שיחה:פונדמנטליזם/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים/ארכיון 5 19:32, 19 באפריל 2008 (IDT)

מאמר שהכותבים העיקריים שלו הם טרול רפאים ואני. כולל הגדרה מפורטת של המושג, סקירה של תנועות פונדמנטליסטיות ופעולותיהן ב-5 דתות שונות, ואף פרק קצר על פונדמנטליזם חילוני.--Metal-wikiped 10:13, 1 אפריל 2006 (UTC)

  • מתנגד בתוקף. ערך שגוי מפסקת הפתיחה ועד הסיום. פונדמנטליזם אינו בא לתאר "קיצוניות", אלא הוא זרם מחשבתי דתי הדוגל בפעולה על פי פירוש ישיר של כתבי הקודש הבסיסיים ביותר. הערך כורך את כל מתנגדיו האידיאולוגיים של הימין הישראלי בכפיפה אחת, החל מהאיסלם הרדיקלי, וכלה בשמאל הקיצוני (ואף ב"שינוי" זצ"ל). אין דבר כזה "פונדמנטליזם חילוני". גם לא יכול להיות. לא ממש טרחתי לקרוא את הכל, שגוי באופן בסיסי, מוטה אידיאולוגית, ולא מאוזן מבחינת הסקירה הדתית ההשוואתית. לתיקון מייידי, או למחיקה מיידית. אלמוג 11:18, 1 אפריל 2006 (UTC)
לא ידעתי שהאיסלאם הרדיקלי הוא "מתנגדו האידיאולוגי של הימין הישראלי". אני מניח, שהמסקנה היא שאתה תומך באיסלאם הרדיקלי.--Metal-wikiped 11:29, 1 אפריל 2006 (UTC)
כבר הוגדרתי בשיחה:הבחירות לכנסת השבע עשרה כ"יהודי שונא ישראל" או "פרו ערבי" (איני זוכר את הציטוט המדוייק). לכבוד הוא לי לצרף גם את התואר "איסלמיסט רדיקלי". لا إله إلا الله ومحمد رسول الله. אלמוג 11:35, 1 אפריל 2006 (UTC)
  • נגד. גילגמש שיחה 11:19, 1 אפריל 2006 (UTC)
  • נגד, תרגמתי את מרבית הערך מוויקיפדיה בגרמנית, אין פירוש הדבר שהערך טוב ולמעשה רצוי מאוד לשנותו בצורה משמעותית. אלמוג, זהו אכן הפירוש המקורי (והוא זה שמופיע בוויקיפדיה באנגלית) אבל זה לא הפירוש בו משתמשים בפועל, פסקת הפתיחה בהחלט מציינת זאת. טרול רפאים 12:48, 1 אפריל 2006 (UTC)
אין לי ספק שכל פירוש המזהה "פונדמנטליזם" עם "קיצוניות" הוא שיבוש, ושאם פירוש זה יופיע בעמודנו הראשי יהיה מדובר בתקלה חמורה. העובדה שהשיבוש נמצא בשימוש שוטף לא אומרת שאנו צריכים להנציח את הטעות ולקדם את השימוש השגוי. אלמוג 15:00, 1 אפריל 2006 (UTC)
אתה יכול לשנות את הערך אם יש לך ניסוח טוב יותר. לדעתי, זה מה שאנשים מצפים למצוא שם. אתה רוצה שנכתוב את הקראים בראש הערך? זה יהיה יותר טוב? אני לא חושב. טרול רפאים 20:31, 1 אפריל 2006 (UTC)
מי שקילקל - שיתקן. מי שרוצה לכתוב ערך על פונדמנטליזם שיעבוד עם מקורות חיצוניים הנוגעים לפונדמנטליזם (והויקי האנגלית או הצרפתית ממש לא נחשבות בעיני למקור חיצוני בעניין הזה), יתקן את ההגדרה, יוציא מה שלא צריך ויוסיף מה שצריך. לי אין שום רצון לעשות את העבודה הזאת. מה שכן, בעקבות השיחה הזאת אני שם על הערך הודעת שכתוב. אלמוג 04:12, 2 אפריל 2006 (UTC)

לא הוסף