לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/התחרות השמינית/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


לו"ז[עריכת קוד מקור]

אני ממליץ שתאריך תחילת התחרות יהיה ב-1 ביולי, כך שיהיו למעשה חודשיים לכתיבה. זה הבדל של 11 ימים, אבל אז הוא יאפשר מבחינה רשמית לנצל את כל החופש הגדול. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:24, 20 באפריל 2011 (IDT)

ימי שלישי: אני מציע שהמועדים הקובעים יהיה בימי שלישי - באמצע השבוע, על מנת להקל מראש גם על הויקיפדים שומרי השבת. ‏Danny-w12:42, 20 באפריל 2011 (IDT)
תאריך ומשך: תכננתי את יריית הפתיחה לאמצע יולי, כמו בשנה קודמת. משך התחרות עצמה: כל אוגוסט - הרחבת התחרות כבר מראש לחודש ("עונת המלפפונים"). האם לדעתכם יש צורך בזמן נוסף? ‏Danny-w12:42, 20 באפריל 2011 (IDT)

שופטים[עריכת קוד מקור]

אני מציע ששופט יוכל להשתתף בתחרות, אך כמובן לא בבית שלו. אני לא רואה כל מניעה אתית או חוקית שמי שכותב על מדעים לא יוכל לשפוט ערך בתחום ההיסטוריה (כמובן אם הוא מתאים לכך). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:24, 20 באפריל 2011 (IDT)

בעד רק לשופטים יכולה להיות בעיה קטנה עם הזמן, הם צריכים גם לכתוב ערך וגם לקרוא ערכים אחרים כדי לשפוט, קצת לחוץ לא? Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 20:01, 20 באפריל 2011 (IDT)
יהיה קצת לחץ מן הסתם, אבל זה משהו שצריך להותיר לבחירתו של כל אחד. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:03, 20 באפריל 2011 (IDT)
אני מבין את זה ואני תומך בהצעה, רק העליתי את הנקודה...Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 20:36, 20 באפריל 2011 (IDT)

אני מתנגד להצעה, משני טעמים:

  1. . עקרון ההפרדה. הפרדה ברורה בין הכותבים לבין השופטים היא דבר בריא לכל מערכת, וגם לכאן. ויקיפדים המעוניינים להתחרות ככותבים - מוזמנים להתנדב ולכתוב. אשמח אם גם הוותיקים והמנוסים ישתתפו בתחרות ככותבים. לעומתם, ויקיפדים אחרים, המעוניינים להתנדב ולתרום כשופטים - מוזמנים להתנדב לתפקיד שופטים. נראה לי שערבוב התחומים אינו בריא, ולא יתרום לתחרות.
  2. מקצוענות השופט.אני מצפה מהשופט(ת) למקצוענות. אני מצפה שהערך העומד לשיפוט ייקרא בקפידה, ויותר מפעם אחת, אני מצפה מהשופט(ת) לעיין במקורות ובסימוכין, להשות לגרסאות בויקיפדיות אחרות ובכתובים אחרים אם יש ברשותו(ה), ואני מצפה שהדבר ייעשה לגבי כל אחד מהערכים באותו בית שהם בעלי סיכוי לזכות. אינני מעוניין בשופט שיהיה עסוק בערך שאותו כתב בבית אחר, ושלא יהיה מרוכז בתפקיד ובמטלותיו. מדובר בתפקיד אותו לוקח(ת) השופט(ת) בהתנדבות, אך אני מצפה שמאחר שהתנדב - יעשה אותו באופן הטוב ביותר, ולא כעיסוק צדדי נוסף. (במקביל, אני מצפה מכתיבת ערך בתחרות להשקעה רבה מאוד, אחרת).

לכן אני סבור שהרעיון אינו מתאים. בברכה, דני. ‏Danny-w12:58, 21 באפריל 2011 (IDT)

המשך התיכנון[עריכת קוד מקור]

