שיחה:הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דיווח שאורכב ב-12 ביוני 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

המינהל לבטיחות בדרכים הוקם בשנת 1981 ולא ב 1967. הוא הוקם בעקבות הצעה שלי (ד"ר משה בקר) שהוגשה לשר חיים לנדאו בשנת 1980. עם מותו של השר לנדאו הועברה ההצעה לשר חיים קורפו שיזם את הקמת המינהל. לצורך זה מינה השר בשנת 1981 את משה עמירב לעמוד בראש המינהל הראשון עם הקמתו. באותה עת פנה משה עמירב אלי להיות היועץ המדעי להקמת המינהל ותיפקודו בשנותיו הראשונות. בשנת 1984 אף פורסמה תכנית האב הראשונה לבטיחות בדרכים ל 5 שנים 1985-1990. עמדתי בראש הצוות המקצועי/מדעי להכנת תכנית האב שאת ניהולו קיים משה עמירב. בעיות שהתעוררו עם מתן הסמכויות למינהל הבטיחות בדרכים הביאו ליוזמתי (כיועץ לועדת הכלכלה של הכנסת) להכין בשנת 1994 את ההצעה ל "חוק המאבק הלאומי בתאונות הדרכים" שבו הוצע לשדרג את המינהל ע"י הקמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. ההצעה עובדה לחוק ע"י ח"כ צחי הנגבי וח"כ אברהם בורג בשנת 1995 וזכתה לתמיכה של 93 חברי כנסת. שנויים חלו בהמשך וגירסא מקוצצת הוגשה בשנת 1997 ע"י השר יצחק לוי.

דיווח שאורכב ב-07 באוקטובר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

תיקון: כמי שיזם את הקמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שנכללה בהצעת החוק (" חוק המאבק הלאומי בתאונות הדרכים") שהוגשה לכנסת במשותף ע"י הח"כים אברהם בורג וצחי הנגבי בשנת 1995 ועברה בקריאה טרומית בתמיכה של 93 ח"כים, הרייני לתקן את מה שמופיע באתר הרשות כ"היסטוריה". ההצעה להקמת הרשות הובאה לאחר ש"המינהל לבטיחות בדרכים" שהוקם בשנת 1981 (גם זאת על פי הצעתי לשר המנוח חיים לנדאו ז"ל עוד בשנת 1979). המינהל הוקם ע"י שר התחבורה חיים קורפו ( לאחר פטירתו של חיים לנדאו שהעביר את ההצעה לשר קורפו) ובמינוי משה עמירב כמנכל הראשון בשנת 1981. הטעות היא שכל מה שהיה במשרד התחבורה לפני 1980 היתה "מחלקת בטיחות בדרכים" בראשות אורי מרץ שהוגדר "הממונה על הבטיחות בדרכים". ואמנם עם הקמתו של המינהל לבטיחות ברכים עד 1985 רשם המינהל בראשות משה עמירב השגים משמעותיים בהכנת "תכנית האב הרב שנתית לבטיחות בדרכים", בהגדרת "הכבישים האדומים", בהקמת מטות הבטיחות בישובים העירוניים, בקידום הפיתוח של המערכת לחינוך לבטיחות בדרכים במערכת החינוך...ועוד...ובהורדת מספר ההרוגים בתאונות הדרכים מממוצע של 620 הרוגים לשנה בשנות השבעים לכדי 420 הרוגים במחצית הראשונה של שנות השמונים, כל זאת, למרות גידול עצום בצי הרכב (עקב הורדת המיסוי על רכב בתקופת שר האוצר ארידור.) בהמשך, משנת 1985 ועד 1993 נלמד כי למינהל "אין שיניים", לא כלפי יחידות ואגפים במשרד התחבורה ובודאי לא כלפי משרדי ממשלה אחרים (חינוך, משפטים, משטרה, מע"צ, השלטון המקומי ועוד.), ומכאן בא הצורך לחקיקה של הקמת הרשות הלאומית שתהיה גוף בלתי תלוי ועל-משרדי עם תיקצוב מסודר באחריות שר התחבורה ובהאצלת סמכויות ע"י ראש הממשלה. כאמור ב 1995 נוסח "חוק המאבק הלאומי", שעבר בקריאה טרומית. ברם, שר התחבורה דאז, יצחק לוי, משיקוליו החליט להעביר רק 2.5 סעיפים מתוך 17 בקריאה שנייה ושלישית בשנת 1997. מה שעבר בחקיקה בכנסת נקרא "חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים". שאכן הוקמה. ב 5 השנים לאחר מכן נתגלה כי עקב החקיקה החלקית ל"רשות" שהוקמה גם אין "שיניים" דבר שהביא לגידול בתאונות הדרכים החמורות ולהקמת "ועדת שיינין" בשנת 2004 שהגישה את מסקנותיה והמלצותיה, כולל הצעת הכנת חוק חדש להקמה מחודשת של "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהוקמה בשנת 2008. הדברים מובאים כדי לתקן את מה שנירשם כ"היסטוריה" וזאת שליווה את המערכת לאורך שנים, יזם את ניסוח הצעות החוק, היה היועץ המדעי לפיתוח תכנית האב הראשונה לבטיחות בדרכים וגם היה חבר בועדת שיינין. בידי כל המסמכים להוכיח את האמור לעייל כדי להביא לתיקון הדברים המופיעים באתר הרשות. בכבוד רב, דר משה בקר.

