שיחה:צבא בר כוכבא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נשאלת השאלה, האם הערך מועתק. היות ולא זיהיתי את הערך מיד עם כתיבתו, אין טעם לפנות לאנונימי כי כתובת הIP שלו תשתנה עד שיתחבר שוב. מקריאת הערך עולה שהכותב יודע היטב על מה הוא מדבר והערך לקוח ככל הנראה מעבודה סמנריונית או עבודה ברמה דומה. בפירוש לא מדובר בעבודה של תלמיד תיכון. חיפשתי כמובן אזכורים בגוגל, אך לא מצאתי. בגלל העדר מופעים, היקף הכתיבה ורמת הכתיבה אני מסיק שמדובר בעבודה שהייתה שמורה על ההארד דיסק. תתכן כמובן העתקה מספר, אבל לא מצאתי אידיקציות ברורות לכך, מה גם הערך ארוך מכדי להעתיקו מילה מילה מספר. זה יקח שעה לפחות ולא נארה לי שמישהו היה טורח כל כך למען העתקה בודדת. רמת הערך מחזקת את הטענה שהוא לא הועתק ממקור אינטרנטי כי פשוט קשה למצוא מקורות ברמה כזו ברשת. אם היה כזה, הוא היה עולה בגוגל. יתכן כמובן שלא בדקתי היטב את גוגל. גילגמש שיחה 19:17, 6 ינואר 2006 (UTC)

אני מסכים עם הניתוח של גילגמש, ומציע לשאול את ד"ר יחיעם שורק, אולי הוא העלה את הערך בלי להזדהות, ואם לא, אולי מזהה את מקורו. דוד שי 19:25, 6 ינואר 2006 (UTC)
מהסיגנון והתוכן נראה לי שהמדובר בידידנו ד"ר יחיעם שורק. ייתכן והוא יוכל לזהות את המקור, או להזדהות כמקור. מכל מקום הערך אינו בעל זכות קיום עצמאית ונראה לי שיש להוסיף מקצת מתכנו לערך "בר כוכבא" ולמחוק את השאר. אלמוג 19:26, 6 ינואר 2006 (UTC)
הייתי משאיר ככה. יש ערך ענק על המרד ולא צריך להוסיף עליו עם עוד 10K. גילגמש שיחה 19:31, 6 ינואר 2006 (UTC)

ולי יש בעיה אחרת עם הערך[עריכת קוד מקור]

הערך נפתח במשפט:
"צבא בן כוסבה (בר כוכבא) החל כקבוצה גרעינית קנאית, אחת מכמה, שעסקה בהטרדת הכוחות הרומיים, והתגלגלה למסגרת יותר מאורגנת, ואולי אף לתוצר של גיוס כולל, של צבא אשר פעל בעת מרד בר כוכבא."

זוהי לא עובדה. זוהי דעה. אבל היא (כרגיל אצל ד"ר שורק, ואל תטעו - זה הוא) מוצגת כעובדה ידועה ומוגמרת. ועכשיו צריך לעבור על 11K ולתקן כך שהדעות יופיעו ככאלה והעובדות ככאלה? למי בדיוק יש את הזמן ואת האוטוריטה (!) לבדוק את זה???
אני באמת לא יודע מה לעשות עם הערכים הללו ששורק מעלה. אני מבקש הצעות לפעולה. עמית 21:23, 13 ינואר 2006 (UTC)

אתה צודק. זו בעיה שראיתי חוזרת במספר מקרים שהוא העלה. ברור ששורק מבקש לתרום לוויקיפדיה, ובוויתור על זכויות היוצרים שלו על הטקסט הוא מעשיר אותנו בטקסט מעמיק. השאלה היא איך הופכים את הטקסט לערך. אני חושב שעד שערכים כדוגמת זה עוברים עריכה של מומחה לנושא (וכמה כאלה כבר יש בכלל, ולנו בפרט?) צריך להצביע על חוסר נייטרליות שלהם. NPOV אולי חריף מדי, אז ייתכן שצריך סימון אחר. לפחות, ובניגוד ליאסון למשל, הערך הזה לפחות מחזיק את עצמו וכתוב כטקסט עצמאי יחסית ולא כקבוצת דפים שנתלשה מספר. odedeeשיחה‏ 22:01, 13 ינואר 2006 (UTC)

היה הסגן של בר ככובא[עריכת קוד מקור]

ברור שאת הצבא הוביל בר ככובא, אבל מי היה הסגן?

ספקולציות בעלמא[עריכת קוד מקור]

הערך הזה הוא בדיחה גמורה. טענות ספקולטיביות, ללא כל ביסוס מובאות כעובדות גמורות. אין לאף אחד מושג על המבנה הצבאי ועל התפתחות צבאו של בר כוכבא.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בצבא בר כוכבא שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:27, 16 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]