לדלג לתוכן

שיחה:פריסל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האמנם פתרו את כל משחקי הפריסל?[עריכת קוד מקור]

למרות שהאמירה הזו נשמעת נפלאה לכל חובב פריסל, אני רואה שתי בעיות עיקריות כאן:

  1. הניסוח כמובן שגוי. את משחק מספר מינוס 1, למשל, לא ניתן לפתור. מספרם של כל משחקי הפריסל הוא גדול בהרבה מ-32,000. כבר בגרסאות החדשות יותר יש מיליון משחקים, לכן ברור שאת כל המשחקים כנראה שהזוג לא פתר.
  2. אמינות: למרות שאני אשמח להאמין לכתב הנחמד, הייתי רוצה לראות את הפתרון של משחק 11982 לפני שאני מאמין שהוא אכן נפתר והמקום היחיד שבו שמעו על זה הוא NRG. כדאי לשים לב שבכתבה ניתן קישור לאתר שבו יש "טריק" שבו ניתן להשתמש כדי לפתור "כאילו" את משחק 11982: [1]. יתר על כן, האתר הזה (כמו גם ה-FAQ) אומרים כי המשחק בלתי פתיר, וצריך לשקול את הטענה שלהם אל מול הטענה של NRG. אני חושב שעד ש-NRG (או כרמלה ועזריאל) יפרסמו את תיאור הפתרון אין מקום לקישור הזה בערך. גדי אלכסנדרוביץ' 14:56, 24 אוקטובר 2005 (UTC)
התכוונתי של חלונות. ולכן לא שיניתי כלום אלא רק הוספתי קישור חיצוני, אתה רוצה - תוריד. דורית 19:58, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
הייתי מעדיף להשאיר מתוך ידיעה שזו אמת. יש לך עוד פרטים פרט לקישור הזה? האם ידוע לך אם בני הזוג פרסמו את הפתרון למשחק? אם אני אקבל עוד פרטים על הסיפור מלבד הקישור אני חושב להשאיר את הקישור, ואולי אפילו לפרט על זה בתוך הערך, אבל אני רוצה לדעת קודם אם מדובר בתרמית או לא (שמעתי שמועה מרושעת לפיה הזוג מסרב לגלות את הפתרון, ואם זו אמת אין לי בעיה לכתוב זאת בערך ולתת לקרוא לשפוט). גדי אלכסנדרוביץ' 20:08, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
אין לי שמץ מושג. פשוט זכרתי את זה, וחשבתי שאפשר להוסיף. באמת שלא יפריע לי אם תוריד. דורית 20:10, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
ובכן, קיים העמוד באתר מיקרוסופט הישראלי אליו מקושרת הכתבה.
האם ניתן לראות בהם מקור אמין מספיק? יובל מדר
לא. הדרישה שלי של "מקור אמין" היא מקור שמציג את הפתרון. גדי אלכסנדרוביץ' 20:47, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
הגיוני. יובל מדר

פריסל היא בעייה NP-שלמה???[עריכת קוד מקור]

במאמר מוזכר שבשנת 2000 פריסל הוכח כבעייה NP-שלמה. אבל לא מובאים סימוכין לכך, וזה גם לא מופיע ב- ]http://www.solitairelaboratory.com/fcfaq.html Freecell FAQ] בשום מקום. אני יודע ששולה המוקשים (Minesweeper) הוכח כ-NP-complete, אך האם גם פריסל?

לבעיות NP-שלמות צריך להיות פרמטר שסיבוכיות הזמן המקסימלית הדרושה לפתרון היא פונקציה שלו. מה הפרמטר הזה במקרה של פריסל? מספר הקלפים? מספר העמודות? מספר התאים החופשיים?

