שיחה:צליבה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 27 באוקטובר - סדרה 1
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 27 באוקטובר - סדרה 1

לאור בקשתו המפורשת של אלמוג, בדף שיחת משתמש:Hotguy, ובהמשך להצעת הפיוס הנרגשת מצידו, אכתוב כאן את המעט שידוע לי על נושא הצליבה, למרות חוסר העניין שלי בנושא:

1. צליבה היא קשירת, או נעיצת ידי הקורבן למוט אופקי, כשידיו פשוקות. רגלי הקורבן נקשרות או ננעצות למוט אנכי.

2. הקורבן מושאר במצב זה, עד למותו מאובדן דם או התייבשות. משך זמן הצליבה תלוי במידה רבה באקלים. במדינות חמות במיוחד, הקורבן עלול למות תוך מספר שעות.

3. צליבה הייתה נפוצה, למטרות ענישה, ברומא העתיקה, בקוריאה (בזמן הכיבוש היפני), בקמבודיה (בתקופת החמר-רוז'), ובמקומות נוספים.

4. הצלוב המפורסם ביותר היה ישו היהודי-נוצרי.

5. עד ימינו מתקיימים טקסי צליבה סימליים (אבל מוחשיים למדי) למטרות דתיות, במדינות נוצריות כגון: הפיליפינים, מספר מדינות בדרום אמריקה, ועוד.

Hotguy 06:48, 12 אפר' 2005 (UTC)

סיבת המוות[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב "צליבה על מוט ללא מוט אופקי נוסף תגרום למוות מהיר מחנק אם לצלוב לא היה מדף כדי לעמוד עליו." כיצד הדבר מחיש את מותו של הצלוב? איך הצמדת הידיים לצדדים יכולה לגרום לחנק? צ'סשיחה 22:04, 1 נובמבר 2005 (UTC)

סתירה בערך[עריכת קוד מקור]

ניסויים רפואיים הראו כי כאשר הידיים מתוחות בזווית שבין 60 ל־70 מעלות לאנך, לנבדקים לא היה כל קושי לנשום - רק אי נוחות וכאב מתגברים, מה שמתאים לכוונתם של הרומאים להשתמש בצליבה כמוות איטי בייסורים. בעמידה ממושכת בצורה הזו וללא תזוזה הראות מתחילות להתמלא במים עד כדי חנק, עובדה זו מסבירה מדוע כאשר דקר החייל הרומי את ישו בין צלעותיו, כפי שמוזכר בבשורה על פי יוחנן, יצאו מגופו מים ולא דם (הם ראו בכך נס). צליבה על מוט ללא מוט אופקי נוסף תגרום למוות מהיר מחנק אם לצלוב לא היה מדף כדי לעמוד עליו, או שרגליו נשברו, כאמור.

בקטע זה יש סתירה, בתחילתו מתואר ניסוי המפריך את רעיון התחניק, שכבר הוזכר במוטל בספק קודם לכן בערך, ובסופו מתואר תהליך התחניק כסיבה הגיונית למוות. wtf?

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

נכתב כי פאולוס נצלב הפוך , בעוד שעל פי הברית החדשה (מעשי השליחים ) היה זה פטרוס דווח על ידי: בריקמן 212.199.244.112 11:34, 26 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

כמובן, תוקן, תודה. בריאן - שיחה 12:28, 26 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]