שיחה:מכון ירושלים למחקרי מדיניות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לקישור למאמרים בכתב עת בהוצאת המכון משמשת התבנית חקר החברה החרדית.
הסבר על אופן השימוש בתבנית מופיע בדף התבנית.
לקישור למאמרים בכתב עת בהוצאת המכון משמשת התבנית חקר החברה החרדית.
הסבר על אופן השימוש בתבנית מופיע בדף התבנית.


שלום, קוראים לי ערן, אני חדש בויקיפדיה. אני עובד במכון ובכוונתי לשפר את הערך של מכון ירושלים לחקר ישראל באופן משמעותי, כך שהערך ישקף את המכון. הדבר יקח לי מספר ימים, בשלב שני בכוונתי לתרגם את הערך לאנגגלית.

אין פה שום בעיה של הפרת זכויות יוצרים מאחר והכל נעשה בהסכמת המכון, עם זאת אין בכוונתי לכתוב פה ערך פרסומי אלא אינפורמטיבי.

אשמח על הערות, הצעות וכו'...צידקי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

בדרך כלל מכונים כאלה (ומי שכותב עליהם וקשור למוסד) אוהבים להאריך בפירוט הכוונות הטובות. כך אפשר גם עכשיו למצוא בערך משפטים הנפתחים ב:"המכון מעיד על עצמו ש..."' או "מכון ירושלים לחקר ישראל לוקח על עצמו לספק למעצבי המדיניות מידע אמין ורלוונטי ביחד עם ניתוח מעמיק". יש פה שתי בעיות:

  1. מלל ארוך, מייגע ומיותר - חזרה על שמו המלא של המכון בכל משפט שני( אולי בגלל החשיבות העצמית המיוחסת לו, סתם ניחוש), חזרה על הכוונות ל"אמינות", "עומק", וכו', שחוזרות על עצמן לעייפה במהלך הערך ולא מהוות מידע אנציקלופדי של ממש.
  2. המובן מאליו - פעמים רבות מלל כזה חוזר על דברים ברורים וטריוויאליים. כך לדוגמא "המכון מממן את מחקריו ממקורות עצמיים ומקרנות חיצוניות", "המכון מפרסם את המלצותיו ופרסומיו בספרים, דו"חות, תקצירים לקובעי מדיניות, דפי עמדה ודיון, וכן באמצעות..." - מן הסתם כל מכוני המחקר ממומנים ומפרסמים באמצעים דומים.
  3. מעשים, לא כוונות - על ערך אנציקלופדי להיות מתומצת ולהכיל את הדברים החשובים. במובן זה אפשר לכתוב כמה משפטים על הכוונות עליהן הצהירו מקימי המכון בסעיף ההיסטוריה, אבל כדאי שרוב הערך יוקדש לפעולות של ממש שהמכון ביצע, אם ביצע.

אלה, בתמצית, הבעיות שקיימות כעת בערך (אתה יכול להסתכל בערכים המכון לאסטרטגיה ציונית, והמכון הישראלי לדמוקרטיה שמצבם מוצלח קצת יותר). אם לא תוסיף עליהן ואף תצליח לנכש מעט מהמלל, תבורך. יוסאריאןשיחה 16:40, 26 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

יש גם נטייה להשתמש לעייפה בתארים כמו פרופסור, דוקטור ו"הגברת". זה מיותר. כדאי לקרוא כל מיני ערכים בוויקיפדיה, לאו דווקא על מכונים, כדי לחוש מה הוא סגנון הכתיבה הנכון. ראוי שיהיו גם יותר קישורים פנימיים. ‏Harel‏ • שיחה 16:45, 26 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

יש משפט מאוד בעייתי בתחילת התוספת שלך לערך:

"את הרעיון הגה ראש העיר המיתולוגי של ירושלים, טדי קולק, מתוך הבנה של מורכבות ירושלים והייחודיות של הבעיות איתן היא מתמודדת. הבנה זו הביא את טדי למסקנה שירושלים צריכה מוסד אקדמי, מקצועי, שיסייע למוסדות העירוניים, יציע רעיונות ופתרונות, ויבנה מאגר של ידע על ירושלים."

העברית לא טובה מאוד, הכותב חוטא ביוהרה עצומה כשהוא טוען כי הוא יודע את צפונות ליבו של מר קולק, הוא גם מתייחס לקולק בפמיליאריות יתרה ומכנה אותו "טדי", הוא מרעיף מחמאות מיותרות על המוסד שעוד לא קם ומנבא שיהיה "אקדמי, מקצועי, שיסייע ... ויבנה מאגר של ידע...", הוא כותב את הברור מאליו (כל מכון מחקר שואף להיות אקדמי, מקצועי וכו'. יוסאריאןשיחה 17:04, 26 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

גם תארים בסגנון "המיתולוגי" שייכים למוספי הספורט של העתונים היומיים, ולא לכאן. ‏Harel‏ • שיחה 17:06, 26 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
ערכתי בעצמי את הפסקה והסרתי מלל מיותר וכזה שחוזר על עצמו. יוסאריאןשיחה 16:46, 31 במרץ 2009 (IDT)[תגובה]

i belive he the one who gave the money

שינויים בערך[עריכת קוד מקור]

שלום, כמו שאמרתי אני עובד במכון שעליו אני כותב. אני חושב שראוי שיהיה למכון ערך איכותי. כל התמונות שהעליתי לערך הן של המכון והן ניתנו לי על ידי אנשי המכון בידיעה שהן הולכות להתפרסם בויקיפדיה.

ביחס לשאר הדברים אשתדל להתייחס לכל מיני הערות שמעירים לי פה, כל עוד הן נכתבות באופן מכובד. מחר (יום שני 30/4/09) אשנה את הערך, ארחיב אותו וגם אבדוק את העניין של המפות.

בברכה

צידקי - שיחה

שינויים בערך[עריכת קוד מקור]

ב 7 באפריל מי ששינה ושיפר את הערך זה משתמש צידקי - שיחה רק מבלי להכנס תחת שם המשתמש שלו בברכה צידקי - שיחה