משה היקר, מה שרשמת מופיע בצורה כזו או אחרת בערך ומה שלא מופיע - אינו אינצקלופדי. הפרט על מחלקת הבטיחות בדרכים בראשות אורי מרץ מעניין, אך לא מצאתי לכך תימוכין. אם תעביר אלינו תימוכין - נשמח לעדכן את הערך. חידקל - שיחה 20:04, 5 באוקטובר 2019 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-20 בדצמבר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

הטעות: במינהל לבטיחות בדרכים הוקם בשנת 1981. ההחלטה התקבלה ע"י השר המנוח חיים לנדאו (על בסיס הצעה שהוגשה ע"י ד"ר משה בקר מהטכניון). וההקמה נעשתה ע"י השר חיים קורפו שמינה את משה עמירב להקים את המינהל לבטיחות בדרכים. לצורך זה גם חוקק חוק "המינהל לבטיחות בדרכים". השר מינה את ד"ר משה בקר כיועץ המדעי וההנדסי לפיתוח המינהל. במסגרת זאת הוכנה גם "תכנית האב (הראשונה) הרב שנתית לבטיחות בדרכים 1985-1990".

דיווח שאורכב ב-22 בינואר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

אתם חוזרים על הטעות. עד 1981 הבטיחות בדרכים היתה ברמת מחלקה. בשנת 1981 הוקם "המינהל לבטיחות בדרכים" בראשות משה עמירב ולפי הצעה שלי שהוגשה ב 1979 לשר התחבורה חיים לנדאו ז "ל. השר אימץ אותה ועם פטירתו ב 1980 היא הועברה לביצוע לשר המחליף חיים קורפו ז"ל. משה עמירב לא הקים את "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים"... זאת הוקמה על פי חוק שהעביר השר יצחק לוי בשנת 1997 כנגזרת מהצעת חוק "המאבק הלאומי בתאונות הדרכים" שהוגשה ע"י צחי הנגבי ואברהם בורג ונתמכה ע"י 93 חברי כנסת ועברה בקריאה טרומית ברוב מלא של חברי הכנסת... הרשות התפרקה בשנת 2003 מחוסר מקורות תקציב והוקמה מחדש בשנת 2007 על בסיס המלצות ועדת שיינין בשנת 2006. התפתחות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוצגה ע"י ד"ר משה בקר שהיה מיוזמי חוק "המאבק הלאומי בתאונות הדרכים" בשנת 1995 שכלל גם את נושא הקמת הרשות כמחליף של המינהל לבטיחות בדרכים שהוקם בשנת 1981. התיקון הועבר ע"י ד"ר משה בקר שהיה גם היועץ המדעי הראשון של המינהל לבטיחות בדרכים ויועץ ועדת הכלכלה של הכנסת ויוזם חוק "המאבק הלאומי לבטיחות בדרכים"... ניתן לבדוק זאת עם השר צחי הנגבי והח"כ לשעבר אברהם בורג.

דיווח שאורכב ב-02 במרץ 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

כבר תארתי לכם את הטעות . לא בצעתם תיקון. משה עמירב לא הקים את הרלב"ד. משה עמירב הקים את המינהל לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה בשנת 1981 במינוי שר התחבורה דאז חיים קורפו ז"ל. המינהל הוקם שנים רבות לפני הרשות ונוהל ע"י משה עמירב עד 1986. תקנו את הטעות. ד"ר משה בקר. יוזם הקמת המינהל לבטיחות בדרכים בשנת 1981.

