שיחה:הפרעת שיווי המשקל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מי מטפל בך?[עריכת קוד מקור]

לעניות דעתי אין מקום להכניס לערך על תסמונת או מחלה אילו רופאים מטפלים בו. מקומו של מידע כזה הוא אולי בערך על (רופא) אף אוזן גרון. רופא משפחה ממילא מטפל כמעט בכל תחום באופן ראשוני, ואח"כ מפנה בהתאם לצורך. גם אדם עם התקף לב עשוי לפנות תחילה לרופא המשפחה, משום שהוא חש כאבים בכתפו. בקיצור - המידע אינו רלוונטי לערך, בכל ניסוח שהוא. --אייתלאדאר 09:05, 9 אוג' 2004 (UTC)

אני חולק על דעתך. רק אדם חולה יודע מה הוא חש ועדיף שידע מה עליו לעשות. אתה עוד עלול לגרום לאסון. מבחינתך אנשים יחלו וימות העולם. זהו משגה היסטורי העלול להביא את המין האנושי לידי הכחדה. מה שיוותר מאיתנו יהיה מנוע חיפוש שהנגיפים גם כך לא עושים בו שימוש. בן הטבע 09:12, 9 אוג' 2004 (UTC)
חס וחלילה, אלא שעדיף להשהות את פיתוח מיזם ההפנייה הרפואית בויקיפדיה עד שהשרתים יהיו מעט מהירים יותר, שכן אדם עם התקף לב אשר יפנה לויקיפדיה בנסיון להבין לאיזה רופא עליו לפנות עלול להמתין זמן רב מדי, וכולנו יודעים איזו חשיבות יש למהירות הפנייה לרופא הנכון במקרה שכזה. כמו-כן, חוששני שאדם עם תסמונת איבוד שיווי המשקל, אשר ינסה להסתייע בויקיפדיה לצורך הפנייה, עלול שלא להצליח להתמקד בכתוב - ראוי להגדיל את הגופן, לפחות, בערכים של תסמונות ומחלות הפוגעות באופן כלשהו בראייה וביציבות. --אייתלאדאר 09:21, 9 אוג' 2004 (UTC)
ישנו כשל בהבנת התסמונת. זו אינה סחרחורת אלא אי יכולת להתקדם באמצעות הגפיים התחתונות באופן הרגיל. התסמונת אינה מבדחת ובכל שנה רבים מתים ממנה, כתוצאה מתאונות, נפילות וכדומה. אתה מרשה לעצמך להשתעשע בעת שאנשים אומללים מתים. זה אינו יפה ואינו מכובד. מחלה היא לא רק "סרטן". בן הטבע 10:34, 9 אוג' 2004 (UTC)

אייתלאדאר, ראה ערך התאבדות ערן 09:25, 9 אוג' 2004 (UTC)

יפה!! זה רעיון מעולה, ברצינות. קולקבוד למי שחשב לשים את זה שם. אבל אנשים עם נטיות אובדניות באמת לא יודעים למי לפנות, או זקוקים לדירבון ועידוד, ולכן זה עוזר. אנשים שחשים סחרחורת כרונית פונים לרופא הרבה לפני שהם פונים לויקיפדיה, לדעתי.
המממ. אולי יש מקום לתבנית קבועה בסגנון זה:
אזהרה: ויקיפדיה אינה תחליף לייעוץ רפואי! במקרה של בעיה רפואית כלשהי, היוועץ ברופא המשפחה שלך או ברופא מומחה.
אייתלאדאר, איני זוכר היכן ציינו את זה, אך באחד מדפי ההנחיות והנהלים ל ויקיפדיה כתוב במפורש שאסור לכלול באף ערך בשום צורה ייעוץ רפואי. אני לא יכול לתת לך את הקישור כי אני לא זוכר איפה זה (קראתי את זה מזמן, כשרק נרשמתי), ולכן דבריי לא שווים הרבה, פשוט תצטרך לסמוך על המילה שלי. בגלל שיש הגבלה כזו על כתיבת מאמרים עם ייעוץ רפואי (ומשפטי, דרך-אגב), לא צריך להווצר מצב בכלל שבו נזדקק לתבנית שכזו. אין לי כוונה לדון בסוגייה האם הערך תסמונת איבוד שיווי משקל מכיל ייעוץ רפואי אם לאו, כי רק רציתי לציין את עניין האיסור הכללי בעניין הייעוץ הרפואי/משפטי, כדי שלא תטרח חלילה ותיצור תבנית מתאימה, ותתחיל להכניס אותה לאין-ספור ערכים.--רועי 10:10, 9 אוג' 2004 (UTC)
לדעתי התבנית מצוינת. אם אני לא טועה, נתקלתי בתבנית דומה בויקי האנגלית. העובדה שנשתדל לא להכניס ייעוץ בתחום מקצועי, אין משמעותה שקורא מסוים לא יראה את הכתוב כייעוץ. רועי, מה שציטטת רק מחזק את הצורך בתבנית מעיין זו, ולא סותר. תופץ התבנית של אייתלאדאר לאלתר!! F
לדעתי הפצה של התבנית, בהתחשב בקיומן של הוראות ברורות ביותר לא לכלול ייעוץ רפואי, תהווה תעודת עניות לויקיפדיה, בכך שתראה שויקיפדיה לא מסוגלת לעמוד בכלליה שלה. אך אם את מודאגת לגבי כל אותם גולשים תועים (כן, תועים, לא טועים), אולי בעמוד הראשי כדאי להכניס הבהרה שאין לראות בויקיפדיה ייעוץ רפואי/משפטי/וכדומה. מקום נוסף הוא אולי במלבן למטה שבו כתוב אודות ויקיפדיה והבהרה משפטית. עיינתי בהבהרה המשפטית אליה יש קישור בתחתית הדף, וגם שם יש סעיפים המורים על-כך שויקיפדיה אינה מקור משפטי או רפואי. אמנם הסעיפים אינ ם מתורגמים במלואם, אך לדעתי זה מספיק. אך שוב, אם את נורא מודאגת לגבי כל אותם משתמשים שעלולים לראות בויקיפדיה מקור רפואי, מכיוון שלא קראו את ההבהרות המשפטיות שלנו, אז כדאי לציין זאת במקום בולט (עמוד ראשי, תוספת למלבן למטה, דף שינויים אחרונים, כל ההצעות הללו ביחד....).
גם אם את לא מסכימה איתי לגבי מה שטענתי, כולם יודעים שאי-אפשר להפיץ את התבנית לכל הערכים המתאימים. ראשית, אני לא באמת רואה כמה ערכים כאלה באמת יש. נכון לעכשיו, הערך תסמונת איבוד שיווי המשקל הוא הערך היחיד העומד על הפרק, ואם לא יימצא בעניינו פתרון, אפשר לצרף אזהרה ספיציפית רק לערך זה, גם בלי ליצור תבנית. שנית, וזו הבעיה הקשה יותר, אי-אפשר לנסח קריטריונים ברורים לערכים שייצדיקו את המצאות התבנית אצלם. האם כל ערך רפואי, ביולוגי, משפטי מצריך אזהרה שכזו? אולי מישהו יגלוש לביוגרפיה של שופט, ויראה בתיאור אחד מפסקי הדין קביעה הטוענת מה קורה בד"כ במקרים כאלו, ועפ"י זה ינהג בעתיד (זו דוגמא קיצונית מאוד, אבל כשבוחנים עניין משפטי-למחצה כמו זה שלפנינו, צריך להביא כל אפשרות בחשבון)? אי-אפשר יהיה להציב גבולות ברורים למאמרים שצריכים כאלה תבניות. בסוף, אם נעשה דבר כזה, טווח המאמרים שנבחר כדי לכסות את כל העניין בצורה טובה, יהיה כ"כ גדול, שלעולם לא נוכל לעמוד בקצב הפצת התבנית.
בכלל, החלטה על סוג המאמרים עם תבנית כזו היא החלטה חלקלקה ומאוד בעייתית ולא ברורה. יותר פשוט כבר לא לכתוב מאמרים בעייתיים מלכתחילה...--רועי 10:39, 9 אוג' 2004 (UTC)
רגע רגע... רועי, אני מבין ומקבל את דבריך, אבל אם כך הדבר, חובה למחוק מהערך הזה את המידע על אילו רופאים מטפלים בתסמונת, משום שדבר זה הוא בגדר ייעוץ רפואי.
אני כתבתי תבנית כזו, בכל אופן, בשם Template:MedicalWarning, אבל אין לי בעיה שלא ייעשה בה כל שימוש. --אייתלאדאר 10:29, 9 אוג' 2004 (UTC)
גם אם נלך על הרעיון, הוא צריך לכלול גם אזהרה בעניין המשפטי, אם כבר מדברים... וקיפדיה היא גם לא מקור לייעוץ משפטי.--רועי 10:43, 9 אוג' 2004 (UTC)
אני תומכת בעמדה שאין מקום למידע כזה. באשר לתבנית - כשלעצמה היא טובה, אלא שאני חוששת שהיא דווקא תיתן לגיטימציה לכותבי ערכים להכניס מידע מייעץ, כי הרי "יש למטה אזהרה, אז מה הבעיה?" כך שאני תומכת בשימוש בה רק בתנאי שתהיה הסכמה בין הויקיפדים שהיא רק תוספת ליתר בטחון, ולא באה במקום זהירות והימנעות מיעוץ (או ממידע שמשתמע ממנו יעוץ). Taliw 11:03, 9 אוג' 2004 (UTC)
הדיון בנושא הועבר למזנון.--רועי 11:06, 9 אוג' 2004 (UTC)

