שיחה:נשים יהודיות בשואה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"

הערך הועבר לויקיפדיה על ידי כותבת הערך במכללת קיי.

ראו תרומות המשתמש: כאן

וראו מדיניות בדף המרצה מירב אסף בויקיפדיה קיי

ערך זה נכתב על ידי שמחה אוזן ומורן מזוז[עריכת קוד מקור]

במסגרת קורס "מידענות ואוריינות דיגיטאלית" בבמכללת קיי ליז'אנסק - שיחה 23:26, 13 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

הערות פרטניות:

  • הפתיח - דורש שכתוב. מתחיל בסקירה חלקית ומיותרת של הרקע הכללי בשואה, ואז משפט סתמי לגבי הנשים. הפתיח צריך להציג את מה שיהיה כתוב בערך. מה ייחודי לגבי הנשים בשואה, מה קרה להן ולא לגברים, וכו'.
  • ניהול חיי שגרה בגטו - האם רק הנשים כתבו יומנים? שמרו על היגיינה? התרחצו במים קרים? מי הן שכתבו את המתכונים? ראשית, דרושות אסמכתאות. שנית - אם היה הבדל בכל המופיע בפיסקה בין נשים וגברים, יש להדגישו, להביא לו אסמכתאות ולהסבירו. אחרת יש למחוק הפיסקה.
  • עזרה לזולת ויצירת חברויות - אותו כנ"ל. גם הגברים הופרדו ממשפחותיהם, היו עדים לרציחתם, סייעו זה לזה.
  • דאגה לכלכלת המשפחה - מניין שלפני השואה היו הנשים עקרות בית? האם הכללה כזו יכולה להיות נכונה לגבי כלל הציבור של 11 מיליון יהודי אירופה שהיה חשוף למוראות השואה? האם דין נשים סובייטיות כדין נשים פולניות או הולנדיות? האם רק הנשים דאגו לכלכלת המשפחה? האם היה דבר מה בדאגה זו הייחודי לנשים? אם כן, ראויה אסמכתא, והסבר.
  • התמודדות עם גורל הילדים - אותו הדבר. האם רק הנשים התמודדו עם גורל הילדים? קנו מסמכים אריים וכו'? מה היה ייחודי לנשים בהתמודדות זו?
  • הריון ולידה - אכן פרק ראוי, ונקודה ייחודית. אנו זקוקים כאן לאסמכתאות.
  • התעללות מינית בנשים ונשים כגורם מסייע - כאן ראויה הרחבה רבה. בשל רגישות הנושא כל מילה זקוקה לאסמכתא. ידועים מקרים של ניצול מיני מאורגן במחנות ההשמדה וכו'. כאן יש עבודה רבה ורגישה. הנושא רגיש ביותר, יש שוני בתיעוד הנושא במהלך השנים שמאז המלחמה. תופעה שהוכחשה, ולאחר מכן צפה ועלתה. יש לחקור, לכתוב, ולהביא אסמכתאות.
  • נשים בתנועות ההתנגדות - פרק קצר על נושא רחב יריעה. ניתן להרחיב בהרבה. כך, למשל, יש להזכיר את חייקה גרוסמן וצביה לובטקין (שני שמות שעלו בדעתי, שקשה לחשוב שהפרק נכתב ללא התייחסות אליהן)
  • מודעות לנושא כיום - חסר ביותר. מדוע לא הייתה מודעות בעבר? מה הייתה ההתפתחות המחקרית במשך 65 שנות מחקר? האם כיום יש נקודות ראות אחרות? מה היו המחקרים העיקריים? מה ההבדלים ביניהם?
  • חסר - סקירה היסטורית. התייחסות לכל השלבים בשואה, והמייחד אותם באשר לנשים. כך, למשל, התייחסות לנשים בחוקי נירנברג. התייחסות למחנות מיוחדים לנשים, אזורים מיוחדים לנשים במחנות ההשמדה ומחנות הריכוז. נשים ידועות בשואה. סקירת ספרות של נשים ועל נשים בשואה. הן בדיונית והן תיעודית. התקדמות המחקר. סקירת גישות שונות. ראוי לכתוב פרק על ניצולות השואה, והמייחד אותן כנשים. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 20:00, 15 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

ספר מומלץ[עריכת קוד מקור]

יומנה של יוסטינה. מציג נקודת מבט נשית על פעולות החלוץ הלוחם באזור קרקוב. כמו כן במידה ותרצו אני יכול להעביר לכם את עדותה של סבתי שהייתה קשרית בגטו קרקוב בתנאי שזה משרת לצורך ערכים בויקיפדיה בלבד. --ארז נמרוד כהן - שיחה 02:25, 3 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

לאריה - בעקבות הפנייה למקור לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

שלום לאריה, הצטערתי לגלות שהסרת את מראה המקום לספר אל האחות הלא ידועה: גיבורות השואה בחברה הישראלית, שעניינו נשים בשואה בשיח הציבורי בישראל. אני מניחה שאינך מכיר את הספר ועל כן ההפנייה הושמטה. מצרפת קישור לאתר של הספר בהוצאת הקיבוץ המאוחד, להתרשמות אנשי ויקיפדיה. בתודה ובברכה, שרון.

http://www.kibutz-poalim.co.il/htmls/%D7%90%D7%9C_%D7%94%D7%90%D7%97%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%9C%D7%90_%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A2%D7%94.aspx?c0=43787&bsp=19662


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

--‏Yoavd‏ • שיחה 16:22, 18 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בנשים יהודיות בשואה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:38, 13 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בנשים יהודיות בשואה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 03:02, 20 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]