דיווח שאורכב ב-13 בספטמבר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

המינהל לבטיחות בדרכים הוקם בשנת 1980 במשרד התחבורה ושדרג את היחידה לבטיחות בדרכים שהייתה ברמת מחלקה. בראש המינהל עמד משה עמירב והיה כפוך ישירות לשר התחבורה קורפו ולא כאגף תחת המנכ"ל. לאורך שנות ה-70 לא היה קיים מינהל לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה אלא "היחידה לבטיחות בדרכים" ברמת מחלקה שהייתה כפופה לאגף המפקח על התעבורה. נצ"מ גיא אכן מונה ב 1967 מונה כ"ראש מינהל" אולם זאת לתקופה קצרה וללא תוקף של החקיקה. הקמת המינהל ב 1980 קבלה תוקף בחקיקה שהוביל השר חיים קורפו. בברכה ד"ר משה בקר שיזם את הקמת המינהל בפני השר חיים לנדאו ז"ל.

גילוי נאות[עריכת קוד מקור]

נעשה בערך זה עריכ בתשלום Ace-af - שיחה 09:59, 26 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-15 בספטמבר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

פעם נוספת: יש לכם טעויות בהיסטוריה של אירגון הבטיחות בדרכים במשרד התחבורה. 1. המינהל לבטיחות בדרכים הוקם ב 1981 בחקיקה של השר קורפו, בראשו עמד משה עמירב עד 1986. כמי שיזם את הצעת החוק להקמת המינהל שימשתי גם כיועץ המדעי מ 1981 ועד 1985 וסייעתי בהקמתו ואף יזמתי והנחייתי את הכנת תכנית האב הלאומית הרב שנתית למלחמה בתאונות הדרכים שפורסמה ב 1983 ושמשה בסיס להשקעות בבטיחות בדרכים. את משה עמירב החליף עתניאל שנלר בשנת 1986. 2. הרשות הלאומית הוקמה ב1997 על בסיס חוק הרשות שהוכן מתוך הצעת החוק "חוק המאבק הלאומי בתאונות הדרכים" שהובילו הח"כים אברהם בורג וצחי הנגבי בשנת 1995 ועבר בקריאה טרומית בחתימת 93 חברי כנסת. הקמת הרשות נעשתה ע"י השר יצחק לוי מהמפד"ל. הרשות חדלה לתפקד בשנת 2003 והוקמה מחדש לאחר דוח ועדת שיינין בשנת 2005. 3. היוזמה להגדרת והכנת חוק המאבק הלאומי בתאונות הדרכים בשנת 1995 היית יוזמתי ואפשר לבדוק זאת עם הח"כים, צחי הנגבי, אברום בורג ורן כהן. נא תיקונכם... לכל הדברים הנ"ל יש אסמכתאות. בכבוד רב ד"ר משה בקר יועץ מדעי והנדסי תחבורה ובטיחות בדרכים

מייל: becker AT netvision.net.il
מתייג את העורכים שתרמו לאחרונה לערך: התו השמיני, Ace-af, TheDesertboy. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 15:00, 12 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-27 בינואר 2022[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: מקור

המינהל לבטיחות בדרכים הוקם ב 1981 כמינהל הכפוף ישירות לשר התחבורה בראש המינהל שימש משה עמירב ותפקידו הוגדר בחוק. מינויו נעשה ע"י שר התחבורה חיים קורפו. המינהל הוקם על בסיס הצעה להקמתו שהעברתי ב 1980 לשר חיים לנדאו ואשר קיבל החלטה להקמתו אולם נפטר ממחלתו בטרם עת. ההצעה הועברה לשר המחליף כאמור חיים קורפו. בשנת 1967 הוקמה מחלקה לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה עם מעמד מוגבל ביותר. אמנם גיא שהגיע מהמשטרה כדי להפעילה החל בפעילותו אבל למעשה מי שהפעיל בפועל היה אורי מרץ. כסטטיסטיקאית של המחלקה מונתה זיוה רבני. עם הקמת המינהל לבטיחות בדרכים בשנת 1981 בקשני השר קורפו לבוא ולשמש כיועץ המדעי להקמתו וכך היה. לקחתי חופשה חלקית ללא תשלום מהטכניון מהמרכז לבטיחות בדרכים ונרתמתי לעבודה משותפת עם משה עמירב. יחד יזמנו ובנינו את תכנית האב הרבשנתית הלאומית לבטיחות בדרכים 1985-1990. הונח בסיס מסודר לטיפול בבעיה ובמחצית הראשונה של שנות ה80 ירד ממוצע מספר ההרוגים בתאונות ב 200 ביחס לממוצע שנות ה 70. זאת למרות גידול משמעותי בצי הרכב ( עקב הפחתת מיסוי בתקופת ארידור כשר האוצר)... יש דברים נוספים לקביעת האמת ההיסטורית ומצוי ברשותי חומר רב כדי לבסס אותם. מקווה שיבוא תיקון לפרק ההיסטוריה במידע רקע על הרלב"ד.

בכבוד רב
ד"ר משה בקר.