שיחה:חרב אלף הראמות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הצורך בשכתוב[עריכת קוד מקור]

אני כותב את הערך הזה. עוד לא סיימתי לכתוב אותו עד הסוף ולכן אני מבקש להתחשב בכך. הערך כרגע אינו צריך שכתוב אלה השלמה. ברגע שאני ישלים אותו אני יודיע ואז תוכלו להגיד אם הוא צריך שכתוב.

יש דרך אחרת לטפל בנושא הזה, אבל בשביל לבצע אותה, עלייך להירשם. כל עוד אתה אנונימי, אין לנו אפשרות להוריד את התבנית. טרול רפאים 20:03, 14 אפריל 2006 (UTC)
לאלמוני: מובן שהתבנית אינה צריכה להפריע לך במימוש תוכניתך להשלים את הערך. היא תורד ברגע שתהיה הצדקה להורדתה. וחוץ מזה, גם אני ממליץ שתירשם - זה לוקח דקה, לא עולה כסף, ואינך חייב למסור פרטים מזהים כלשהם. דוד שי 20:18, 14 אפריל 2006 (UTC)

היצטרפות[עריכת קוד מקור]

ניסיתי להירשם כמה פעמים אבל זה לא נותן לי בגלל שהוא אומר שהסיסמה שלי לא נכונה וניסיתי את כל הסיסימות האפשריות.

תנסה להרשם מחדש. Yonidebest Ω Talk 21:40, 14 אפריל 2006 (UTC)

דוגמה לבעיה שבערך[עריכת קוד מקור]

"ציר הליגון ג'ידס נהרג בקרב מול מפקד צבא האויב הגורן דיימון טאר, בגלל שקיווה השיך את דעתו. בסוף הקרב הגורן רוצה להרוג את קיווה אבל המג של הליגיון שמתחזה לטריליאן משכנע את הגורן לא לעשות זות בטענה שהאיש יחזור לארגוס ויספר אל הצבא וכל האנשים בארגוס יפחדו."

  • ראשית, שימו לב שאין בכלל פסיקים.
  • שנית, מה זה "קיווה השיך את דעתו"? האם הכוונה ל"הסיח"?
  • שלישית, "לעשות זות" אמור, כמובן, להיות "לעשות זאת".
  • רביעית, מה זה לעזאזל "יספר אל הצבא"? כאן אי אפשר להתחמק בנימוק של שגיאת כתיב פשוטה.
  • חמישית, "כל האנשים בארגוס יפחדו" הוא אמנם משפט תקין תחבירית וחסר שגיאות כתיב, אבל הוא נשמע ילדותי מאוד.

עם זאת, לא קראתי את הספר, ומהביקורת שלו שקראתי, קיבלתי את הרושם שהספר עילג אף יותר מהערך הזה, אז אולי מצבו הנוכחי של הערך מוצדק. גדי אלכסנדרוביץ' 15:54, 15 אפריל 2006 (UTC)

שמע גדי. שני דברים: 1) אל טעם ואל ריח אין מה להתווכח ולכן לפני שאתה אומר משהוא אל הספר הזה קרא אותו. 2)עוד לא סיימתי לכתוב את הערך ולכן הוא לא נמצא במצב הטוב ביותר.

אני מבטיח לקרוא את הספר כשתהיה לי הזדמנות לעשות זאת חינם, נראה לי שהוא יספק לי בידור הולם. בכל מקרה, אני לא חושב שתירוץ ה"עוד לא גמרתי לכתוב את הערך" מתאים לביקורת שלי - אני מתלונן לא על מה שחסר אלא על מה שקיים. למעשה, אני די חושש מכך שתכתוב ערך של מאות שורות שכל אחת מהן תהיה בעייתית כמו זו שציטטתי כאן. אני מציע לך לקחת את הביקורת לתשומת לבך ולהקפיד יותר על כתיבה חפה מטעויות. גדי אלכסנדרוביץ' 18:51, 15 אפריל 2006 (UTC)

תגובה נוספת לגדי[עריכת קוד מקור]

טרול רפאים קרא את הספר ואמר לי שעשיתי עבודה לא רעה עד אכשיו. תבדוק בשיחת המשתמש של דוד שי בחלק של A99. בכל מקרה תודה אל הערות והתיקונים.

קטע העלילה הנוכחי הוא כמובן רק תחילת הספר ולא ממש מכסה את העלילה. טרול רפאים 17:31, 15 אפריל 2006 (UTC)

קטעים השייכים לספר הבא[עריכת קוד מקור]

קניון האש: קניון שנמצא בדרום הרי הטיסליק והוא הכניסה הידועה ביותר לתוך ממלכת החושך (הממלכה שמתחת לאדמה).

נמדו: אזור בדרום מערב מוגדטר שבוא תמיד יש גשם עד שבספר "אל ממלכת החושך" גייבור וחבורתו מפסיקים שם את הגשם. תושבי המקום הם בני השבט ג'ינטו שחיים שם ומחכים לבוא האיש שאמור להפסיק את הגשם האין סופי.

בברכה, טרול רפאים 17:29, 15 אפריל 2006 (UTC)

עיצוב לא סטדרנטי וסידור פסקאות לא הגיוני[עריכת קוד מקור]

מישהוא מוכן להסביר לי מה לא הגיוני פה.

