שיחה:קוסם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סוגי קוסמים[עריכת קוד מקור]

לא רק שהפסקה הזו מנוסחת גרוע ("קסמים רעים שעושים רע לאנשים"), גם לא ברור על מה היא מתבססת. הפרדה בין קוסמים שחורים, לבנים ואדומים שדומה למה שמתואר כאן אני מכיר מרומח הדרקון, אבל הם לא מקור כללי, ובסדרת משחקי Final Fantasy, קוסם לבן עוסק בקסמי ריפוי והגנה, קוסם שחור עוסק בקסמי התקפה וקוסם אדום משלב בין שניהם - אבל בין זה ובין "תרומה לחברה" ו"קסמים שעושים רע לאנשים" ארוכה הדרך. במקומות אחרים לא נתקלתי בהפרדה מסוג זה. אני מציע להוריד את הפסקה כולה. גדי אלכסנדרוביץ' 09:39, 11 פברואר 2006 (UTC)

לכתוב שסארומאן הוא "קוסם טוב שבעקבות תאוותו לכוח הפך לרע" זה מיותר. אנחנו לא מספרים כאן את עלילת הספר, אלא רק מציגים את הדמויות והנישה שאותה הן תופסות, מה גם שאצל טולקין כולם (כולל מלקור) היו בהתחלה "טובים" ואחר כך הפכו לרעים בעקבות תאוותם לכוח. גדי אלכסנדרוביץ' 07:32, 13 מרץ 2006 (UTC)

בשעתו נכנסתי לערך 'קוסם' וגיליתי שרשימת ה"קוסמים במציאות" קצרה ביותר, הוספתי לרשימה מספר קוסמים מפורסמים וכעבור זמן מה כאשר נכנסתי שוב לערך גיליתי שמישהו הוסיף לרשימה את הקוסם הישראלי הראל פפו. אמנם כאשר אני ערכתי את הרשימה לא עלה על דעתי להוסיף אליה את פפו, אך כאשר ראיתי ששמו הוסף לרשימה לא חשבתי שיש צורך למחוק את אותו, מהיותו מזכ"ל אגודת הקוסמים וקוסם במה מפורסם בארץ. כעבור זמן גיליתי שמישהו מחק את שמו וחששתי שמדובר בניסיון לפגוע בפפו עקב התחרותיות בעולם הקוסמים או אולי אפילו בגלל יריבות אישית. הוספתי איפה את שמו של פפו ואף הקפדתי להחזיר את שמו לרשימה בכל פעם שזה נמחק. התפלאתי לגלות, שלאחר מספר משחקי יו-יו של מחיקה והוספה של שמו, הערך ננעל ולא רק זאת אלא שגם נמחקו ממנו כל שמות הקוסמים הישראליים ואין בו איזכור אפילו לקוסמים ישראליים מפורסמים מאוד כדוגמת נמרוד הראל.

מקווה להבנה.

אולי נאחד?[עריכת קוד מקור]

אני חושב שכדאי לאחד את הערכים קסם וקוסם. נדמה לי שזה מה שנעשה גם בוויקיפדיה האנגלית (תקנו אותי אם אני טועה). אשמח לעוד דעות, תומאס 10:11, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

"בעולם האמיתי"[עריכת קוד מקור]

הקוסמים הם לרוב בדרנים?? הא?

הערך מבלבל שני נושאים[עריכת קוד מקור]

האחד הוא קוסם מאגדות: איש בעל יכולת על טבעית כמו גנדלף, הארי פוטר, מרלין וכד'. זהו טיפוס שמופיע במשחקי תפקידים וספרים.

השני הוא בעל מקצוע שמזמינים ליום הולדת. או שעושה הופעות של אשליות כמו אורי גלר ודייוויד קופרפילד. בזמן שהפתיח כביול מפריד בין בדרנים לבין "מכשפים", ההמשך מזכיר דמויות אגדיות כמו מרלין ומבוכים ודרכונים. אז: אם אנחנו מדברים על בעל מקצוע אמרתי: הערך אמור להזכיר אנשים אמתיים שעסקו בטריקים לאורך ההיסטוריה. לא דמויות מיתולוגיות. ולספר מעל על השיטות של אחיזת עיניים. בקיצור יש להפריד לחלוטין בין בדיון לבין מקצוע בתחום הבידור. Corvus‏,(Nevermore)‏ 12:20, 7 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בקוסם שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:59, 1 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]