שיחת משתמש:אבי קונץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אבי קונץ, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, יְשֻׁרוּןשיחה 14:56, 20 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

שלום אבי, וברוך הבא לוויקיפדיה.
שאלת בדף השיחה - מדוע לא איפשרו לך להכניס את האתר המוזכר בכתבה זאת כקישור חיצוני לערך פדופיליה, ומסרתי שהתשובה היא מורכבת. אנסה כאן לפשטה:
א. הגדרה.
פדופיליה מוגדרת כ"פאראפיליה (הפרעה בעוררות מינית) אצל מבוגרים, המתאפיינת במשיכה מינית עיקרית או בלעדית לילדים... היא מוגדרת כהפרעה נפשית על ידי הספרות האבחונית (DSM IV וה-ICD-10). אדם בעל משיכה כזאת נקרא פדופיל".
ב. היעדר טיפול.
כידוע, אין כיום בנמצא "טיפול יעיל" לפדופיליה,. (פרט לטיפולים כימיים שנויים במחלוקת, שיינטרלו כל תחושה מינית באופן מוחלט, על המשתמע מכך, ויש עליהם ביקורת).
ג. התייחסות חברתית.
החוק בישראל, בדומה למדינות אחרות, אינו עוסק במושג "פדופיליה", אלא מטיל עונש על קיום פעולה מינית עם קטין מתחת לגיל ההסכמה. עצם המשיכה אינה נחשבת כעבירה על החוק אך נחשבת כהפרעה (אני מתנצל על ההגדרות המקובלות, אין בכוונתי להעליב אף אדם) ויש בה קושי מורכב מבחינת התמודדות החברה. מצד אחד, החברה מתייחסת לפגיעה מינית בילדים (שהיא מתוצאותיה האפשריות של הפדופיליה, ובמקרים רבים בעלת פוטנציאל למימושה) בחומרה רבה מאוד.
מצד שני, מובן שלא ניתן להעניש אדם שלא ביצע עבירה על סמך פוטניאל לביצועה.
החברה המערבית כיום אינה מתייחסת לעצם המשיכה המינית לילדים כדבר "נורמטיבי". להיפך: היא מתייחסת לכך כדבר מגונה, שעידודו אינו מקובל. כלומר: הכוונת אנשים לאתר הנותן תמיכה לעצם המשיכה לילדים - אינה הכוונה מקובלת.
ד. מה ויקיפדיה איננה.
אנא קרא את: ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה
כפי שמוזכר שם, ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וככזו ישנם דברים שהיא איננה. בין השאר (עיין בערך המורחב שם לפירוט), היא איננה בימת נאומים, במה לקידום רעיונות, במה לפירסום של אתרים עצמיים וגם אינה אוסף של קישורים פנימיים. יש מקרים שבהם הויקיפדיה גמישה ופתוחה יותר. גם להפנייה לאתרי תמיכה, גם להפנייה לקישורים חיצוניים נוספים. אך מורכבות תחום הפדופיליה, שהוזכרה למעלה, מקשה על יכולתינו להיות גמישים ופתוחים יותר.
ה. ובכל זאת...
אני מודע לקושי אצל אנשים שלא חטאו, ונידונים הן להתמודדות בלתי אפשרית עם עצם המשיכה, והן עם התמודדות עם חברה לא סובלנית. אין לי ספק שהם זקוקים לתמיכה. אלא שבמקרה זה - ובהתאם לדברים שכתבתי עד כאן - אין באפשרותינו כאנציקלופדיה לסייע.
כאמור, יש נושאים בהם יכולה הוויקיפדיה להראות גמישות או פתיחות, בהגבלות מסוימות, למרות שהיא אנציקלופדיה ולא אתר תמיכתי או חברתי. אך במקרה זה כאמור, המלווה באי קבלה חברתית מובהקת, הדבר אינו באפשרותינו.
ובכל זאת, המעיין כיום בדף השיחה של הערך "פדופיליה" יגיע דרך דבריך שם גם לקישור של המאמר ההוא בעיתון מעריב, המדבר על אתר התמיכה בשמו, ובעזרת חיפוש בגוגל יוכל להגיע אל האתר גם ללא התיווך הישיר שלנו. אני מקווה שבכך יהיה סיוע לזקוקים לכך.
בברכה, דני. ‏Danny-w01:15, 22 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

תודה על ההתייחסות דני. תגובתי:
א. סיכמת יפה כמה נקודות בערך.
ב. אני לא הבאתי את הכתבה ממעריב, מדובר בגולש אלמוני אחר (כפי שניתן לראות ע"י השוואת IP).
ג. לבסוף - למרות שאני אכן תומך בטיפול בגישה הפוזיטיבית (להבדיל מפוזיטיביסטית), אין מטרתי בעניין זה לפרסם את האתר ולהביא אליו פדופילים פוטנציאלים. אני אסכים שאכן מדובר במטרה חשובה מאין כמותה, אבל ברור לי שלא זו מטרת ויקיפדיה. הסיבה בגינה אני מאמין שהאתר חשוב לערך היא ערכו המדעי כמקור מגוף ראשון לתחושות הפדופילים. בנוסף, המחקר הפסיכיאטרי היום מתבסס בעניין הפדופיליה כמעט אך ורק על מחקרים שהתבצעו על עברייני מין. זה מגוחך, בהתחשב בכך שהערכה היא שפחות מאחוז מהפדופילים אכן עוברים עבירות מין. מה שמיוחד באתר הנ"ל, הוא שהוא מאפשר גישה למציאות ה"אובייקטיבית" שאינה נגועה בכשל מחקרי זה. אםפ תחפש באתר מספיק זמן (ואני ממליץ, על אף שלפעמים הוא מעלה תחושות קשות, הוא מרתק) אתה תראה סטודנטים לפסיכולוגיה שנעזרים בעדויות הפדופילים בו בעבודותיהם.
ד. אני עצמי העברתי לא מזמן הרצאה בנושא הכשל המחקרי בפדופיליה, כאשר אחד המקורות העיקריים שלי היה האתר הנ"ל, זאת תודות לנגישותו. אתרים מקבילים באנגלית הם הרבה יותר בוטים, עם גלריות תמונות (חוקיות, אבל בכל זאת), מה שמקשה על היותם מקור נוח למחקר, אבל כן מקור טוב להתרשמות מהעולם הזה (וגם אותם קשה למצוא בחיפוש).
ה. הנקודה החשובה האחרונה - לאתר הגעתי דרך ויקיפדיה. במקרה נכנסתי לערך באותו יום שהאלמוני הוסיף את האתר, ואני מודה לו על כך. אם תנסה אתה תוכל לראות שאין דרך להגיע לאתר אם אתה לא מכיר אותו. ערכתי עשרות חיפושים באינטרנט על מילות חיפוש שונות ("פדופיליה", "קטינים", "אפביופיליה" וכו') ולא הגעתי לאתר, מה שמראה שהמצב לא כפי שתיארת. לא עבור אותם פדופילים שבאמת חשוב שיחשפו לאתר, ולא עבור אנשים חיצוניים שרוצים לשמוע על התופעה ממקור שאינו מונע משיקולי רייטינג והפחדה.
ו. יום טוב. אבי קונץ - שיחה 08:31, 23 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

כל הכבוד על הרחבת הערך פדופיליה. ניכרת הרצינות שבה נגשת לנושא וההשקעה בו. אני שמח שנרשמת, הרווחנו ויקיפד! :-) בברכה, דני. ‏Danny-w08:44, 12 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

תודה :) מקווה לתרום עוד בעתיד. אבי קונץ - שיחה 18:01, 12 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]