שיחה:הרואה ואינו נראה (ה.ג'. ולס)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זר מסתורי, גריפין, מגיע לפונדק המקומי של הכפר האנגלי של Iping, מערב סאסקס, במהלך סופת שלגים. הזר לובש מעיל עם שרוולים ארוך, עבה וכפפות, פניו הוסתרו לחלוטין על ידי תחבושות פרט לאף ורוד מזויף, וכובע רחב שוליים. הוא מוגזם מתבודד, חמום מוח, ולא ידידותי. הוא דורש להיות לבד ומבלה את רוב הזמן שלו בחדריו בעבודה עם קבוצה של כימיקלים ומכשירי מעבדה, להעז ולצאת רק בלילה. בעת השהייה בפונדק, מאות בקבוקי זכוכית מוזרים מגיעים כי גריפין קורא את המטען שלו. תושבי העיר מקומיות רבים מאמינים שזה יהיה מאוד מוזר. הוא הופך לשיחת היום בכפר (אחד ההיבטים המקסימים ביותר של הרומן הוא תיאורה של עיירה קטנה חיים בדרום אנגליה, שהמחבר ידע מניסיון היד הראשונה).

בינתיים, פריצה מסתורית מתרחשת בכפר. גריפין אזל כסף, והוא מנסה למצוא דרך לשלם עבור הלוח והלינה שלו. כשבעלת הבית שלו דורשת שהוא משלם את החשבון שלו ועזב את המקום, הוא מגלה חלק מהיעלמותו אליה בהתקף של זעם. ניסיון לעצור את הזר הוא מתוסכל כאשר הוא מתפשט לנצל את היעלמותו, נלחם את מי שרוצה להיות שוביו, ובורח לירידות.

יש גריפין כופה נווד, תומאס מארוול, להפוך להיות העוזר שלו. עם מארוול, הוא חוזר לכפר כדי לשחזר שלוש מחברות המכילות תיעוד של הניסויים שלו. כאשר מארוול מנסה לבגוד באיש הבלתי נראה למשטרה, גריפין רודף אותו לעיירת החוף של הנמל ברדוק, מאיים להרוג אותו. מארוול בורח לפונדק מקומי ונשמר על ידי האנשים בפונדק, אבל גריפין בורח. מארוול לאחר מכן הולך למשטרה ואומר להם מזה "איש הבלתי נראה", לאחר מכן מבקש להיות כלוא בכלא אבטחה גבוה.

הניסיון הזועם של גריפין לנקום הבגידה שלו מוביל לזריקת ישותו. הוא לוקח מחסה בבית סמוך שיתברר שייכים לד"ר קמפ, היכרות לשעבר מבית הספר לרפואה. לקמפ, שהוא מגלה את זהותו האמיתית: האיש הבלתי נראה הוא גריפין, סטודנט לרפואה לשעבר, שעזב את הרפואה כדי להקדיש את עצמו לאופטיקה. גריפין מספר איך הוא המציא את הרפואה מסוגלת טיוח גופים בלתי נראים, ועל דחף, ביצע את ההליך בעצמו.

גריפין מספר קמפ של הסיפור על איך הוא הפך לבלתי נראה. הוא מסביר איך הוא ניסה היעלמות בחתול, ולאחר מכן בעצמו. גריפין נשרף הפנסיון הוא שוהה ביחד עם כל הציוד שלו הוא השתמש כדי להפוך בלתי נראה לכסות את עקבותיו, אך עד מהרה מבין שהוא עדיין אינו מוכן לשרוד בשטח הפתוח. הוא מנסה לגנוב מזון ובגדים מחנות כלבו גדול, וסופו של דבר גונב כמה בגדים מחנות תיאטרלית אספקה ​​וראשים לIping כדי לנסות להפוך את ההיעלמות. אבל עכשיו הוא מדמיין שהוא יכול לעשות קונפדרצית סודו קמפ, המתאר את תכניתו להתחיל "שלטון הטרור" על ידי שימוש בהיעלמותו להטיל אימה על העם.

קמפ כבר גינה את גריפין לרשויות המקומיות והוא צופה לעזרה להגיע כשהוא מקשיב להצעה הפרועה הזה. כאשר הרשויות מגיעות לביתה של קמפ, גריפין נלחם את דרכו החוצה ולמחרת משאיר פתק שהודיע ​​כי קמפ עצמו יהיה האדם הראשון שנהרג ב" שלטון הטרור ". קמפ, אופי קר רוח, מנסה לארגן את תכנית להשתמש בעצמו כפיתיון כדי ללכוד את האיש הבלתי נראה, אבל פתק הוא שולח נגנב ממשרתו על ידי גריפין.

גריפין יורה ופוגע שוטר מקומי שבא לעזרתו של קמפ, ואז פורץ לביתו של קמפ. קמפ מברגי העיר, שבו האזרחים המקומיים בא לעזרתו. גריפין הוא תפס, הותקף, ונהרג על ידי אספסוף. גופו העירום, המוכה של האיש הבלתי נראה הופך בהדרגה לעין כמו שהוא מת. שוטר מקומי צועק לכסות את פניו בסדין, ולאחר מכן את ספר מסכם.

בפרק האחרון, הוא גילה כי מארוול שמרה בסתר הרשימות של גריפין. 85.65.170.104 19:50, 7 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]

לצערי הסרתי זאת מהערך עצמו, מכיוון שמדובר ב"תרגום מכונה" קלוקל ולא ברור. נשמח אם תוכל לכתוב את העלילה באופן קוהרנטי יותר ובמילים שלך. תודה, Ravit - שיחה 22:16, 17 במרץ 2014 (IST)[תגובה]

נהרג מכדור תועה[עריכת קוד מקור]

"בסופו של דבר גריפין נהרג במהלך קרב יריות עם המשטרה מכדור תועה" - לא קראתי את הספר, אבל זה לא מתאים למה שכתוב בערך האנגלי. ראובן מ. - שיחה 10:53, 16 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

להרואה ואינו נראה (ה.ג'. ולס) או משהו דומה. יש מספר יצירות בשם "הרואה ואינו נראה". המצב הנוכחי יוצר הפניות רבות ושגויות מערכים שונים. יוניון ג'ק - שיחה 19:40, 3 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

משוב מ-31 בדצמבר 2021[עריכת קוד מקור]

בשנת 2020 יצא סרט "the invisible man" - שם הגיבור (הרע) הוא אדריאן גריפין - מן הסתם מחווה לספר וכנראה יש עוד רפרנסים