שיחה:זלמן דולינסקי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת Jys בנושא הבהרת חשיבות

הבהרת חשיבות[עריכת קוד מקור]

אם אכן קיימת חשיבות אנציקלופדית לערך אודות זלמן דולינסקי - הרי שהדבר לא בא לידי ביטוי בערך. קולנואני - שיחה 14:24, 9 באוקטובר 2011 (IST)תגובה

ידידי הנכבד, אני עוקב אחר פעילותך הסדרתית בקטע של הנחת תבניות חשיבות, וצר לי לחלוק עליך בגדול. הפעולה של הצבת תבנית חשיבות היא פעולה טכנית פשוטה להפליא. החוכמה היא להפעיל שכל ישר ואינטואיציה בריאה, וגם קצת קרדיט לעורכים אחרים לא יזיק.
אם, למשל, אתה נתקל בערך על סרט, שחקן, במאי וכדומה, וחשיבות הערך אינה נראית בעיניך או אפילו מוטלת בספק - בהחלט יש מקום להצבת התבנית. אם אמנם אינך מצוי בעניין אבל בכל זאת יש לך איזשהו מושג בו - גם יש מקום להביע את דעתך המלומדת. אבל בערכים שאין לך שמץ של מושג בהם - במטותא, השאר את הטיפול בהם לחברים האחרים המצויים בהם. חזקה עליהם, כוויקיפדים מקצועיים, שיעשו את מלאכתם נאמנה.
הנה דוגמה, לסבר את האוזן: אני קורא בהנאה את סדרת ערכי השפים של משתמש: צחי לרנר, ידיד טוב שלי. אולם מניין לי מי באמת נחשב לשף וראוי לערך ומיהו סתם בעל מסעדה? גם אחרי קריאת הערך לא תמיד יש לי מושג אמיתי. אלא מה? אני סומך את ידי על הבנתו ויושרתו של צחי ולא מנסה לבחוש לו בערכים ולקבוע - שף זה ראוי לערך ושף זה לא.
ולענייננו: האם שמעת על תנועת המוסר? האם אתה יודע מה זה משגיח בעולם הישיבות? האם יש לך מושג מה היה מעמדן של ישיבות מיר וישיבת סלובודקה בעולם הישיבות במזרח אירופה במאה ה-19 ובמאה ה-20, עד טרום מלחמת העולם השנייה? האם אתה יודע מה זה אומר להיות משגיח בישיבת סלובודקה? ומשגיח בישיבת מיר? והאם אתה יודע מה זה אומר להיות משגיח בשתי הישיבות הללו גם יחד? האם שמעת על הרב נתן צבי פינקל? האם אתה מכיר את מעמדו של הרב פינקל בעולם הישיבות של אז? האם אתה מבין מה מלמדת העובדה שהרב פינקל בחר באדם מסוים לשמש משגיח בישיבתו? האם אתה יודע מה זה אומר על האדם שהרב פינקל מצא אותו ראוי לשמש משגיח בישיבתו בגיל 30? האם אתה יודע מה מלמדת העובדה שהרב פינקל מינהו מעין שליח להפיץ את תנועת המוסר בישיבה אחרת? האם שמעת על הספר תנועת המוסר, המצוין בערך ב'לקריאה נוספת'? האם העובדה שלמושא הערך הוקדש פרק שלם בספר זה, לצד גדולי וענקי המוסר האחרים, אומרת לך משהו?
איך אני יודע שאין לך מושג בכל זה? פשוט מאוד: אם אחרי משפט שבו נאמר שהרב דולינסקי היה משגיח בישיבות סלבודקה ומיר ונבחר לכך על ידי הרב פינקל, אתה כותב שהחשיבות האנציקלופדית "לא באה לידי ביטוי בערך" - זה אומר הכול. סתם לשם הדוגמה: נניח שתיתקל בערך על סרט מסוים שבו נכתב שהוא בבימויו של קופולה וזוכה פרס גלובוס הזהב, ובראש הערך הציב מאן-דהו תבנית חשיבות בנימוק שהחשיבות האנציקלופדית "לא באה לידי ביטוי בערך", מה תאמר על המאן-דהו הזה?
בקיצור: קצת שכל ישר, קצת קרדיט - לא יזיקו. גרש - שיחה 18:14, 9 באוקטובר 2011 (IST)תגובה
אין לי הרבה מה להוסיף על נימוקי החשיבות ודבריו הנכוחים של גרש מלבד להביע הסכמה מלאה, אבל בכל זאת, אם לא היו לרב הופעות טלויזיוניות ב"קוני למל רוקד עם רבנים" החשיבות כולה מוטלת בספק רב. סליחה על הציניות, אבל חוסר ההבנה הזה בעקרונות המיזם שמתבטאת כאן שוב ושוב בהצבה סיטונאית של תבניות חשיבות מתחילה להיות מוגזמת ודורשת כניסה של מפעיל לנושא. --ג'יס - שיחה 18:37, 9 באוקטובר 2011 (IST)תגובה