שיחת ועידה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיחת ועידה היא תקשורת אודיו או וידאו מרחוק בין שניים או יותר משתתפים, המאפשרת לערוך דיונים קבוצתיים, פגישות עסקיות, הדרכות, ואירועים חברתיים מבלי הצורך להיפגש פיזית. טכנולוגיית שיחת הוועידה פותחה כדי להתגבר על המגבלות הגאוגרפיות ולחסוך בזמן ובהוצאות הקשורות לנסיעות, תוך הפיכת התקשורת המרחבית ליעילה ונגישה יותר לכל. השימוש בשיחות ועידה הפך לנפוץ ביותר בעקבות התפתחויות טכנולוגיות בתחום התקשורת והאינטרנט, אשר הביאו לשיפור משמעותי באיכות השמע והווידאו, והפכו אותה לכלי לא נפרד מהחיים המקצועיים והאישיים של רבים.

טלפון של חברת Polycom המיועד לשיחות ועידה

שיחת ועידה יכולה להיווצר בכך שאחד הצדדים מזמין את המשתתפים הנוספים אל השיחה, או באמצעות התקשרות ישירה אל מספר טלפון המצרפם לשיחת הוועידה (conference bridge), או באמצעות קישור או הזמנה בפנימית במערכת שבה מבוצעת השיחה.

בשיחת ועידה ייתכן שכל הצדדים יכולים גם לדבר ולא רק לשמוע, אך לעיתים חלק מהמשתתפים בשיחות הוועידה הם מאזינים בלבד.

שיחות ועידה נפוצו לראשונה כהרחבה לשיחות טלפון בהן יותר משני משתתפים. באמצעות אתרי אינטרנט כמו QConf ותוכנות כמו סקייפ ואחרות, ניתן ליצור שיחות ועידה למספר רב של משתמשים.

בשנת 2020, כאשר נדרש ריחוק חברתי בשל מגפת הקורונה, עלתה תפוצתם של שירותים לשיחות ועידה בווידאו, כדוגמת זום, ושירותים נוספים הסירו זמנית את מגבלת זמן השימוש או מגבלת כמות המששתתפים האפשרית בשיחות שכאלו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.