שיחה:מאוריץ קורנליס אשר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דוד, צייר זה מוכר בשם זה ולא בשמו המלא ולכן יש לשים אותו שם אם אתה רוצה אתה יותר ממוזמן לשים REDIERECT במוריץ_קורנליוס_אשר אפילו על פי אחד מהדפים האין סופיים שלכם על איך לתת שם למאמר רשום ככה(אין לי כוח למצוא אותו ואיני מתכוון גם לעשות זאת אני סמוך ובטוח שאתה יודע למה אני מתכוון). אני עייף ואני הולך לישון אני אשמח לגלות בהתעוררי שהצלחת להתעלות הפעם מעל לרגשי העליונות שלך וקיבעון השייכות של מיזם זה אליך הבנת את הגיון דברי והשארת זאת בכך, תודה מראש ולילה טוב YMIBleeding 04:32, 13 דצמ' 2003 (UTC)

עניינים אישיים עם YMIBleeding:
  • קצת נמאס מפוזת הנעלב שלך בכל פעם שאני חולק עליך.
  • "מה העבודה הזאת לכם?" שואל הרשע בהגדה של פסח, וגם אתה כותב "מהדפים האין סופיים שלכם". צא מזה, ויקיפדיה היא שלך בדיוק כפי שהיא שלי ושל כל שאר התורמים לה.
  • "רגשי העליונות שלך וקיבעון השייכות של מיזם זה אליך": אני מצפה להתנצלותך על עלבון אישי זה.
  • דוד שי 07:26, 13 דצמ' 2003 (UTC)


  • אני מתנצל על כך שמילותי פגעו בך, אך בניגוד למקרה הקודם זה אינו עלבון שאתה יכול להוכיח את טעותו מאחר שהוא נשען על רגשות סובייקטיביים צר לי אך לאחר שבדקתי בדפי השיחה שניהלתי איתך וניתחתי שוב את פעולותיך נבצר ממני להגיד דברים אחרים. בקרב לב הייתי מתנצל אם הייתה פה טעות לדעתי וחלק ממני אפילו קיווה שעשיתי טעות. איני שונא אותך אך איני מאמין שפעולותיך יביאו את ויקפידיה למצב הטוב ביותר - המאגר האובייקטיבי, המדוייק והעדכני הגדול בעברית(לפחות)
  • איני נעלב , פשוט צר לי שחלק מהאנשים פה אינם כותבים ערכים אלא יושבים עמו עיטים ומחפשים בשינויים אחרונים מה אחרים עשו ורצים ולתרגם מאנגלית את הערך, המטרה פה היא אנציקלופדיה עברית לא תרגום של האנגלית וכדי שזי תיוצר צריך לתת לה לגדול בעצמה (גם אם זה אומר שהערך יהיה חסר ידע או לא מדוייק במקצת לזמן קצר)
  • אתה יודע לא שמתי לב אפילו שרשמתי "דפים אין סופיים שלכם" מה שאומר שאני איני מרגיש חלק(אולי תבדקו את עצמכם למה)
  • ולהבסוף לעניין: הערך צריך להיקרא מ.ק.אשר התלבטתי בקשר לזה רבות והחלטתי כך מאחר שאפילו אני(ותסלח לי על ההתנשאות בנושא זה) אשר יש בחדרי לא פחות מ4 ציורים שלו ובספרייתי לא פחות מ3 ספרים שלו כאשר אחד מהם הוא כנראה הספר המקיף ביותר על עבודתו

לא ידעתי את שמו המלא עד לפי 5 חודשים ואם אדם אשר מתעניין בצייר לא ידע את פירוש ראשי התיבות למה שאדם אחר כן יידע.כמו כן עלינו להימנע מטעויות אשר אחרים עשו כמו אנציקלופדיות אשר רשמו את שמו המלא ולא לחזור עליהן.לבסוף עלינו לקרוא בערך בצורה הנכונה הידועה ביותר לציבור מאחר שאת הציבור הזה אנו משרתים והם אינם מודעים לשם כמו שאני בטוח(ואל תנסו לחלוק על זה כי אני לא אאמין לכם) שאתם לא הכרתם את פירוש ראשי התיבות לפני ערך זה איני מתכוון אפילו להמשיך בוויכוח זה מעל מה שכתבתי כעת כמו שלא המשכתי בוויכוחים בערכים האחרים בהם עשית טעויות והחלטת בדרכך הדמוקרטית מאוד (שכוללת שינוי שלך ואז אם מישהו מתלוננן אז להשיב לו, במקום להציע שינוי בדף השיחה ורק אם מצטרפים אנשים אז לשנות - מהות הדמוקרטיה)לשנות כול מיני דברים(אנא אל תתפלסף אתה יודע על מה אני מדבר אז אל תגיד שלכולם מותר לערוך כי אתה יודע שזו לא הייתה כוונתי)ולכן לאחר שאמרתי את דברי והוכחתי את הצדק שבטענותי אני אפסיק אם הוויכוח הזה ואאפשר לך להיות טועה, שוב, אם אתה רוצהYMIBleeding 14:12, 13 דצמ' 2003 (UTC) לילה טוב


איך נקרא לערך זה?

