שיחה:כעס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כעס הוא לא בהכרח רגש "עז". ייתכן כעס חלש. אני מוחק. "נובע כתגובה" זו חזרתיות. הוא לא נובע בהכרח מ"תחושות של כאב, סבל, פגיעה איום או סכנה", עובדה שיש אינספור מקרים בהם אנשים חוו דברים כאלה ודווקא לא הרגישו כעס. בנוסף יש תיאוריות לפיהן דווקא הכעס הוא שגורם לכאב, סבל, וחוויה של איום וסכנה. "פגיעה, איום או סכנה" אינן תחושות - תחושה היא משהו שנקלט בחושים. פגיעה היא פעולה, איום וסכנה הם מחשבות. לכן אני משנה ל"מופיע לעתים קרובות יחד עם תחושות של כאב וסבל, ועם חוויות של פגיעה, איום או סכנה". לא מבין למה "עלול" לעורר - לפעמים, כפי שמפורט ממילא בהמשך, תוקפנות נחשבת כדבר יעיל ודעתנות אינה בהכרח דבר רע. הייתי מחליף ב"עשוי". מה זה פעולה דעתנית?? לא ברור. אני מחליף לחשיבה שיפוטית. כמו כן הוספתי את המילים רוגז ועצבנות לרשימת המילים הנרדפות. "לבטא ביטויים" זה ניסוח לא טוב. משנה למופעים. MoonMadness 09:04, 31 ביולי 2014 (IDT)

"כעס מתעורר לרוב כ"? זו הצהרה שדורשת מובאה. כל עוד אין כזו, אין מקום להתחייב על מה קורה לרוב. משנה ל"לעתים קרובות". סכסוך, חוסר צדק, בגידה והשפלה גם הם תפיסות, לכן אין מקום ומסורבל להפריד ביניהן לבין איום. משנה נוסח ל: "למצב מציאותי אותו האדם מפרש כ: א, ב, ג". כעס אינו בהכרח "ביטוי לתסכול או כישלון". מחליף את "הוא" ל"עשוי להיות". כנ"ל במקומות דומים בהמשך כמו "כעס מתפרץ" (עשוי להתפרץ). מה זה פריקת עול? מושג מעורפל ללא הקשר ולכן לא ברור. מחליף ב"התנהגות מרדנית". מה הכוונה ב"מובע באופן סביל"? משנה ל"אינו מובע באופן פעיל". ברשימת הגורמים יש בלבול בין תפיסות מציאות לבין מציאות. למשל "פגיעה בכבוד" היא לא חלק מהמציאות, אלא פרשנות על המציאות. מתקן. MoonMadness 09:04, 31 ביולי 2014 (IDT)

הפרדה בין רגשות דומים[עריכת קוד מקור]

זה בהחלט רעיון טוב אך אני לא רואה סיבה להיכנס להגדרות קטנות ובלתי מדויקות בדף הזה, אם יש קישור להגדרה המלאה. מוחק את ההגדרות של רגשות אחרים שיש להם קישור להגדרה.MoonMadness 09:04, 31 ביולי 2014 (IDT)

"הכעס במידה רבה מגדיר את האדם ואת גבולותיו, בכדי למנוע מצבים של כעס, החוק מנסה באמצעות חוקים לתחום ולהגדיר את הגבולות באופן ברור, בכדי שלא תהיה חדירה לגבולותיו של האדם בשוגג, או התפרצות של אדם אחר מעבר לגבולותיו באופן שפוגע בחברה." --- הניסוח לא נכון לדעתי, והייתי מתקן, רק שאני לא בטוח לאיזה חוק הייתה הכוונה, והורדה של "החוק מנסה" מהמשפט ללא החלפת מילים אלה במילים אחרות, תיצור משפט שגם הוא שגוי, לדעתי. שימי 12:44, 31 דצמ' 2004 (UTC)

התמונה לא מתאימה[עריכת קוד מקור]

זה מבט כעוס זה? האו האו, עיוני!

, נו באמת? זו אמורה להיות בדיחה? מה הקטע של התמונה?

הורדתי אותה. ‏Yonidebest Ω Talk16:54, 4 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

יחס חז"ל בסעיף לא מתאים[עריכת קוד מקור]

כתוב בערך בסעיף "סיבות עיקריות להתעוררות כעס" על יחס היהדות לכעס,אני לא מצליח לראות את הקשר בין כותרת הסעיף ליחס היהדות,ולפי דעתי צריך לעשות סעיף בפני עצמו "יחס היהדות לכעס"--Matanwis 18:38, 6 בספטמבר 2007 (IDT)[תגובה]

הכעס ביהדות[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה היקרה אפשר להוסיף שאורחות החיים אומר ש הכועס מאבד את חינו באיני הבריות שירונת

הכעס ביהדות[עריכת קוד מקור]

אומרים שהכועס מעיד על חוסר אמונה בה שירונת

שבח והוקרה[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה עוזרת לי מאוד בפרויקטים כדי לכם להשתמש בה גם תודה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:43, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

המוח הכועס[עריכת קוד מקור]

לפי הפסיכיאטר איאן מקגילכריסט (אנ'), כעס ותוקפנות נוצרים במוח השמאלי.

האם יש מושג "כעסן"[עריכת קוד מקור]

במסילת ישרים מדרג את הכועס בכמה דרגות. הדרגה הגבוהה/החמורה הינה מי שכועס על "כל" דבר, ובעוצמה קיצונית ביותר, והוא זה שאמרו עליו חז"ל "כאילו עובד עבודה זרה.
מעניין אותי (ובנתיים לא מופיע בערך עצמו) האם מבחינה מדעית פיזיולוגית יש אדם שיכעס על כל דבר, ויש אדם שיכעס רק לעיתים רחוקות. או שמא הכל הוא הרגל ומוסכמות חברתיות.
אשמח למידע בנושא. תודה מראש. מייחל - שיחה 12:56, 21 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
מצאתי כעת את הערך "עצבנות", ויש לשלבו בערך על הכעס.מייחל - שיחה 13:08, 21 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]