שיחה:פוזיטיביזם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אפשר לפשט/להבהיר את המשפט הבא?

פוזיטיביזם היא פילוסופיה פוסט-קנטיאנית שמתמודדת עם הדיכוטומיה האנליטית-סינטתית באמצעות קביעת המסד האפיסטמולוגי על מערכת ידיעות שכל אחת תלויה בכל אחרות.

מה זה אומר בכלל? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 01:57, 5 יולי 2006 (IDT) ............ הבנתי מה זה אומר, יחסית... אני מנסה: פוזיטיביזם היא פילוסופיה פוסט קאנטיאנית (אני מניחה שהכוונה היא לפילוסופיה של קאנט).בכדי להתמודד עם הקונפליקטים המצויים בשיטה האנליטית-סינטתית היא משתמשת בקביעה האפיסטמולוגית (תורת ההכרה) שכל ידיעה במערכת ידיעות תלוייה בכל האחרות.

אבל הסיבה בגללה בעצם נכנסתי לעריכה היא מפני שרציתי לדווח על כך שויקי האיטלקית, יש בערך הזה קישור לערך העברי, אבל כשלוצים עליו מגיעים לדף שאומר שהוא לא קיים..

איך יוצרים בכל זאת את החיבור, מכיוון ששני הערכים אכן קיימים?.............................

תיקנתי זאת. Mort 02:01, 7 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

....................

לא הסתדר. כשאני מנסה לעבור מהאיטלקית לעברית זה מה שהוא רושם: אין עדיין בוויקיפדיה ערך בשם זה. באפשרותכם ליצור את הערך. חפשו את ?????????? בערכים אחרים. חפשו את ?????????? או עברו לערך בשם זה בפרויקט ויקישיתוף, המקור שלנו לתמונות חופשיות, מוזיקה, צלילים ווידאו.

לא יודע למה אצלך זה לא עובד. עכשיו זה בסדר. Mort 21:07, 7 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]


............................ הסתדר, תודה :).

איך מסתדר הפוזיטיביזם עם בעיית האינדוקציה על פי יום? Cochva - שיחה 20:20, 19 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

הערה בנושא פופר.[עריכת קוד מקור]

לדעתי ההערה אינה מנוסחת כראוי. פופר לא טוען שניתן לאושש תאוריות!!!ההיפך הוא הנכון. לדעתו, כל מה שניתן הוא רק להפריך תאוריות ולכן התאוריה בה אנו מחזיקים כרגע היא לא מופרכת באופן טנטטיבי - עד שנמצא מפריך. קריטריון התיחום למדע הוא אכן יכולת ההפרכה. תאוריה שאינה ברת הפרכה אינה מדעית. אכן כמו שהוצג - פופר מעיד על עצמו שאינו פוזיטיביסט!!! (the myth of the framework p. 75) גלעד.

תבנית הערך[עריכת קוד מקור]

לכאורה הערך ברור דיו וניתן להוריד את התבנית. ייתכן שיש להרחיב הסבר על השימוש של הפוזיטיביזם במדעי החברה שבהם הוא מנסח תיאוריות ומנסה לאשש או לשלול אותן באמצעות ראיות. gedalyahu - שיחה 09:29, 25 באוקטובר 2020 (IST)[תגובה]