שיחה:ליקויי בנייה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הי,

לאחרונה יצרתי מספר ערכים.

לעיתים ישנם אתרים המפרטים אודות הערך בצורה מקיפה וטובה. מדוע משמיטים את הקישורים מהערך?

וויקיפדית מתחילה 79.179.3.120 18:57, 26 בפברואר 2013 (IST)תגובה

טוב מאוד שאת שואלת. האם תוכלי להציג דוגמה של קישורית שהוסרה? לפעמים מדובר בקישוריות למקור שאינו מקובל בויקיפדיה ולעתים הטעות היא דווקא אצל מי שהסיר את הקישורית ולא אצלך. גם הוותיקים הם בני אדם.... עִדּוֹ - שיחה 21:28, 26 בפברואר 2013 (IST)תגובה
אני משער שכוונתה לעריכה זו, שבה הסרת הקישור נומקה במילה "פרסומת". אני מסכים עם נימוק זה. דוד שי - שיחה 22:33, 26 בפברואר 2013 (IST)תגובה
האתר הוא פרסומת בפני עצמה, עצם שזה שבתפריט הראשי מופיע המילה "לקוחות" אומר שהאתר הוא שיווקי. ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 22:35, 26 בפברואר 2013 (IST)תגובה

מספר מילים נוספות על המונח "ליקויי בנייה"[עריכת קוד מקור]

ההגדרה לליקויי בנייה היא רחבה מאוד, כך שהיא כוללת שורה ארוכה של כשלים, פגמים, בעיות, אי התאמות וליקויים פיזיים בכל חלקי ומערכות הנכס. לפי חוק המכר דירות , ליקוי מוגדר כך:

""ליקוי" – ליקוי בתפקוד ובעמידות המוצר או המערכת, לרבות אי-שמירה על יציבות, שלמות, איכות ומראה, הן של כל מרכיב בנפרד והן של המכלול.

נהוג לקשר ליקויי בנייה עם דירות שזה עתה נמסרו מקבלן או עם מקרים בהם קבלנים מתחמקים מלתקן ליקויים, אולם ליקויים מופיעים בנכסים שנבנו גם לפני שנים רבות, בבתים משותפים וכיו"ב.כך למשל, לא פעם מתגלעות מחלוקות בין בעלי דירות בדבר תיקון ליקויים שמקורם בבעיות רטיבות, כשלים במתקני הרכוש המשותף וכו'. הסדרה של נושאים אלו לעניין אחריות של כל בעל דירה לתקן ליקויים מדירתו או לשאת בעלויות של תחזוקת הבניין והרכוש המשותף מעוגנת בחוק המקרקעין.

מחלוקות בגין ליקויי בנייה יכולים להתרחש גם כאשר מדובר ברכישת דירה בעסקאות יד 2, בייחוד כאשר המוכר מסתיר ליקויים שהוא ידע או שהיה עליו לדעת. גם אי התאמות ביחס למצב הנכס עצמו או הבניין נכללים בהגדרה זו. כך למשל, ניתן לראות אפילו בהגדרה של מבנה מסוכן בשל ליקויים מסכני חיים כאי התאמה.

כאשר מדובר ברכישת דירה מקבלן, המסגרת הנורמטיבית שחלה על היחסים שבין רוכשי דירות לבין היזם נמצאת בעיקרה בחוק המכר דירות. אולם, חוק זה כולל תחתיו חקיקה ענפה של תקנות, צווים, הוראות ביצוע ופרשנות מרחיבה שנתנו בתי המשפט.

כמו במקרים אחרים בהם חל הצורך לתקן כשלי שוק, הוראותיו של חוק המכר דירות הן קוגנטיות, כלומר לא ניתן להתנות עליהן. מבחינה זו, ההלכה הפסוקה קבעה שגם סעיף 16 לחוק המכר הינו קוגנטי במובן זה שלא ניתן להתנות עליו ולצור חלוקת סיכונים פיקטיבית בהסכם המכר.

ליקויי בנייה במסירת דירה מקבלן הם תופעה נפוצה וידועה שמצערת רוכשי דירות רבים שמגלים ליקויי בנייה לאחר מסירת הדירה. מצער עוד יותר העובדה כי במקרים רבים הוראות החוק מופרות ברגל גסה והליקויים לא מתוקנים. לפיכך, הפרשנות הנוקשה שהוראות החוק קיבלו בבתי המשפט נועדה לסייע לרוכשי דירות ולמנוע ניצול פרצות אשר נתונות לפרשנות.

77.126.68.85 23:47, 27 בנובמבר 2019 (IST)תגובה