שיחה:ליד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לגבי VIER ERNSTE GESAENGE - בעיקרון, אין המדובר ב"שירים רציניים" אלא בפירוש הנוטה יותר ל"קודר","נכאתי","עגום","עגמומי". השארתי את זה כך ("רציניים") מכיוון שבשם זה ידועה היצירה. מאוד לא אופייני לי. HansCastorp 01:29, 27 ינואר 2006 (UTC)

הערות סגנון[עריכת קוד מקור]

במקום בדף השיחה שלי: ממש כל הכבוד! וואו! מרגע שהתחלת לעבוד על הערך היה ברור שמדובר במיזם ענק וראוי. אין לי עכשיו זמן לקרוא לעומק ולבצע ולהגיה, אבל שתי הערות שאפשר לתת כבר עכשיו מקריאה שטחית מאוד:

  • דרושה הפנייה משיר אמנותי, ולדעתי גם מלידר (משום מה רבים בארץ מכירים רק את צורת הרבים, ואפילו שמעתי פעם דיבור על "לידרים")
  • צריך היותר יותר ויקישורים - יש יותר מדי גושי טקסט בלי קישורים. התחלתי להוסיף בפסקאות הראשונות.
  • חלק מהפסקאות ארוכות מדי מבחינה אסתטית - גושי טקסט שמאוד מעייף לקרוא. הייתי שובר את הפסקאות כך שלא יעלו בד"כ על אורך של כעשר שורות. אתה לא תומס ברנהרד, נכון?
  • סגנון הכתיבה צריך לפעמים להיות יותר צנום ויבשושי, לפעמים המלל נשמע כמו דיבור מתנגן ומשתפך של מרצה באוניברסיטה.
  • רוב הניקוד שבערך מיותר. אנחנו לא צריכים את המפיקים בה"א - קורא העברית יודע מה זה "לה", "שלה" ו"בשבילה" גם בלי מפיק, וכן לא צריך לנקד את ו"ו החיבור בשורוק (?) לפני שווא - לא עשינו כך בערכים אחרים, ולעשות כך כאן זה בגדר דווקנות מיותרת.
  • לא להשתמש בראשי תיבות - במקום ע"י צריך לבוא "על ידי" וכו'.
  • טעות דקדוק גסה: "המנגינה שחיבר" ולא "המנגינה אותה חיבר", "הטקסט ששוברט הלחין בעבורו" ולא "הטקסט בעבורו הלחין שוברט" וכו' וכו'.
  • איפה שיש פירוט של היצירות של מלחין זה או אחר - מקומן טבעי יותר בערכי המלחינים עצמם. כאן מספיקה סקירה קצרה יותר.

Harel - שיחה 07:10, 27 ינואר 2006 (UTC)

שתי הערות קצרות: סקירה של היצירות חשובה דווקא כאן מכיוון שמדובר באבני יסוד של הליד וכולי. שנית, חוקי הכתיב חסר הניקוד גורסים כי מפיק יש להשאיר בכל מקרה. HansCastorp 13:13, 27 ינואר 2006 (UTC)
כן, אבל בשום ערך אחר בויקיפדיה אין מפיק. אם בא לך לעבור כל הויקיפדיה -- בבקשה. אחרת, אני מציע לוותר על המפיקים. הם נראים בערך הזה כהצטעצעות מיותרת, כל עוד הם חסרים בכל הערכים האחרים. Harel - שיחה 13:16, 27 ינואר 2006 (UTC)
קיבלתי. מכל מקום, בעניין שינויים שאינם קישורים וכאלה, אשמח אם פשוט תצביע עליהם עבורי ואני אשנה אותם. אם אחרים ישנו מבלי ידיעתי זה יעשה לי קמטים נוספים במצח ואולי גם אולקוס. ואולי אני גם אמות משברון לב. זה אפילו סביר. ואיש לא ידע מזה. ולאיש לא יהיה אכפת. HansCastorp 13:28, 27 ינואר 2006 (UTC)
השתמשתי בטקסטים בערך זה להרחבה של ערכי מלחינים אחדים, שכולם ראויים להרחבה נוספת. האנס, אל תמות לנו. דוד שי 11:20, 28 ינואר 2006 (UTC)
האנס, כדי שלא להביא חלילה למותך, הוסף בבקשה לבוזוני את פרוצ'ו, כדי שיכחיל. הייתי עושה את זה בעצמי, אבל אינני רוצה להסתכן.--שלומית קדם 20:04, 6 מאי 2006 (IDT)



חברה, יש עמותה בשם ליד.. זו עמותה של אנשים שהמטרה שלהם זה לסייע להקהילה לאתר פוטנציאל מנהיגות בקרב בני-הנוער ולפתח בהם כישורים, אשר יצמיחו מנהיגות צעירה שתוביל את החברה הישראלית אל עבר עתיד טוב יותר..

זה עמותה שכל שנה נערכים מיונים של אנשים שרוצים להתקבל..

אם מישהו יודע פרטים בבקשה שיעשה על זה ערך.. והנה האתר שלהם: http://www.lead.org.il/HTMLs/home.aspx וגם כשרושמים ליד זה נכנס ישר לערך של השיר.. צריך לעשות שזה ישאל לאן להיכנס.. Larushkin 08:47, 14 מרץ 2006 (UTC)


קצת הערות[עריכת קוד מקור]

כן, אני יודע שהערך כבר מומלץ אבל דווקא בגלל זה נדמה לי שיש מה לשפר בו. ראשית מבחינת המבנה והכותרות: חלקן מבלבלות, לא ברורות או לא אנציקלופדיות. למשל, למה "סקירה על תולדות הליד" כשאפשר סתם "תולדות הליד" או "היסטוריה"? כמו-כן יש כאן לא מעט ניסוחים בעייתים ומתפתלים, שאשמח לשפר. מצד שני, ראיתי בדף השיחה כי כותב הערך "רגיש" לשינויים בו, אז נשאלת השאלה מה עדיף - לשנות, או לציין את הטעון תיקון בדף השיחה? רונן א. קידר 18:51, 31 מאי 2006 (IDT)

כמובן, לציין בדף השיחה, בו אפשר לדון בבעיות ובדרכים לתיקונן במקום להוציא לכותב הערך וריד מרוקני במצח. HansCastorp 22:09, 31 מאי 2006 (IDT)

גרטכן ליד אופן הכישוֹר[עריכת קוד מקור]

"אופן הכישור" הזה ממש הכרחי? למה לא "גרטכן על יד הכישור" סתם? ואגב, תמיד הכרתי את השיר בשם "גרטכן אצל גלגל הטווייה". אביעד המקורי 17:48, 16 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

גם שופן כתב שירים לקול ולפסנתר. האם הם נחשבים כלידר? ואם לא למה?

הערות מרשימת ההמתנה[עריכת קוד מקור]

מומלץ ישן. אין הערות שוליים, כלמעט כל המבצעים הידועים באדום, חלק ניכר מהערך הוא רשימת לידים ידועים (ללא ערכים). • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT23:00, 26 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]

הערך רשימתי ודורש שכתוב. יש התקמדות יתר במבצעים. אני מסכים שצריך להסיר. גילגמש שיחה 05:28, 27 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]