שיחה:זאב וולפנזון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסרת קישורים בגלל בעיית תצוגה[עריכת קוד מקור]

הסרתי את השורות הבאות שיש בהן 2 קישורים כי הן הוכנסו לערך בצורה שגויה מבחינת התצוגה שלהן. בברכה מי-נהר - שיחה 00:39, 15 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

פעילותו בגברדיה[עריכת קוד מקור]

היכן המקורות??? ומדוע הם לא מופיעים בערך עצמו? הטור של אלי אשד אינו מספיק אם לזה כוונתך--BlackDragon - שיחה 21:07, 28 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

מקורות מהימנים לגברדיה[עריכת קוד מקור]

בדיוק כרגע סיימתי עבודת מחקר מקיפה בנושא הגברדיה, שני המקורות המובאים בערך אינם מהימנים, המקור הראשון -האיש על החומה- מביא את כל הפרטים מהספר "חזון ציון שקלוב וירושלים" שנכתב ע"י בני משפחת ריבלין הספר נתפס כמקור לא אמין בעיני החוקרים ובראשם הד"ר אריה מורגנשטרן אשר הוכיח כי עיקר הסיפורים אשר בספר אשר סובבים סביב הר' הלל ריבלין לא יכלו להתקיים מכיוון שר' הלל ריבלין עלה לארץ רק כעשרים שנה מאוחר יותר מקיומם של הסיפורים.

המקור השני הוא החוקר אלי אשד מביא אף הוא בעיקר ציטוים מהספר הנ"ל בכל הנוגע לגברדיה, הוא לא מביא אף מקור מהימן המוכיח כל קשר של זאב וולפנזון לארגון, או לחלופין מקור המוכיח את קיומו של הארגון. לא ברור לי מהיכן הוא לוקח את הדברים שזאב וולפנזון הנהיג את הגברדיה מתוך טחנת הרוח שלו, המקורות שהוא הביא לי כששאלתי אותו לא מזכירים את העובדה הזו בשום מקום, ואת עובדת הקשר שלו עם הגברדיה מזכירים אולי במשפט, כל המוקורת הללו לא נתפסים בעיני החוקרים כאמינים מספיק.

"עם זאת מצויים תיאורים אחרים בספר 'חזון ציון' שנתקלו באי אמון רב מצד רוב החוקרים. למשל הסיפור על הקמת ארגון בשם 'הגברדיה' במסגרת כולל הפרושים בירושלים..."

ד"ר אריה מורגנשטרן, גאולה בדרך הטבע, התשנ"ז, שתי מסורות על ראשית עליית תלמידי הגר"א, עמ' 32 הע' 19

כמו כן, במידה ויש איזו אמת מאחורי הסיפור היא ככל הנראה שייכת יותר למשפחת ריבלין מאשר לוולפנזון, בכל אופן, הסיפור רובו ככולו הוא מאבק בין המסורות של שתי המשפחות על מקומם בראשית היישוב בירושלים.

על כל פנים, למידע אשר אמיתותו כה מוטלת בספק מצד החוקרים החשובים, אין מקום בערך אנציקלופדי, כפי שאמרתי, עד שיוכח אחרת.--BlackDragon - שיחה 21:58, 28 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

י.גליס בספרו "מגדולי ירושליo" אומר : "...רבי זאב וולפנזון הצטיין בכוח גופני רב,וכאשר התמרדו הערבים תושבי ירושלים נגד שלטונו של אברהים פחה ,היה הוא בין המגינים על רחוב היהודים וארגן את "הגוורדיה היהודית שהטילה את איימתה על הפורעים והמתפרצים נגד היהודים . " "גליס מגדולי ירושלים ע' כח )

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בזאב וולפנזון שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:34, 13 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]