוף הפעולה ותובלת 

הסער וב-1975 הוקמה מפקדת תלס״מ דמפקדה, אל״מ מקימה ומפקדה הראשון, אל״מ (קיבל את הדרכה) נחמיה דגן. לימים, כששיתוף הפעולה בין חיל האויר וכוחות היבשה והים התפתח, הוכר הצורך במפקדה אחת שתאגד את כול כוחות האויר במשימות שיתוף פעולה, יחידת המשל״קים והתלס״ם אוחדו ליחידה אחת: ״היחידה לשיתוף פעולה״ היחשת״פ, תקן מפקדה: תת אלוף. מקימה ומפקדה: תא״ל (קיבל את הדרגה) נחמיה דגן

דיווח שאורכב ב-18 בפברואר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

היוניקורן שצייר מוסקוביץ׳ היה הסמל של תלס״מ את הסמל של היחשת״פ ציירה נעמה תומרקין, אז אשתו של יגאל תומרקין.

דיווח שאורכב ב-07 באפריל 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

בתוך מלחמת יום הכיפורים - בפקודתו של מפקד חיל האויר האלוף בני פלד - הוקמה יחידת המשל״קים. מקימה ומפקדה הראשון אל״מ זאב לירון. ב-1975 הוקמה תלס״מ שפעלה במקביל ליחידת המשל״קים. מקימה ומפקדה הראשון: נחמיה דגן שהועלה לדרגת אל״מ. ב-1983 הוקמה היחשת״פ שאיגדה את שתי היחידות. מקימה ומפקדה הראשון נחמיה דגן שהועלה לדרגת תא״ל. מכאן ששורת מפקדי היחשת״פ מתחילה בתא״ל נחמיה דגן.