  1. בתים: שמירה על המבנה הקיים של שלושה בתים + תחרויות המשנה.
  2. מגבלות אורך: הפורמט הקיים של אורך מקסימלי לכניסה של 5K.
  3. חביב הקהל: כמו בשנה קודמת, נוסיף את פרס חביב הקהל. כלקח משנה קודמת - כל בעל זכות הצבעה יוכל להצביע למספר ערכים (שניים? שלושה? חמישה?) ולומר כמה נקודות (אפשר לקרוא לכך ורדים) הוא מעניק להם. הפירסום יהיה כשבוע לאחר פירסום התוצאות הרשמיות, על מנת שלא לגרום להשפעה רבה מדי על החלטות השופטים. (במקביל, השופטים יתודרכו להתעלם כפי יכולתם מרחשי לב הקהל.)
  4. פרסים: לדעתי האישית אינם אמורים להיות הדגש - אך יינתן להם מקום כמו בשנים קודמות.
  5. מקבצי ערכים - רעיון שהועלה לפני שנה ולא התממש. הפעם אנו אנו מקווים שיהיה מספיק שמן לתכננו בצורה מתאימה. האם לדעתכם יש מקום לאפשר כתיבת מקבצי ערכים קצרים יותר, המשלימים זה את זה, במקם מאמר אחד ארוך? אם כן: מה יהיה אורכם המוצע, מה לא יכול להיות בהם (לדוגמה: לא יוכלו להיות "קצרמרים" למשל?), כמה ערכים יידרשו לצורך יצירת מקבץ הערכים (שלושה? חמישה? שבעה? עשרה?) ועוד. מה עמדתכם?

היו שותפים לתכנון תחרות הכתיבה השמינית. כל רעיון יתקבל בשמחה.
בברכה, דני. ‏Danny-w12:41, 20 באפריל 2011 (IDT)

לגבי מקבצים - עדיף לא לקבוע מסמרות לדעתי. קשה לדעת מבלי לראות במה מדובר, ולדעתי אפשר להשאיר לשופטים "לשבור את הראש" בנקודה הזאת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:43, 20 באפריל 2011 (IDT)
הקריטריונים לגבי מקבצי ערכים הם עדיין בעייתיים והיה קשה לשפוט אותם וגם להשוות אותם לערכים אחרים (גדולים ומושקעים יותר). אם כבר אז לפתוח בית שלם לקטגוריה הזאת, לפחות ככה יהיה יותר קל להשוות בין המקבצים ולעשות שיפוט הוגן. Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 18:44, 20 באפריל 2011 (IDT)
בעד קטגוריה נפרדת לפרס בשם "מקבצים". יְשֻׁרוּןשיחה 21:06, 20 באפריל 2011 (IDT)
איך אורך מקסימלי של 5K? ‏Setresetשיחה 23:42, 20 באפריל 2011 (IDT)

בעניין מקבצי הערכים, ההצעה המקורית בשנה שעברה דיברה על תחרות שלמה שמיועדת רק למקבצים. זה רעיון שכדאי לנסות כעת - לא בטוח שהוא יצליח, אבל זה לא עולה כסף. בדיון הקודם הועלו מספר בעיות בנוגע לזה, כמו העבודה הרבה שכתיבתם דורשת וכמובן גם הצורך בעבודה רבה לשם השיפוט של כל המקבצים (הרי כמה ערכים ברמה טובה יותר ארוכים מערך אחד באורך של מומלץ). לשם כך תידרש כמובן עבודת צוות של כמה משתמשים על כל אחד מהמקבצים - אלא אם כן, כמובן, יש מי שמסוגל לכתוב כמות גדולה של ערכים טובים לבדו בפרק הזמן הקצר - ואני מציע גם להגדיל את מספר השופטים בכל בית.

כמובן שלא ניתן לעשות "בית נפרד" שיאגד את כל המקבצים, מכיוון שהשופטים לא בהכרח מתמצאים בכל הנושאים שלהם. גם המקבצים דורשים חלוקה לבתים לפי תחומים. ‏YHYH ۩ שיחה 02:26, 22/04/2011

