שיחה:קית' אליסון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוספת מקור משני באנגלית - לצד המקור הקיים באנגלית[עריכת קוד מקור]

הועתק מהדף משתמש:בן נחום/הצעות לתרומות ודיון על חשיבות תרומות ישנות

דוד וינברג, ‏"הדהרה אל הקצה הרדיקלי", השילוח, 9 אפריל 2018

להצעת העריכה הזו הגעתי בעקבות דברי Dovno, שכתב בהקשר דומה:
”אני לא רואה בעיה בקישור כמקור תומך נוסף בעברית. זה די מקובל בערכים רבים לתת קישור בהערת שוליים לכתבה בעברית (נניח, ב-YNET, ב"ישראל היום" או ב"מאקו") אפילו כאשר היא רק תרגום של כתבה שהופצה באופן אחיד ע"י סוכנויות ידיעות זרות בכל מקרה. ברור שכדאי גם לקשר לידיעה המקורית (באנגלית, במקרה זה), אך לתת קישור לתמצות המאמר בעברית (כל עוד התמצות ענייני ומאוזן וללא הכנסת דעה אישית) אינו מזיק ורק יכול לעזור לקוראים בעברית.”

  1. בערך קית' אליסון מופיע התבטאות שלו, כאשר המקור הוא כתבה באנגלית של נח רוטמן(אנ) בקומנטרי (אני הוספתי). בהתאם לדברי Dovno הנ"ל, הצעת העריכה שלי היא בלי אף שינוי בגוף הערך - להוסיף את התרגום לעברית של וינברג, לצד המקור באנגלית שכאמור כבר מופיע בערך.
משתמש:בן נחום
אני לא רואה שום סיבה להביא גם את זה אם כבר יש מקור. (ואיפה Dovno בדיוק כתב את זה?" באיזה הקשר?)
במקרים אלו אני לא רואה סיבה לקשר. המאמר עצמו אינו בעל חשיבות לערכים האלו - הוא משמש רק כדי לשלוף שני ציטוטים של שני האישים האלו/ ודרך אגב גם המאמר בקומיוניטי לא מצטט מילולית (אל בניסוח של כותב המאמר), וללא הפניה למקור האמיתי. Dovno - שיחה 08:53, 17 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
מצטרף לדעת משתמש:Eman ו-Dovno. קראתי את יצירתו של דוד וינברג, אך לאחר מאמרים קודמים פניתי לקרוא את המקור והופתעתי לראות שרק בעלי מנויים בתשלום יכולים לקרוא אותו. במקרה זה אני צריך להאמין שיש קשר בין ה"שיחה האישית" של וינברג לבין המאמר באנגלית, מה שבמקרים קודמים לא היה בדיוק נכון. אין לי דרך לבדוק זאת. לגבי הערך של רוטמן באנגלית - כמי שקרא לא מעט בויקיפדיה באנגלית זהו ערך במידרג הנמוך ביותר (מוגדר כ-HCARD שפירושו "hCard is a microformat for publishing the contact details (which might be no more than the name) of people,". צריכה להיות סיבה מיוחדת כדי לתרגמו, ואני מאוד מקווה שזה לא הציטוט בהשילוח. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:46, 17 במאי 2020 (IDT)

סוף העתקה