שיחה:סוכרת והיריון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

החשיבות של הערך ברורה. זה סיבוך נפוץ בהריון. מה שכן, צריך לשקול איך לשלב את זה עם מה שמופיע כבר בסוכרת#סוכרת הריונית (האפשרויות העיקריות: ערך מורחב או שילוב מה שיש פה במאמר הראשי). בנוסף צריך להחליט על שם אחיד למחלה (סוכר הריונית, סוכרת הריון, סכרת בהריון וכו') וליצור הפניות בהתאם. DGtal 15:45, 7 יולי 2006 (IDT)

בעיה. בערך כתוב "ערך זה אינו שקול לערך - סכרת הריונית.". pacmanשיחה 15:45, 7 יולי 2006 (IDT)
שמתי לב לזה עכשיו. ונראה שהערך הנוכחי נותן הדרכה איך לטפל בהריון של אשה שיש לה סכרת, בין אם היא חלתה לפני ובין אם זו סוכרת הריונית. אם הבנתי נכון, אז באמת שאין למדריך מעשי מקום פה, אולי בויקיספר. DGtal 15:50, 7 יולי 2006 (IDT)

אני מציע לא להעביר שום דבר לשום מקום . זהו ערך אנציקלופדי בעל חשיבות מכרעת בעיני. סכרת בהריון היא בעיה שכיחה - אמנם פחות משפעת . אבל אם לשפעת ולסרטן מגיע ערך אז גם לסכרת בהריון מגיע ערך. paspartoo

האם הערך מדבר על סכרת הריונית שנוצרת רק בזמן ההריון, או שמדובר בהוראות טיפול כלליות לכל אישה בהריון שיש לה סכרת מסיבה כלשהי? DGtal 16:03, 7 יולי 2006 (IDT)
אני לא מבין למה זה לא שקול לערך "סכרת הריונית". מהכתוב בערך לא מצאתי הוראות כמו: "אם יש תסמינים מסוימים נוטלים תרופות מהסוג הזה". על פניו זהו ערך טוב שצריך שכתוב. מה שכן, צריך להזהר מטעויות. בכלל, עדיף לא לכתוב ערכים מהסוג הזה בלי הדרכה צמודה של אנדוקרינולוג. גילגמש שיחה 16:06, 7 יולי 2006 (IDT)
סכרת הריונית זו סכרת שנוצרת אצל אישה בהריון שקודם להריון הייתה בריאה. סוכרת בהריון זה מושג כללי יותר שמתייחס לכל אישה בהריון שיש לה סכרת. הערך בעיקר מפרט (אחרי הקדמה טכנית) מה ההשפעות של סכרת בהריון. התוכן יכול להתאים לערך על סיבוכים בהריון (או כערך מורחב של ערך כזה). DGtal 16:11, 7 יולי 2006 (IDT)

גלגמש - אני רופא מדופלם עם הכשרה מצוינת (עם כל הענוה). כל מה שכתוב כאן הוא נכון . כמובן שראוי לציין בפני הקוראים שערך זה אינו תחליף להמלצות רפואיות מסודרות ומקובלות יותר ...--Paspartoo 16:10, 7 יולי 2006 (IDT)

אני שמח מאוד שהגיע רופא אל שורות הכותבים בוויקיפדיה, אך לא ציינת את זה בשום מקום ולא יכולתי לדעת את זה. לא הסברת עדיין מדוע הערך הזה לא שקול ל"סכרת הריונית"? דווקא זה המונח ששמעתי ואף פעם לא שמעתי את המונח "סכרת בהריון" בהקשר הזה. שמעתי הרבה מאוד על הסיבוך הזה ואין לי ספק שמגיע לו ערך, אך עדיין לא ברור לי למה לא לבחור בשם "סכרת הריונית". גילגמש שיחה 16:14, 7 יולי 2006 (IDT)

סוכרת הריונית היא סכרת המאובחנת לראשונה בזמן הריון. במסגרת המעקב טרום הריוני נהוג לערוך לנשים בריאות לחלוטין בדיקות סקר ובחלק מהבדיקות הנ"ל מתגלה לראשונה אצל נשים אלו סוכרת. יש נשים אחרות שהן חולות סוכרת עוד לפני שנכנסו להריון. שתי הקבוצות "סובלות" משילוב של א. הריון ב. סוכרת . ולגבי שתי הקבוצות שיש להן "סוכרת בהריון" המאמר הנל מתיחס. האם אני מובן כעת ? --Paspartoo 16:18, 7 יולי 2006 (IDT)

דרך אגב - רק כעת שמתי לב שיש ערך כזה בויקיפדיה האנגלית . שם הוא הרבה פחות מקיף כך שזכינו בערך יותר טוב לשם שינוי ... http://en.wikipedia.org/wiki/Diabetes_and_pregnancy --Paspartoo 16:40, 7 יולי 2006 (IDT)

קישרתי לאנגלית. DGtal 16:43, 7 יולי 2006 (IDT)
כן, עכשיו זה מובן יותר. אנסה לשכב מעט את הפתיחה על משזה יהיה ברור. גילגמש שיחה 17:02, 7 יולי 2006 (IDT)
איני יודע אם יש טעם להעביר כשיש תבנית שכתוב, אך מכל מקום יש לומר "סוכרת" ולא "סכרת". בברכה, HansCastorp 18:52, 7 יולי 2006 (IDT)

מדוע בחיפוש "סוכרת" אני מקבלשני דפים בהם מוזכרת המילה סוכרת אך לא מקבל אזכור של הערך הנ"ל שהמלה סוכרת מופיעה בו לעיתים קרובות ??--Paspartoo 09:23, 23 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

האם תוכלו לסדר את הדף כך שיעלה בחיפוש של המילה סוכרת ? כפי שכבר ביקשתי בספטמבר. --Paspartoo 16:19, 8 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]