שיחה:הפיגוע בקו 961

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 חודשים מאת InternetArchiveBot בנושא בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוקטובר 2023)

חברי החוליה ולא צעירים[עריכת קוד מקור]

שיניתי, כי מגוחך לשמור כאן על תקינות פוליטית. כדי להמנע מגזענות ושנאת זרים הוחלט בעיתונות בישראל שלא לייחד אוכלוסיות, וגם לא לכנות "מחבלים" את "עושי הפיגוע" (לשון סבילה). במקום זאת נאמר בדרך כלל ש"צעירים" היו מעורבים ב..., ושנפגעו "בני אדם". לעתים רחוקות היה צורך לבדל בין ישראלים שנפגעו לאחרים, אם היה לזה חלק חשוב בסיפור שאינו קשור לליבוי שנאה. אבל במקרה זה:

א. כבר נאמר (לפני עריכתי) שמדובר בערבים.

ב. ברור שכוונתם היתה לפגוע ברכב אזרחי ולא רק בחיילים. (אם כי יכולים לטעון שעירוב האזרחים והחיילים הוא המקנה להם את הזכות לפעולה). אגב, בפתיח להכרזת העצמאות שלהם מ 1989 כתוב שהמחבלים כולם נחשבים פשיסטים וחמושים, ולכן אפשר לפגוע בהם כבחיילים, על נשיהם וטפם.

ג. ברור שכוונתם היתה לפגע ולא היתה להם כל עקבה לביצוע רצח. אם כן מדובר בחוליית חבלה.

עד כאן. -- משתמש:פשוט [משה]שו"ת • כ"ד בסיוון ה'תשפ"ב • 03:38, 23 ביוני 2022 (IDT)תגובה

מצורף תרגום חלק מהנספח, עם הדגשה שלי:
אנשינו גברו על כל נסיונות רשויות שלטון האויב לסיים את ההתקוממות העממית, למרות כל תכסיסי הטרור, הדיכוי, ההריגה, הכליאה, ההגליה, חילול קדשי האיסלם והנצרות, הפרת חופש הפולחן במקומות הקדושים, החרמת אדמה, החרבת בתים, ביצוע מכוון של פשעים ורצח, שילוח עדת מתנחלים חמושים (בערבית ובאנגלית השתמשו במונח של שחרור רצועת הכלב - צמא הדם) נגד הכפרים והמחנות שלנו, שריפת היבול, ניתוק אספקת המים והחשמל, הכאת נשים וילדים, השימוש בגז מדמיע (בערבית, מילולית: גזים עוקצים) - המובילים לאלפי מקרי מוות והפלות.
Our people have defied all attempts by the enemy authorities to put an end to our popular revolution, despite all the authorities' ploys of terror, oppression, killing, imprisonment, expulsion, desecration of Islamic and Christian holy places, violation of the freedom of places of worship, confiscation of land, demolition of houses, perpetration of deliberate crimes of murder, unleashing of armed settlers against our villages and our camps, burning of crops, severing of water and electricity supplies, beating of women and children, use of stinging gases - leading to thousands of deaths and miscarriages...
-- משתמש:פשוט [משה]שו"ת • כ"ד בסיוון ה'תשפ"ב • 03:59, 23 ביוני 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפיגוע בקו 961 שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:42, 12 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוקטובר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:03, 16 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה