שיחה:רובוט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המילה רובוט לא לקוחה מהמילה הרוסית לעבודה: "ראבוטה"? קראתי את זה פעם באיזה אינציקלופדיה.

שים לב לפיסקה הראשונה בערך: "המילה עצמה לקוחה מן המילה "רובוטה" בשפה הצ'כית שמשמעותה "עבדות" או "עבודת פרך"." -- המממ | שיחה 11:51, 29 ינואר 2006 (UTC)

כאילו דההה...[עריכת קוד מקור]

יא "חכם". כתבתי את זה בציניות אם לא הבנת. באתי לומר שמקור המילה רובוט הוא מרוסית ולא מצ'כית. יכול להיות שהערך הזה מטעה אם הוא אכן שגוי.

מן הסתם יש דמיון בין שתי השפות, ובטח יש עוד שפות שהמילה "עבודה" נשמעת בהן דומה, אבל אני מניח שאם המילה נלקחה ממחזה של סופר צ'כי, אז מקורה בשפה הצ'כית, לא? MoOnY 11:01, 30 ינואר 2006 (UTC)
תודה לך על הערתך, אך שים לב כי "רובוט" הוא לא "ראבוט"... המילה רובוט בהגייתה זו מקורה במילה הצ'כית "רובוטה" ולא במילה הרוסית "ראבוטה" ולכן אין פה טעות. -- המממ | שיחה 11:38, 30 ינואר 2006 (UTC)

דרואידים ובינה מלאכותית[עריכת קוד מקור]

לפי ההגדרות העדכניות רובוט זוהי מכונה עם בינה מלאכותית. לפי הערך הזה דרואיד הוא רובוט עם בינה מלאכותית, מה שדי תמוהה כי זהו שמם של אנשי הדת הקלטים שעסקו בטבע (אנדרואיד זה עוד הגיוני, ההפך מדרואיד. חוץ מזה שהמילה כבר השתרשה בספרות ובקולנוע הבידיוני). בנוסף, עם רובוט הוא "מכונה אוטומטית בעלת יכולת תנועה, הנשלטת על ידי בקר ממוחשב ומסוגלת לבצע פעולות מורכבות יחסית" כל מכונית על שלט רחוק הוא רובוט.

שאלות[עריכת קוד מקור]

  1. מהיכן לקוח הסיווג שבפרק "סיווג רובוטים במדע הבדיוני"?
  2. האם באמת נחוץ פירוט חוקי הרובוטיקה של אסימוב? האם לא מספיק הקישור ל"אני, רובוט"?
  3. האם הגדרתה של סיריוס קיברנטיקה חיחונית לערך? האם דאגלס אדמס הוא דמות חשובה מספיק בעיצובם של רובוטים במדע בדיוני? ואם כבר - אולי כדאי לספר על מרווין.

יוסאריאןשיחה 20:17, 24 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]