שיחה:צלאת אל פאסיין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת עמנואל בן חיים בנושא תמונה בשימוש הוגן

תמונה בשימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

מר דורפמן שלום וברכה,

הערך עוסק במקום בעל חשיבות היסטורית מרובה ומכאן הצורך בתמונה שלו וההיתר בשימוש הוגן לשם כך. שכן אחד הנימוקים לשימוש הוגן הוא ש”מדובר בתמונה היסטורית רבת משמעות של אדם מפורסם, עצם מפורסם או אירוע מפורסם.”

אזכיר כי מדובר בבית הכנסת שנחשב לעתיק ביותר במרוקו. (החריטות על קירות המופיעות בתמונה בית הכנסת מזהים אותו עם התקופה המרינית.) במשך מאות שנים הוא היווה גם המוקד הארגוני החשוב ביותר ליהודי מרוקו שלא השתייכו לקהילות המגורשים. זהו המקום היחיד שנשמר בו נוסח התפילה הקדום של צפון אפריקה. בשל ערכו ההסטורי הכביר המקום משמש כיום גם כמוזיאון מן החשובים ביותר של יהודי מרוקו. מיותר לציין שכל מי שעסק בהיסטוריה הכללית של יהודי מרוקו מציין את המקום.

בברכה עמנואל בן חיים - שיחה 13:34, 15 במרץ 2021 (IST)תגובה

עמנואל, ההסבר לעניין הוא פשוט ביותר וכלל לא עוסק בחשיבות הוספת תמונה לערך. ברור לכל שראוי שתהיה תמונה בערך. עם זאת, הנוהל אצלנו הוא שכדי לעודד השגת תמונה חופשית, לא נשתמש בתמונה בשימוש הוגן כאשר יש סיכוי לקבל תמונה המוגדרת חופשית לכל שימוש. תמונה בשימוש הוגן משובצת רק כאשר לא ניתן בשום אופן להשיג תמונה חופשית של אותו אובייקט. מכיוון שבמקרה זה, בית הכנסת עומד על תילו, נאלץ להמתין לתמונה שתצולם במקום בידי תייר או מקומי. Ldorfmanשיחה 15:17, 15 במרץ 2021 (IST)תגובה
אוקיי, תודה מר דורפמן וערב טוב עמנואל בן חיים - שיחה 20:56, 15 במרץ 2021 (IST)תגובה