שיחה:שביתת הימאים (1951)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה צוטט בטור של ליאור לבנון, "השבוע לפני", באתר nrg מעריב, ב-25 בדצמבר 2009. לא ניתן קרדיט לוויקיפדיה.

חברת הספנות שה"ם[עריכת קוד מקור]

האם זה בוודאות שם החברה? אין לה אף אזכור בגוגל, ומן הסתם אין עליה עוד מידע באתר. צהוב עולה 14:11, 11 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

תקראו לי אנאלית, אבל לפי כללי ויקפדיה, לא צריך להיות "שביתת הימאים (1951)" או "שביתת הימאים, 1951"? --‏Karpada19:19, 28 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

את צודקת. דרור - שיחה 19:21, 28 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

אנשי-מופת בישראל.[עריכת קוד מקור]

לזכרו של נמרוד אשל, ראויים היו, הוא ואייק, לאיזכור מדי שנה בשנה.. אנשי פלמ"ח, מן המחתרות -טרם קום המדינה... 2A02:ED0:43EF:3000:21ED:8664:8763:A215 20:45, 25 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

עריכה מחדש של הערך שהכיל כמעט כולו מידע לא נכון[עריכת קוד מקור]

היום ערכתי את הערך מחדש, הרחבתי והוספתי עשרות מקורות, לאחר שבמשך 15 שנים, מאז שנוצר, הוא הכיל כמעט כולו מידע לא נכון. זו רשימה של עיקרי הדברים שהיו בערך שעובדתית לא היו נכונים:

  1. השביתה לא פרצה בנובמבר 1957 אלא ביוני והייתה אירוע ממושך. האירוע הסתיים בסוף נובמבר תחילת דצמבר
  2. נמל חיפה לא היה הנמל היחיד של מדינת ישראל, נמלי תל אביב ויפו כמובן עדיין פעלו באותן השנים (והשביתה הגיעה גם אל נמל תל אביב)
  3. לא נשלחו צווי גיוס למילואים - אלא שחלק מהימאים ששרתו בצי הסוחר קיבלו פטור משירות צבאי חובה, בכדי לעבוד בצי הסחור, שנחשב צורך לאומי (בעיקר בכדי להביא עולים לישראל ולהבטיח אספקה סדירה של סחורות). ובמהלך האירוע נשלחו להם צווי גיוס חובה.
  4. צה"ל לא הופעל להתערבות בסכסוך. אלא רק המשטרה ורק באירועים נקודתיים שהעיקרי בהם היה התבצרות בספינות שהביאו עולים חדשים מלוב לישראל, לאחר שהשובתים מנעו מהם להפליג שוב להביא עוד עולים.
  5. הנציגות החדשה לא זכתה במאה אחוזים מן הקולות, אלא רק 90% שזה פרט שולי. אבל בהתפטרות הקולקטיבית לקחו חלק רק כ-50% מהימאים, חלק מיד אחר כך חזרו בהן והמשיכו לעבוד. מנהיגי ה"מרד" גם הסכימו לחזור לעבודה בכדי להביא באוניות עולים מלוב רק שחזרו החלו לשבות ולהתבצר בספינות, כך שרק כרבע מכל הימאים לקחו חלק בשביתה של סוף נובמבר 1951. זו גם הסיבה שהשביתה נכשלה די מהר. היו מספיק ימאים אחרים שהסכימו להמשיך לעבוד או "מתנדבים" שהסכימו להפליג.
  6. מסתבר שגם השובתים לא היו "טלית שכולה תכלת". הם הכריזו על מיד על התפטרות קולקטיבית, לאחר שתקנון האיגוד המקצועי נדחה על ידי ההסתדרות, בלי שנכנסו אפילו למשא ומתן. לאחר שהסכימו לחזור לעבוד ולהביא עולים חדשים הם התבצרו באניות הנוסעים שהביאו את העולים ומנעו מהם להפליג ולהביא עוד עולים - אירועים שגם הסתיימו למעשה די מהר. בהמשך גם השביתו עוד מספר אוניות בעת שהיו בנמלים זרים.
  7. לא מצאתי שום מקור או תיעוד ש "סדרני הפועל" הפעילו כוח פיזי כנגד המפגינים והשובתים,
  8. לא מצאתי שום מקור או תיעוד היסטורי שרב החובל יצחק (אייק) אהרונוביץ' לקח חלק בהנהגת השובתים

החלטתי לתעד עד כל הסילופים, בגלל שזה נראה שעורך הערך במקור כנראה פעל מתוך אג'נדה, לערך לא היו שם הערות שוליים, שום מקורות פשוט סיפורי אלף לילה ולילה. במשך 15 שנים אף עורך אחר לא טרח להוסיף מקורות או לפחות "תבנית:מחפש מקורות". שמתי לב שבעיתונות ובבלוגים שונים ואפילו במאמרים אקדמיים, אנשים ציטטו את המידע השגוי שבערך. לצערי ערכים מסוג זה הם נפוצים מאוד וויקיפדיה בעברית, אין הקפדה על כך שעל כל טיעון מביאים מקורות, כמו באנגלית...--כנראהשאין - שיחה 13:01, 23 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשביתת הימאים (1951) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:43, 24 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (פברואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשביתת הימאים (1951) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:32, 29 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]