שיחה:מניעים להיווצרות הציונות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך הזה סובל מבעיית "הפיל והדבורה": שם הערך הוא "פיל", והתוכן הוא "דבורה".

  1. את המניעים להיווצרות ציונות צריך לחפש ראשית כל בטרם היתה הציונות. מהי נקודת הפתיחה של הציונות? החל מאיזה שנה ניתן לדבר על התנועה הציונית? לא כתוב.
  2. אחרי שכבר נוצרה הציונות, אין יותר מניעים להיווצרותה. יש לכל היותר מניעים להמשך קיומה. לכן אחת מהשתיים: או שצריך לקרוא לערך "המניעים לציונות", ולחלק אותו לתתי פרקים בהתאם לתקופות הרלוונטיות, או למחוק את כל המידע הנוגע לתקופה שלאחר היווצרות התנועה הציונית.
  3. התוכן העיקרי בערך הזה צריך להיות כשמו: מניעים להיווצרות הציונות. כמו שהערך כתוב כרגע, מידע זה חבוי היטב (אם בכלל קיים) בין שורותיו. יש לערוך מחדש את הערך כך שמידע זה יבלוט מאוד לעין.
  4. דוגמא לכתיבה לא נכונה: "החלק הקטן הזה של היהודים שהחליטו לעלות לארץ ישראל היווה את הבסיס לעליה הציונית הראשונה. זרם זה הפך אם הופעת המפלגות בעליה השניה לזרם האזרחי, בהמשך הפך הזרם הזה למפלגת הליברלים, ולבסוף ב-1977 התאחד עם גח"ל ליצור את הליכוד." הופה! כך עברו להן ביעף 100 שנים. מה הקשר בין המניעים לציונות לליברלים? לאלוהים פתרונים.
  5. איך יכול להיות ערך על מניעים לציונות בלי מילה אחת על חובבי ציון, משה הס, משה לייב לילינבלום, צבי הירש קלישר, יהודה שלמה אלקלעי, אחד העם? מה, אין להם מה לומר בנושא? זה רציני זה?

עמית 07:43, 29 דצמבר 2005 (UTC)

טוב, הבנתי שאתה מהנדס. אני פילוסוף. אנו שני הפכים. אני רואה את הראיה הכוללת, ואתה את הפרטים (אחרת העצמים שתבנה יתפרקו). בויקיפדיה אנחנו יכולים לנצל את ההפכים שלנו. אני אבנה שלד, אתה את הפרטים, ובא לציון גואל... --Tal.yaron 08:35, 29 דצמבר 2005 (UTC)
א. בכיף. ב. אולי אין פילוסופים שהם מהנדסים, אך יש גם יש מהנדסים פילוסופים... אבל כן, מזמן כבר גיליתי שכשעוסקים בהיסטוריה יש ליכולות הסידור שלי כמהנדס ערך מוסף. עמית 12:28, 29 דצמבר 2005 (UTC)
בשמחה רבה... בשביל זה יש ויקיפדיה (או חברים) --Tal.yaron 12:53, 29 דצמבר 2005 (UTC)

ניסיון עריכה מחדש - כדי לתת דגש למנעי הציונות[עריכת קוד מקור]

אני מנסה בכל זאת ליצור ערך שיתן דגש על המניעים להיווצרות הציונות. מתוך ניסויני בהסטוריה, לתהליכים חברתיםם יש מספר סיבות:

  1. לחצים כלכלים או לחץ על ידי חברה עוינת.
  2. הצעת רעינות על ידי הוגי דעות ואו הובלה על ידי מנהיגים.
    1. הוגים אלו והאנשים סביבם מושפעים לרוב מהלכי הרוח בסביבתם
  3. המאפיינים המיוחדים לקבוצה המושפעת.

אני מאמין כי אלו היו הגורמים שמשפיעים על כל תהליך חברתי והגם על היווצרות הציונות. אני מציע כי בערך זה נתמקד בגורמים אלו, אלא אם כן מישהו יוסיף עוד גורמים (ונסכים עליהם).

ערך זה יחפוף במידה מסוימת את ההיסטוריה של הציונות, אך הדשגים יהו בו שונים. בינתיים אני נמנע מלקשר אותו לציונות, כיוון שלהערכתי הוא רחוק מגיבוש ועריכה טובה. כמו כן הערך הוא באמצע עבודה. אם זאת אתם מוזמנים כמובן להוסיף. --Tal.yaron 23:29, 29 דצמבר 2005 (UTC)

יתכן שלא יהי צורך בערך זה, כיוון שהערך בהיסטוריה של הציונות מאד השתפר ומשלב גם את המנעים בצורה טובה מאד. --Tal.yaron 00:03, 30 דצמבר 2005 (UTC)