  • לדעת YMIBleeding יש לקרוא לערך מ.ק.אשר. כך קרוי הערך בויקיפדיה האנגלית והגרמנית.
  • לדעת בן הטבע יש לקרוא לערך מוריץ קורנליוס אשר, וכך הוא קרוי בעברית במקומות נוספים.
  • לדעת האנציקלופדיה העברית יש לקרוא לערך מוריץ קורנליס אשר, ואכן כאשר קוראים את שמו הלועזי של הצייר, כפי שהוא מופיע בשם הערך בויקיפדיה ההולנדית והצרפתית (ובגוף הערך בויקיפדיה האנגלית), מגלים שאין וו בשמו האמצעי. מאיפה צמחה וו זו?

נכון לעכשיו, הערך קרוי לפי החלופה השנייה שמופיעה כאן, עם REDIRECT משתי החלופות האחרות. דוד שי 07:26, 13 דצמ' 2003 (UTC)

אני לא סגור על קורנליוס. כך זה מופיע בספר בעברית שיש לי. אף פעם לא שמעתי על השם קורנליס. בכל אופן, זה נתון להחלטתך או לאחרים. יש לי רק בעיה עם הסוריאליזם. לדעתי אשר הוא יותר גרפיקאי מאשר צייר, ושימחלו לי צאצאיו. בן הטבע 15:39, 13 דצמ' 2003 (UTC)

אם זה שווה משהו, אני נוטה להסכים עם YMIB. באותו אופן, קנדי נמצא תחת ג'ון פ' קנדי ולא ג'ון פיצ'ג'רלד קנדי. מצד שני, לא חיפשתי דוגמאות נגדיות. ובאותו עניין, יש לכתוב מ' ק' אשר ולא מ. ק. אשר. בעברית ראשי שמות מסומנים בגרש. הנקודה היא באנגלית. צחי 17:17, 25 מרץ 2004 (UTC)

דרושה מישה של עזות מצח, שYMIB בורך בה כפי הנראה, על מנת להכריז שאם הוא, חובב הציור הנודע, לא ידע את פירוש ראשי התיבות של M.C אז בטח שאף אחד לא ידע ולא עוד, אלא שמכריז שלא יאמין לאף אחד שיצהיר אחרת. טוב, מי אני, הקטן באלפי מנשה והצעיר בבית אבי, שאחלוק על אדם שבחדרו תלויים 4 ציורים של אשר? עוד מבקש YMIB שלא נתבסס על ערכים מהויקי האנגלית כי האנציקלופדיה צריכה להכיל אך ורק את מה שמעניין את הקורא העברי, ומי כמו YMIB (שבחדרו יש 3 ספרים על אשר! לא צחוק!) יודע מה מעניין את הקורא העברי? כל זה בא בשביל להגיד שאני, בצניעותי, עם הספר היחיד שיש ברשותי מיצירות אשר, ועם הפוסטר היחיד שהיה לי, מזדהה עם קריאתו לכתוב קורנליס, וזה הדבר היחיד שאני מזדהה איתו בשלל דברי ההתנשאות שלו. גימפל תם 20:10, 26 מרץ 2004 (UTC)

כבר אין צורך להתרגש מ-YMIB, שלפני חודשים אחדים חדל להיות פעיל בויקפדיה. ההצעה לכתוב "קורנליס" מקורה באנציקלופדיה העברית, ולא ב-YMIB. שיניתי את השם ברוב קולות. דוד שי 20:30, 26 מרץ 2004 (UTC)

הפרת זכויות יוצרים ב"יצירתו של אשר"[עריכת קוד מקור]

קישורים עמוקים לקבצי תמונה הם הפרת זכויות יוצרים מסיבות רבות (לדוגמה - לא ניתן לראות את ההקשר, את מצב זכויות היוצרים של התמונה, מי צילם אותה אם זה כתוב באתר, אנו נשענים על רוחב הפס שלהם בלי שהם מרוויחים מכך משהו), ולכן יש להסיר את כל הקישורים האלה. הסיבה שלא מחקתי אותן בעצמי אלא פתחתי בדיון היא שבשיחת ויקיפדיה:זכויות יוצרים - שאלות ותשובות (פסקה ראשונה) דוד שי הביע התנגדות למחיקתן, אבל מאחר שכולנו כפופים לחוק, יש להוריד את התמונות למרות כל התנגדות. צהוב עולה 21:11, 17 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

האם Maurits הוא אכן מוריץ ולא מאוריץ? לפי ויקיפדיה באנגלית יש לבטא את שמו ['ɛsxəɾ], יש לציין בערך שבהולנדית שמו מבוטא אסחר. חי ◣ 30.09.2008, 10:35 (שיחה)

השם המקובל בעברית הוא "אשר". דרור - שיחה 17:51, 30 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]
אני לא מציע לשנות את שם הערך, רק להעיר בתוכו שבהולנדית הוא מבוטא אחרת. חי ◣ 1.10.2008, 00:57 (שיחה)
בוויקיפדיה באנגלית יש קובץ שמע שהוקלט כנראה ע"י הולנדי, ולגמרי לא נשמע כמו "אסחר" אלא פשוט "אשר" כמו בעברית. 87.68.153.128 04:31, 14 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

מאוריץ קורנליס אשר[עריכת קוד מקור]

ממש מסקרן האומן הזה יש לו חיים מסקרנים כי קראתי ובא לי לעמיק לקרוא את הכל כל הכבוד לך מאוריץ קורנליס אשר {

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (פברואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במאוריץ קורנליס אשר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:57, 13 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]