כן, למה החרב מופיע לפני המקומות ולא מאוחדת עם לוחם המאזלאק למשל, בני החבורה אמורים להופיע אחרי מקומות ויש עוד. טרול רפאים 20:14, 15 אפריל 2006 (UTC)

לא נראה לי שהחרב צריכה להיות מאוחדת אם לוחם המאלזאק אבל אם ברצונך לאחד אותם תעשה זות. אני כבר אמרתי לך שאני מרשה לך לשנות ולהוסיף דברים בערך הזה.A99 20:42, 15 אפריל 2006 (UTC)

אני חושב שצריך להסיר את התבנית של העריכה ולשים את התבנית שאומר שצריך להשלים את את הערך. A99 14:39, 18 אפריל 2006 (IDT)

ואילו אני חושב שאם מצב הערך כרגע הוא שאם אני בוחר שורה אקראית מתוך הסעיף של "העלילה" ונתקל בדבר הבא:
"באותו הערב מגיע ניית'ן ברכיבה אל הג'ילאק בשם ארטמיס. אל צומת המאלזאק, ומתאכסן בפונדקת שנמצא שם."
אז אכן לא צריך כאן תבנית "עריכה" אלא תבנית "שכתוב". גדי אלכסנדרוביץ' 15:53, 18 אפריל 2006 (IDT)
אני מקווה שאף אחד לא חושב שהוספת הסוגריים לשורה הזו פתרה משהו מהבעיות שלה. גדי אלכסנדרוביץ' 08:57, 19 אפריל 2006 (IDT)

הערה לגבי הספר[עריכת קוד מקור]

רק משמות המקומות והתמצית של הספר אפשר להבין שמדובר בספר זול (עוד אחד מסדרת רומח הדרקון...) ואידיוטי. חצי מהשמות נלקחו בהשראת שר הטבעות. רומח הדרקון עשה הרבה על העלילה, ומי שכתב את הספר מכור למדריך לטרמפיסט בגלקסייה... תפסיקו לבזבז זמן על ספרים מגוחכים ותצטרפו למיזם הארי פוטר בויקיפדיה :-) עדן 22:08, 25 אפריל 2006 (IDT)

כמו שהעירו לי בצדק למעלה בדף השיחה הזה: לא נכון לשפוט את הספר, ועוד בחריפות שכזו, לפני שקראת אותו בעצמך. אמנם, אני סומך על ניר יניב והציטוטים שהביא וחושב שדי ברור עם מה יש לנו עסק... גדי אלכסנדרוביץ' 22:16, 25 אפריל 2006 (IDT)
חברה. לעדן יהודה. "על טעם ועל ריח אין להתווקח" שמעתה? אני קראתי גם הארי פוטר וגם את סידרת ארמדין ואני יכול להגיד שאת הארי פוטר בכלל לא אהבתי, ולפי דעתי בארמדין יש משהו טוב יותר. כן הערך הזה אינו טוב במיוחד ויש מקום לשיפור אבל כמעט בכל דבר יש מקום לשיפור. לגדי אלכסנדרוביץ. הסידרה ארמדין לא כל כך גרועה. יש לציין שאתה בודק את המידע ובכך עושה עבודה טובה אבל נראה לי שאתה בה אם דעה קדומה וזה לא טוב.

מה קורה פה...[עריכת קוד מקור]

הערך פשוט איום ונורא...אני מתנצל על השפה הבוטה,אבל ערך זה נראה כאילו נכתב ע"י ילד בן עשר.

ארמדין ספר טוב יותר ממה שמייחסים לו,אם כי הוא לא הספר.אפשר לתת לו קצת יותר כבוד מאשר ערך עילג ומלא שגיאות כתיב כגון "אלב" במקום "עליו"

ויקיפדיה,איכזבתם

ראית את תבנית העריכה בראש הערך? היא שוכבת שם כבר יותר משנה. למה שלא תיקח יוזמה ותתקן את הערך במקום להעביר ביקורת? בוויקי כל אחד יכול לתקן. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 04:25, 1 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
הוא צודק. ערכים כאלו הם כתם על ויקיפדיה. עדיף להחליף את כל הערך בקצרמר "חרב אלף הראמות הוא ספר מאת חנן קוגל אשר יצא בהוצאת "משכל - ידיעות אחרונות" בשנת 2003. זהו אחד מספרי הפנטסיה הבודדים שנכתבו בעברית, והוא הספר הראשון בסדרת הספרים "ארמדין"." ולהשאיר את הקישורים החיצוניים למטה. אם יבוא יום אחד מישהו שמסוגל להרחיב את הערך היטב - בבקשה. אין שום סיבה להשאיר את הזבל הקיים. גדי אלכסנדרוביץ' 11:38, 1 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
עשה זאת. טקסט ירוד כזה אינו מועיל לא לקוראים ולא לכותבים עתידיים. ‏odedee שיחה 11:39, 1 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
בוצע. אם מישהו שקרא את הספר מעוניין להרחיב על העלילה באופן נהיר - אשמח. מה שהיה עד עכשיו הוא בלתי סביל ואני לא בטוח שהיה ברור גם למי שכן קרא את הספר. זהר דרוקמן - I♥Wiki16:37, 1 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]