שיחה:קרן אור (השקעות)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חשיבות הערך[עריכת קוד מקור]

חשיבות הערך פה כפולה. קודם כל - מדובר בפרשת גניבה/פונזי גדולה יחסית בשוק המקומי - 60-80 מיליון שקלים (תלוי מה ואיך סופרים). מעבר לכך, קריסת קרן אור הייתה זרז לפעולות רבות מאוד של רשות ניירות ערך ורגולציה כלפי שורה ארוכה מאוד של גופים. קרן אור הייתה הסנונית של מספר קריסות נוספות דומות של מגייסים אגרסיביים ללא תשקיף (ברמלי, יוטרייד, USG, וcityR שכעת בכותרות בהקשר זה.... ויש עוד כמה בדרך (כולל אחת גדולה מאוד) - אבל זה נשאיר למתי שזה יקרה) - אשר הציעו הצעות שונות - אך שהוצגו באופן אגרסיבי ללקוחות פתיים באותה צורה (סיכון נמוך, תשואה גבוהה, קלי קלות) - התקדימות של הקריסה (בגל הנוכחי של פוסט משבר 2008, ריבית-0, ועודף רגולציה על השוק הפומבי הסחיר) - מקנה לקרן אור ספציפית חשיבות גדולה יותר מה60-80 מיליון שקלים. (ודרך אגב - היא הייתה סנונית, בהקשר זה, כי היא הייתה "פחות מוצלחת" ולא הצליחה "להתגלגל" עם עוד גיוסים)

ועל כן חיפוש google-news על "קרן אור" + טפירו (מה לעשות, קרן אור מתנגש עם.... קרן אור במובן של קרני השמש) - [1] מוביל ל85 תוצאות.

כולל תוצאות עכשוויות מפרשות/נושיאם לחלוטין לא קשורים לקרן אור, למשל - [2] [3] [4] [5]

מכאן - שקרן אור חורגת מפרשה של גניבה של 80 מיליון שקלים גרידא, אלא הייתה זרז גם לחשיפת פרשות נוספות וגם לחקיקה/רגולציה (בפרט - מניעת פיצול למסלולים, ועמדה 103-39 של הרשות המגבילה הצגת תשואה או כל פרט כספי לציבור (עצם ההצגה, כיום, נחשבת להצעה שנספרת במניין ה35)).Icewhiz - שיחה 14:14, 7 במרץ 2017 (IST)[תגובה]