שיחה:פתחת רפיח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

השיר "קרב רפיח"[עריכת קוד מקור]

השיר קרב רפיח לא היה להיט גדול אחרי מלחמת ששת הימים וגם לא הושר לרוב. אולי הוא הושמע ברדיו לעיתים אך לא יותר מכך. בוודאי שהוא לא הושר על ידי העם כפי שהושרו שירים רבים אחרים שחלקם שרדו את מבחן ההיסטוריה ומושרים לעיתים גם היום וחלקם לא (לדוגמא: "נאצר מחכה לרבין" שהיה הלהיט בהא הידיעה של תקופת ההמתנה והיום כמעט ולא מושמע או מושר). אני יודע את זה כי חייתי אז ואני יודע בדיוק איזה שירים הושרו ואיזה לא. האסמכתא שהובאה של אהוד אשרי לא מדברת כלל על הפופולריות של השיר ומשתמשת בביטוי גרנדיוזי כדי לתאר את הפאתוס של השיר. באסמכתא של חגי הוברמן מהצופה יש לכאורה "הוכחה" לפופולריות השיר, אלא שכאמור, לדעתי, היותו כתב צבאי (שהיה בן 8 בפרוץ המלחמה) לא נותן לו דיפלומה בענייני תרבות (להבדיל מאהוד אשרי) ועדותו לגבי הפופולריות של השיר טובה כמו כל עדות אחרת של מי שהיה אז בישראל. אין לי בעיה עם אזכור השיר, הבעייה שלי היא עם הטענה לפופולריות.אודי - שיחה 23:02, 22 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

כפי שזכור לי בתקופת מלחמת ששת הימים היו כמה קבוצות של שירים. אלה מלפני המלחמה כמו "באנו למילואים", "נאצר מחכה לרבין" וכמובן "ירושלים של זהב" (שהוא בקטגוריה נפרדת לגמרי). מיד אחרי המלחמה נכתבו הרבה "שירי ניצחון", "קרב רפיח" הוא אחד מהם. אחרים "שוב לא נלך" (ראי רחל ראי), "שארם א-שייח'", "הכותל". שירים אלה הושמעו הרבה ברדיו (לא הייתה עדיין טלוויזיה) באותה תקופה, אבל הפסיקו להשמיע אותם אחרי זמן. הם פינו מקומם לשירי זיכרון כמו "מי שחלם" "מה אברך" "אנחנו מאותו הכפר" שממשיכים להיות מושמעים ומושרים עד היום בעיקר בימי זיכרון או אבל. עכשיו הסתכלתי בקישור של אהוד אשרי וראיתי שהוא כותב דברים דומים.
אני לא יודעת מה זה הושרו. איפה הושרו? על ידי מי? זה היה שיר ידוע שהושמע ברדיו באותה תקופה. גם לדעתי כדאי להוריד את השורה על הפופלאריות של השיר, זה לא רלוונטי לערך.
בברכה, רחל - שיחה 08:29, 24 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
שתי הדעות שהושמעו כאן נשעמות מקובלות. אבצע את השינוי. דוד הירושלמי - שיחה 02:52, 26 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:36, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הוחלף בקישור תקין.אודי - שיחה 23:17, 6 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:20, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

הקישור כעת מעלה קובץ שניתן לפתוח אותו.אודי - שיחה 23:24, 6 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפתחת רפיח שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:53, 15 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]