הבעיה במקבצים שיהיה קשה מאוד להשוות ביניהם לערכים בודדים אך מושקעים מאוד ולעשות שיפוט הוגן, כי איך אתה יכול להשוות בין שני סוגי הכתיבה? בערך אחד אתה יכול לכתוב הרבה על נושא אחד, בעוד במקבץ אתה כותב קצת פחות אבל במספר ערכים בנושאים המשיקים זה לזה. קשה לעשות השוואה כי זה כמו להשוות למכונית ספורט יוקרתית למשאית משא חזקה ומצויינת, לכל אחד החוזקות, מטרה והשפעה משלו. אם אנחנו רוצים לעשות שיפוט הוגן שגם יתן תמורה לכותבי המקבצים (לדעתי רוב השופטים יטו לתת את המקום דווקא לערך בודד) צריך לתת להם קטגוריה משלהם. אם יש בעיית שיפוט מבחינת השופטים (הם לא מתמצאים בנושא זה או אחר) אז אולי כדאי לגייס מספר שופטים כאשר כל אחד מתמקצע בתחום שונה ולהגדיל את כמות השופטים בקטגוריה הזאת. Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 08:38, 22 באפריל 2011 (IDT)
מהסיבה הזאת אני מציע (בדומה להצעה שעלתה לפני שנה), כפי שכתבתי לעיל, להפוך את כל התחרות למקבצים בלבד. ‏YHYH ۩ שיחה 09:35, 22/04/2011
אה, הבנתי אותך...Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 09:53, 22 באפריל 2011 (IDT)

בעיית הנראות[עריכת קוד מקור]

כמה תובנות שהולכות אחורה לתחרויות הראשונות: כל תחרות שעוברת יש לנו בעיית נראוּת גדולה יותר ויותר, עד למצב של כמעט אדישות של הקהילה לתחרות ולתוצאותיה, בקושי המשתתפים (הלא רבים כל כך) בתחרות מתעניינים מה קורה. הרבה הרבה יותר מעניין בויקיפדיה:פרשת בובות קש 2011, אה? נכון. אם רוצים להחיות את התחרות באמת, ולא לנסות להפיח קצת רוח במפרשיה ההולכים ומתמעטים (לצערי הרב), צריך שינוי הרבה יותר רדיקלי. זה יכול להיות בדמויות שינהלו את התחרות (תנו לחדשים מבטיחים להתעסק בזה!), בפורמט (אני מוכן לדאוג לכך שעמותת ויקימדיה ישראל תארגן איזה חדר מתאים באחת האוניברסיטאות, בקיץ, שבו יוכלו צוותים לכתוב ביחד, והתחרות תתקיים למעשה חצי באינטרנט וחצי בעולם הפיסי!), בקהל היעד (תחרות לסטודנטים שלא היו קודם לכן ויקיפדים בלבד?) או אפילו בפרס משמעותי (כמו מדליית צדלר היוקרתית שמעניקה ויקימדיה גרמניה ביחד עם האקדמיה למדעים של מיינץ). שינויים קלים בלבד בפורמט הקיים פשוט לא יחזיקו את התחרות זו הפעם השמינית. ‏Harel‏ • שיחה 19:40, 23 באפריל 2011 (IDT)

אני תומך. ‏Danny-w09:31, 25 באפריל 2011 (IDT)
תמיד חשבתי שכדאי לערב את העולם האקדמי בעשייה בויקיפדיה, מעניין אם זה יצליח.... Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 10:39, 25 באפריל 2011 (IDT)

מחשבות שניות על קיום תחרות הכתיבה השנה[עריכת קוד מקור]

מחשבות שניות: כידוע, זכיונו במכרז, לאחר מאמצים והשקעה רבים, ובחודש אוגוסט הקרוב תארח עמותת ויקימדיה ישראל בעיר חיפה, ישראל, את כנס הויקימאניה העולמי !. אני מצפה (ומקווה) שכל הויקיפדים שיוכלו - יירשמו ויגיעו - על מנת שיוכלו להשתתף ולסייע - איש איש כפי יכולתו. הארוע הוא שלנו, אין מי שיעשה את הארוע מלבדנו.
נראה לי שקיום תחרות כתיבה במקביל, באותו זמן, מחטיאה את המטרה, ועלולה לשדר מצידנו שדר לא נכון. לכן אני מציע - השנה - באופן חריג - שלא לקיים את תחרות הכתיבה בקיץ.
אוסיף גם, שהעייפות המצטברת מתחרות הכתיבה, כפי שהוזכרה מעלי על ידי הראל, וכפי שראינו כולנו, יכולה להיתרם מִשָנָה של הפסקה. והסיבה להפסקה, כאמור, טובה מאוד. מה דעתכם? בברכה, דני. ‏Danny-w12:54, 25 באפריל 2011 (IDT)

מסכים. כפי שאמר הראל לעיל, כדאי בכלל לגנוז את פורמט התחרות הנוכחי ולהקים תחרות ברוח חדשה לחלוטין, ודחייה בשנה נוספת תיתן זמן לייזום תחרות כזו. ‏YHYH ۩ שיחה 20:46, 25/04/2011