שיחה:הכנסייה הרומנו-קתולית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני מבקש לא להחזיר את זה לגרסה הקודמת של הערך. אין שום רע בכתיבה הזאת, והיא לא חופפת לערך "הכנסייה הקתולית"

לא הבנתי מה הערך מה ההבדל בינם לבין הקתולים. מה גם שאפילו כתבת שהם קוראים לעצמם קתולים אז הכפילות לא מובנת לי. אשמח אם תפרש את זה בערך. גילגמש שיחה 16:59, 20 יוני 2005 (UTC)
  • זה אומנם נכון שיש כפילות בנושא והיא אינה מוצדקת אך הבעיה מגיעה מהערך "הכנסייה הקתולית" מכיוון שהכותב מסיק כי הכנסייה הקתולית היא אותו דבר כמו הכנסייה הרומנו-קתולית, אך אין זה כך. בעוד שישנם כנראה עשרות כנסיות המגדירות עצמם כ"קתוליות" יש רק כנסייה רומנו-קתולית אחת.
זאת כפילות רבה מדי לדעתי. כשאומרים "הכנסייה הקתולית" מתייחסים לכנסייה זו ולא לכל כנסייה אחרת. כשמתייחסים לכנסייה קתולית אחרת מציינים את זה במפורש למשל "הכנסייה הקתולית הגאלית". גילגמש שיחה 18:53, 20 יוני 2005 (UTC)
בויקיפדיה האנגלית, הערך en:Catholic Church מפנה לערך en:Roman Catholic Church. גם מקריאת תוכנו של הערך ברור ללא ספק שהערך הכנסייה הקתולית והערך הכנסייה הרומנו-קתולית מתייחסים לאותו גוף, שבראשו עומד האפיפיור. לכן ברור שצריך לאחד את שני הערכים לערך אחד. נותרה השאלה מהו השם היאה לערך המאוחד. לדעתי השם המקובל בעברית הוא הכנסייה הקתולית, והשם הכנסייה הרומנו-קתולית צריך להיות הפניה אליו. באשר לטענת הכותב בדבר קיומן של כנסיות קתוליות אחרות, עניין זה יבוא על תיקונו באמצעות הערך הכנסייה הקתולית (פירושונים), כמקובל במקרים דומים. דוד שי 20:08, 20 יוני 2005 (UTC)
אני גם תומך בשם "הכנסייה הקתולית" אף על פי שהשם המלא הוא "הכנסייה הרומנו-קתולית". גילגמש שיחה 20:09, 20 יוני 2005 (UTC)
  • אם זוהי דעת הרוב כאן אני יתמוך למרות שהייתי רותה להאיר כי גם באינתיקלופדית ynet,encarta וויקיפדיה האנגלית הערך נקרא הכנסייה הרומנו-קתולית או רומאית קתולית. בברכה תומשו
אם אינך מתנגד, אשנה ברשותך את השם. מקסימום, תמיד אפשר לשנות בחזרה. גילגמש שיחה 09:13, 21 יוני 2005 (UTC)