---Shlomif

כשכתבתי את זה הסתמכתי על ויקיפדיה האנגלית, שם דווקא מובא שם המאמר, שאולי כדאי באמת להוסיף גם בעברית (חיפוש קצר מעלה גרסת רשת [2]). אני חושש שאני צריך לקרוא את המאמר לפני שאני אוכל להגיד לך מה הפרמטר, אבל אני מנחש שהתוצאה עוסקת לא בפריסל שאנחנו מכירים אלא בהכללה שלו והפרמטר הוא מספר הקלפים (ואולי, כפועל יוצא, גם מספר העמודות ומספר התאים החופשיים). כרגע אני לא בטכניון ולכן אין לי גישה למאמר (מי שמתחבר דרך הרשת הטכניונית הוא לרוב בעל גישה למסדי נתונים כמו זה שקישרתי אליו) אז אני אחזור לזה כשאהיה שם, אם כי בכלל לא בטוח שאני אבין את המאמר. גדי אלכסנדרוביץ' 16:08, 24 אוקטובר 2005 (UTC)
העפתי מבט במאמר. הם מדברים שם על מספר שרירותי של מספרי קלפים (כלומר, יש ארבעה סוגי קלפים אבל אין רק 13 קלפים מכל סוג, אלא n קלפים). גדי אלכסנדרוביץ' 13:04, 1 נובמבר 2005 (UTC)

קטע משעשע אבל לא מתאים לערך[עריכת קוד מקור]

הורדתי את המשפט:

בישראל המשחק פופולרי מאוד בקרב פקידי צה"ל, כפי שעלה מסקר שערך עיתון "במחנה".

מידע אישי זה נכון (כנראה בגלל שהם לא מצליחים להתקין שום משחק אחר), אבל לא מתאים לערך. טרול רפאים 17:30, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

למה לא? אני לא רואה שום בעיה עם המידע הזה. ברור שהסיבה לכך היא שהמשחקים שלהם מוגבלים לפריסל, סוליטר, שולה המוקשים והארטס. אגב, יש עניין בכך שהמשחק פופולרי יותר מסוליטר, אחיו הקטן והמפגר. גדי אלכסנדרוביץ' 19:46, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
מסכים עם גדי, בהחלט מתאים לערך. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:52, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
לדעתי המידע מהווה אנדוקטה, אבל לא אשחזר אם תחזירו אותו. טרול רפאים 21:40, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
אין רע שאני רואה באנקדוטות כאשר הן מובאות כתוספת (אנקדוטלית) למידע האמיתי. גם זה שפורמט Ogg Vorbis קרוי על שם דמות מאלים קטנים זו אנקדוטה, אבל כזו שדווקא נחמד לדעת כשקוראים את הערך על אלים קטנים. גדי אלכסנדרוביץ' 21:50, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

פריסל הוא סוג של סוליטר?[עריכת קוד מקור]

"סוג של" כתרגום מילולי של kind of, או "סוג של" כמו במשפט "שולחן הוא סוג של רהיט"? אם זה הראשון, יש להחליף ל"מעין", או "בדומה ל..." או בדומה. מעבר לעניין האנגלוז, זה מבלבל.

השני. גדי אלכסנדרוביץ' 12:18, 8 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

שאלה לגבי העברת מספר קלפים בו זמנית[עריכת קוד מקור]

אם יש רצף של כמה קלפים מתי אפשר להעביר, הבנתי שזה תלוי בארבעת המקומות הריקים ואם רוצים להעביר אותם למקום שיש בו כבר קלפים, או למקום ריק. אפשר קצת פירוט?

הכלל הוא פשוט: אסור להעביר כמה קלפים בו זמנית. מה שהמחשב כן מאפשר לך לעשות הוא להעביר כמה קלפים בו זמנית אם היית מסוגל לבצע את אותה העברה אחד-אחד, באמצעות התאים והמקומות הריקים, וזאת כדי לחסוך לך זמן. גדי אלכסנדרוביץ' - שיחה 07:14, 23 ביוני 2008 (IDT)תגובה
אבל לפעמים אפשר להעביר יותר מ4 בו זמנית. (¯`gal´¯)‎ - שיחה 18:02, 23 ביוני 2008 (IDT)תגובה
לא משנה, הבנתי, זה בגלל העמודות הריקות. (¯`gal´¯)‎ - שיחה 18:07, 23 ביוני 2008 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפריסל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:33, 22 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפריסל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:59, 19 בנובמבר 2023 (IST)תגובה