שיחה:ציד מכשפות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא יתכן שנהרגו 9 מיליון בני אדם היות וכל אוכלוסיית אירופה במאה ה14 היתה 60 מיליון ואז כתוצאה ממגפת הדבר ירדה ל40 מיליון. היות ותוחלת החיים היתה קצרה יחסית, לא יתכן שהמספר גדל משמעותית בממאה שנה. לא יתכן שמהספרים הקטנים האלה יהרגו 9 מיליון בני אדם בלי הרס רב לחברה. לכן אין זה מתקבל על הדעת שנהרגו כל הרבה אנשים. גילגמש 07:11, 20 יוני 2004 (UTC)

מדוע יש הפניה לערך זה מ"מכשפה"? זה ממש כאילו שתהיה הפניה לערך "ציד" מהערך "בעל חיים". יש מקום לערך "מכשפה" בפני עצמו, וגם אם לא היה – אין מקום להפניה הזאת. Kiru 18:42, 13 נובמבר 2005 (UTC)

מחקתי את ההפניה. גילגמש שיחה 18:48, 13 נובמבר 2005 (UTC)
אולי בגלל "מכשפה לא תחיה". אבל אז בא הארי פוטר. דורית 18:56, 13 נובמבר 2005 (UTC)
:-) תודה Kiru 12:48, 14 נובמבר 2005 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:20, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

עד כמה שאני יודעת[עריכת קוד מקור]

האינקוויזיציה לא עזקה בציד מכשפות, בניגוד למובא בערך וכמו כן צייד המכשפות ממש לא היה נ]וץ בכל רחבי אירופה. הוא דילג על צרפת וספרד, למשל Tamarnet - שיחה 23:54, 28 במאי 2016 (IDT)[תגובה]

איתור והרשעת מכשפות[עריכת קוד מקור]

הסעיף בנושא לא כלל הפניות מתאימות, וכן כלל טעות מפורסמת (הקטלניות של המבחנים).

קראתי כל מני מקורות בנושא, וכתבתי על מה שמצאתי. חלק מהמבחנים שמחקתי (השלכה מצוק, מבחן מגע) אולי התרחשו, ואם למישהו יש מקור ראוי הוא מוזמן להוסיף.

הנה הפסקה הישנה:

בהתאם לאמונה הרווחת באותה עת על טיבן של מכשפות, נבחנו בני אדם החשודים בכישוף. רבים מן המבחנים היו קטלניים, היינו ,אם החשודה לא הייתה מכשפה, והייתה אמורה לצאת זכאית, היא הייתה מתה במהלך הבדיקה.

מכשפה צפה במים. החשודה הושלכה מצוק גבוה אל תוך מים עמוקים כשידיה ורגליה קשורות. אם טבעה, יצאה זכאית. אם נחלצה, הורשעה כמכשפה והוצאה להורג בשריפה או בתלייה. למכשפה יש נקודה בגוף, שאינה מדממת כתוצאה מדקירה. החשודה נדקרה בחיפוש אחר נקודה כזו. אם נמצאה נקודה כזו החשודה הורשעה כמכשפה, אם לא נמצאה הנקודה, החשודה הייתה מספיקה לדמם למוות. למכשפה יש שומות או נקודות חן גדולות שלא הופיעו בילדותה (במיוחד על הפנים). גופה של החשודה נסרק בחיפוש אחר סימנים כאלה. מגע של מכשפה מפסיק את הקללה שהטילה. החשודה התבקשה לגעת במאשימים (המקוללים כביכול), כדי לראות אם מגעה יפסיק את התופעה שהוגדרה כקללה (התכווצויות ועוויתות). מכשפה יכולה להיחלץ מכל מצב כאשר היא נתונה בסכנה אפילו כשידיה ורגליה קשורות, לכן היו קושרים חשודות ומעלים אותן על המוקד. אם היא הייתה בורחת, היא הייתה מכשפה, אם לא- היא הייתה יוצאת זכאית לאחר שנשרפה למוות. בנוסף לכך יש לציין שנשים נשרפו גם כדי לספק בידור זול לקהל הצופים. אלון - שיחה 17:17, 10 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]


עדכון והרחבת הערך - שחזור עריכה[עריכת קוד מקור]

אני רואה שנמחקה העריכה האחרונה שלי להרחבת הערך כך שיכלול גם התייחסות מבוססת מקורות ותאריכים (הכוללת ספרים וקישורים) לכך שהיו בארצות שונות גם גברים רבים מאוד, וגם ילדים, שנחשדו בעיסוק בכישוף, נשפטו, עונו והומתו. אני רואה שהסיבה המעודכנת היא: "יותר מדי שגיאות מין דקדוקי" - ייתכן והתיקון נעשה בשוגג? שכן בפועל אין אלו שגיאות, אלא תיקונים מכוונים כך שיכללו התייחסות לכל העוסקים בכישוף - נשים גברים וילדים. בנוסף, לא נעשו רק תיקונים לשוניים, אלא הוסרו יחד איתם הפסקאות שהכילו תוכן חדש. במידה ואין סיבה מבוססת אחרת, או התנגדות שניתן כמובן לפתוח אותה לדיון, אבקש לשחזר את העריכות חזרה למקומן. תודה. --Alto1970 - שיחה 17:17, 5 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

שכחתי לעדכן גם כאן, תודה על השחזור.--Alto1970 - שיחה 08:42, 3 במאי 2019 (IDT)[תגובה]