הבהרה משפטית[עריכת קוד מקור]

רועי ודאי מתכוון ל-ויקיפדיה:הבהרה משפטית. דרך אגב, חלקים שלמים מתוך המסמך, ביניהם החלק על ייעוץ משפטי לא תורגמו לעברית... וראו גם ויקיפדיה:Risk disclaimer שבדיוק תומך בתבניות מהסוג שהוצע. F

לא, איני מתכוון לדף זה. זהו דף הבהרה משפטית, שהסעיפים המדוברים בו פונים למי שקורא בויקיפדיה. אני מתכוון לדף נהלים, דף שדבריו מכוונים למי שכוונתו לכתוב ערכים. שני דפים שונים. חיפשתי את הדף שלי, ולא מצאתי. אולי הוא נמחק מאז... אם כי זה לא סביר כ"כ.--רועי 10:42, 9 אוג' 2004 (UTC)

למה מהבאים הכוונה בערך: en:Balance disorder או w:Menieres disease? מלך הג'ונגל 09:26, 26 יוני 2005 (UTC)

ההפניה השניה לא מפנה לערך קיים, אולי מחקו אותו אוריון מתוך IP
שיניתי את הקישור, נסי עכשיו. מלך הג'ונגל 10:00, 26 יוני 2005 (UTC)
לדעתי יש מקום לערך, אבל לא במתכונתו הנוכחית. אם יורחב להיקף ולרמה של הערך האנגלי, יהיה טעם להשאירו, והרחבתו עדיפה על פני מחיקתו.שלומית קדם - שיחה 01:12, 19 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
הבינוויקי שגוי. התוכן שונה. למיטב ידיעתי אין דבר כזה תסמונת איבוד שיווי המשקל. הפרעות בשיווי משקל בוודאי שיש וכמובן שיש להם מקום בוויקיפדיה. יוסישיחה 12:53, 19 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
התוכן בערך הזה דל ומצומצם כל כך, שקשה לקבוע שתוכן הערך האנגלי שונה ממנו. מה שיש כאן הוא בקושי תמצית של הערך העוסק בהפרעה בשיווי המשקל (אינני יודעת אם המילה "תסמונת" מתאימה כאן). אני מקווה, שמישהו מחברינו המבינים ברפואה ייקח את הערך הזה לידיו.שלומית קדם - שיחה 02:20, 20 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
לי זה לא קשה. התוכן כאן זר לתוכן האנגלי ולא מתאר באופן כללי הפרעות בשיווי המשקל, אלא מתאר תסמונת מאד ספציפית שלא קיימת. אני מצטער שכל כך הרבה מילים נכתבו כאן על ערך שהוא שגוי במובהק אלא אם כן מישהו יכול להגיד שהוא לא. יוסישיחה 13:10, 20 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
את המילה "תסמונת" נפנפתי מהערך וכעת הוא עוסק בכלל הלקויות שיכולות להיות בשיווי המשקל. כעת הוא דומה יותר לערך האנגלי. בכל מקרה, אני עדיין לא מרוצה ממנו ואשמח אם מישהו שמכיר את הנושא יטפל בו. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:21, 20 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
אתה בטוח? זה גיבוב של שטויות והן עדיין פה לבושת הוויקיפדיה. חשבתי שאתה בעל ידע מסויים בתחום עידו. בכל מקרה מיציתי את כמה שאני מוכן להקדיש לדבר הזה. יוסישיחה 19:37, 20 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]