שיחת טיוטה:פוליטיקה וספורט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת DimaLevin בנושא חשיבות

הערך מתורגם וכתוב באופן פופוליסטי ומסורבל, ללא סדר או הגיון פנימי. הערך שיטחי, לא מעמיק ולא מקצועי. כתוב כמו כתבה בעיתון ישראלי. BAswim - שיחה 21:50, 17 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

אפשר לשים תבניות תחזוקה מתאימות בתקווה שהערך שיפור בהמשך. כשלעצמי אני שמח שמישהו כתב את הערך הזה, גם אם בצורה הלוקה בחסר. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 21:07, 19 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה
ניסיתי לתקן זאת ככל האפשר, אמשיך מחר - ערך מעולה וחשוב! אני מקווה שיום יבוא ויהיה ערך על פוליטיקה ותרבות. Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 23:16, 19 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

חשיבות[עריכת קוד מקור]

הערך מנסה לדבר על הכל ולא אומר כלום. מישמש אחד רציני. בליל של בלגן. אוסף של מקרים, מהזכירון, ללא קשר בינהם שכניאה מעניינים רק את העורך ואת המתרגם לעברית. הערך במתכונת זו, לא ראוי כערך בויקיפדיה העברית!
אנסה לפרט בקצרה למה כוונתי בערך גרוע.
כותרת בומבסטית בפתיח: "לשימוש בספורט ובפוליטיקה היו השלכות חיוביות ושליליות הן על ההיסטוריה והן על התרבות." מהן ההשלכות החיוביות? מה זה שלילי? מה זה חיביו? למי? לחלק שלילי זה מאוד חיובי והיפך.
כותרת נוספת: "בעוד שמוצא אתני וגזע יכולים לגרום לחלוקה ופיצול חברתי, הספורט יכול גם לעזור להביא לאיחוד בין עמים שונים" משפט סתמי ללא דוגמאות ברורות.
בכל דבר יש פוליטיקה. בכל משחק יש מרכיב פוליטי בכל אירוע ספורטיבי יש מרכיב פוליטי. אז על איזה פוליטיקה מדובר? כל מקרה הוא פוליטיקה ולכן צריך להגדיר את סוג הפוליטיקה ואת ההקשר הפוליטי.

  1. האם מדובר במאבק פוליטי בין יבשתי, בין תרבותי, בין מעצמתי, בין מדינות? אם כן שיהיה בעריכה ובפיסקאות ברורות.
  2. האם מדובר מאבקי כוח בין אישיים בין ספורטאים, גם זו פוליטיקה והיא משמעותית וגדולה.
  3. האם מדובר במאבקים פוליטיים בין איגודי ספורט, בתוך איגודי ספורט בין מועדוני ספורט?
  4. האם המאבק הפוליטי אישי, כלכלי, תרבותי או חברתי?
  5. האם המאבק הפוליטי הוא מגדרי או גזעי?
  6. מדוע סדר ענפי הספורט כמו שנכתב? ההצמדות לתרגום מוכיחה שלא נעשה שום תהליך חשיבתי מינימלי. כדורגל בראש ללא כותרת, אח"כ בנדי, ענף ספורט הכי לא חשוב והכי איזוטרי שיש ואז ענפי ספורט, כמה? חמישה אקראיים, למה? מה מיוחד בהם שלא מיוחד באחרים? זה רציני?
  7. 3 מדינות, מתוך כ-200 מדינות, מה? למה הן? מה מיוחד בהן? את מי הן מייצגות כדוגמא למדינות? מדוע סדר המדינות באופן הזה? ואז...הגוש הקומוניסטי. נו....מה נסגר?

שום דבר מזה לא קיים כלל בערך הנ"ל. BAswim - שיחה 00:14, 20 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

העברתי לטיוטה להמשך עבודה על זה. DimaLevin - שיחה 00:36, 20 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה