שיחה:מטוס נוסעים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תודה רבה על השיפור המקיף לערך. לשון אף פעם לא היה המקצוע האהוב עלי. ואף על פי כן, רציתי לציין מס' שינויים שנעשו בערך ושלפי דעתי הם שגויים מעט.

  • מטוסי הקונקורד טסו להרבה מאוד יעדים, ולכן ההוספה שהם טסו רק לניו יורק מארופה לא נכונה (היו מס' טיסות לסינגפור והונג קונג. היו טיסות למיאמי ולוושינגטון ועוד רבות ושונות). מה שכן, ניתן לציין שהיה למטוס אישור לטוס במהירות על קולית אך ורק מעל לים.
  • לפי דעתי כדאי לציין בתחילת הפסקה הראשונה שמטוס נוסעים נחשב לכזה רק אם יש לו כנפיים קבועות, שכן ישנם מסוקים רבים שיכולים לשאת יותר מ 20 אנשים ואינם זוכים בתואר מטוס נוסעים.
  • עד כמה שידוע לי אין אף חברה בעולם שמקטינה את כמות המושבים אם היא לא צריכה, ואף חברה לא משתמשת בזה למטרות שיווקיות. בשביל זה בידיוק הומצאות מחלקות התיירים המשופרות.
  • במסכיםהנמצאים במטוס אומנם צופים לרוב בסרטי קולנוע, אבל הרבה פעמים גם במהדורות חדשות מוקלטות, סרטים מצוירים, קליפים מוזיקליים ועוד הרבה דברים אחרים. ולכן המונח ווידאו לפי דעתי עדיף.

בברכה, לב 07:24, 21 מרץ 2006 (UTC)

אני חושב שרוב השינויים שאתה מתייחס אליהם הם שלי, אז:
  • ייתכן שהיו פעם טיסות קונקורד ליעדים רחוקים אחרים, אך עד לביטולן הסופי הטיסות לניו יורק היו הטיסות הסדירות היחידות של הקונקורד במשך שנים רבות. אפשר אולי להוסיף את המילה "בעיקר".
  • הניסוח "מטוס בעל כנפיים קבועות" נראה לי מסורבל מדי. האם יש חברה שמטיסה אנשים בתשלום, במסוקים שמכילים מעל 20 איש?
  • מן המפורסמות שאל על דוחסת במטוס יותר שורות מושבים מחברות אחרות, ומכאן שאותן חברות אחרות מקטינות את כמות המושבים. כמו כן היו מקרים רבים בהם חברות תעופה ציינו בפרסומות שיש אצלן עוד שני סנטימטר (נניח) לרגליים בהשוואה לחברה אחרת.
  • אני אישית לא אוהב את המילה וידאו, ראשית, היא לועזית וכדאי להמנע מכך. שנית, "רואים וידאו" זה לא ברור. אתה יכול לפרט בערך כל מה שכתבת פה, זה יהיה יותר מוצלח מלכתוב סתם "וידאו". odedee שיחה‏ 08:17, 21 מרץ 2006 (UTC)
קודם כל תודה רבה על השיפוץ, עודד. ובנוגע למה שציינתי:
  • אני אוסיף בעיקר וגם אציין את ההגבלה על מהירות הטיסה.
  • הניסוח בעל כנפיים קבועות הוא לפי דעתי מוצלח. אני יודע שלפחות ברוסיה השתמשו בזמנו במטוסי MI גדולים להטסת נוסעים.
  • אני לא ממש זוכר מקרים בהם ציינו החברות על הקטנה של כמות המושבים. אבל אם אתה אומר אז בסדר.
  • אוקיי, אני אוסיף את זה.
בברכה, לב 08:34, 21 מרץ 2006 (UTC)

מכשירי חשמל: מותר ואסור[עריכת קוד מקור]

כפי שכל מי שטס בשנים האחרונות יודע, ישנם מספר מכשירי חשמל שאסור להפעיל במטוס (כגון נגני דיסקים וטלפונים סלולריים), מכשירי חשמל שמותר להפעיל באופן מוגבל (מחשב נייד), ואולי גם מכשירים שאין הגבלה בהפעלתם (איני מכיר דוגמאות לכאלה מכשירים).
אני מאמין שפסקה בנושא תהיה מאוד שימושית לגולשים בערך, אולם איני יודע אילו מכשירים מותר ואילו אסור, וכמו כן אין ברשותי את ההסבר הרשמי להגבלות הללו, למעט השערות פרטיות. אני גם לא יודע היכן ניתן למצוא מידע זה.
אם מי מהגולשים הינו בעל ידע בנושא, אני מציע שירשום פסקה שכזו. אם מישהו יודע היכן המידע הנ"ל מופיע, אני אסתפק גם בלינק בלבד, וארשום את הפסקה בעצמי.
ולסיום, אם מישהו יודע אם מותר להפעיל נגני mp3 מבוססי כונן-קשיח על מטוס, אני יותר מאשמח לחלוק איתו את המידע הזה (: יום טוב. --יונתן לזר 12:15, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לאן אפשר להעביר את הפסקה על כבודה?[עריכת קוד מקור]

הפסקה הזאת לא קשורה למטוסי נוסעים כלל. אם היה ערך תחבורה אווירית אפשר היה להכניס אותה לשם. או תעופה אזרחית. הפריטים שכל חברה מאפשרת להעלות למטוסיה אינם חלק מהערך האנציקלופדי מטוס נוסעים. קומולוסשיחה 23:07, 26 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אני רואה שאף אחד לא התייחס. אני מסיר את זה, ואפשר לקחת את זה מהגרסאות הקודמות ולהעביר לאנשהו אם רוצים. זה ממש לא קשור לנושא הערך. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 00:03, 13 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-01 בינואר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

בשום מקום לא מופיע נתונים על הכנפיים אורך רוחב עובי(גודל המרחק המקסימאלי להק הקיצון בחתך רוחב של הכנף)משקל ועוד כמו זויות שפת ההתקפה ועוד ועוד