שיחת משתמש:שרון מור/סולנות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הי שרון כאן כדאי שנתכתב. בדף שיחה יש שני כללים: כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. בברכה, • רוליג שיחה אמצו חתול 14:55, 9 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

עכשיו, כשתלחצי על עריכה, תראי שהטקסט שכתבתי, לא נראה במצב עריכה כמו במצב תצוגה.
גם בערכים יש את ההבדל הזה בין שפת הממשק שאותה את רואה בעריכה, לשפה שבסוף רואים, שנראית כמו אנציקלופדיה.
תסתכלי למשל על הערך שכתבתי גבולות בטיפול. תעברי ממצב תצוגה לעריכה.
נסי לעדכן כמיטב יכולתך את הערך כדי שיראה באופן הנהוג בוויקיפדיה, על פי הערך הזה וערכים אחרים. • רוליג שיחה אמצו חתול 14:58, 9 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

לשמושך, אני מוסיף כאן כמה דגשים שאני נותן לסטודנטים בהקשר הזה. לא כולם רלוונטים אליך, אבל רובם כן.

דגשים לכתיבה ויקיפדית[עריכת קוד מקור]

  1. מומלץ שתקראו את המדריך שלנו, ותסקרו את הקישורים שבתבנית תבנית:ברוך בואך.
  2. קהילת ויקיפדיה מחויבת לשמירה קפדנית על זכויות יוצרים של חוקרים ומחברים מחוץ לוויקיפדיה, אף מעבר להקפדה על אזכור ראוי של מקורות שאתם נדרשים לה בכתיבה אקדמית. ראו ויקיפדיה:זכויות יוצרים לעזרה פרטנית בנושא זה.
  3. במהלך הכתיבה בוויקיפדיה אנו מבקשים מכם לנהוג על פי כללי התנהגות בין חברי הקהילה.
  • יש להקפיד להציג את המידע בלשון בני אדם וללא הסתמכות על ז'רגון מקצועי, באופן שיהיה נגיש לאדם משכיל ומתעניין, ולא רק למתמחים מקצועיים.
  • בסוף כל פסקה כתבו בהערות שוליים את המקור או המקורות של אותה פסקה (לא כותבים הערות על פי הAPA). חשוב לנו בויקיפדיה שלקורא יהיה קל למצוא את המקור לכל קביעה בערך. אם הבאתם פרט או נתון מפתיע הצמידו לו מקור בהערות שוליים. אם המקור הוא אינטרנטי, תנו לו קישור. למידע נוסף ראו ויקיפדיה:הערות שוליים וגם ויקיפדיה:ביבליוגרפיה.
  • התמקדו בעיקר וכתבו באופן תמציתי. יש המון מה לכתוב, אין צורך לכתוב באריכות על תת-נושא אחד. התוצאה לרוב תהיה שכחה לכתוב על תתי נושאים אחרים לא פחות חשובים.
  • בדקו את הערכים בויקיפדיה על נושאים המשיקים לנושא הערך שלכם. שלבו את תוכן הערך שלכם בתוך מארג הערכים שמסביבו.
  • אל תכתבו את דעתכם האישית או מחקר מקורי שלכם. הדבר אינו מקובל בויקיפדיה. אם נדרשתם לעשות זאת על ידי המרצה, הגישו ישירות למרצה את התייחסותכם האישית ו/או את מסקנותיכם המחקריות ללא הצגתם בערך. למידע נוסף ראו ויקיפדיה:מדריך לנקודת מבט נייטרלית.
  • אחד מיתרונות הוויקיפדיה היא האפשרות ליצור קישורים פנימיים לערכים נוספים בוויקיפדיה, וקישוריים חיצוניים בסוף הערך לדפי אינטרנט רלוונטיים אחרים בתחום. למידע נוסף ראו עזרה:קישורים.
  • אל תתנו הערכות לגבי העתיד. כשהעתיד יגיע יהיה מי שיעדכן את הערך.

זהו לבנתיים. בהצלחה! • רוליג שיחה אמצו חתול 15:05, 9 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

הערת שוליים[עריכת קוד מקור]

כדי לתקן את הערות השוליים תוכלי להסתכל כאן: עזרה:הערת שוליים או לחילופין, להסתכל איך עשו את זה בערכים אחרים. • רוליג שיחה אמצו חתול 22:29, 9 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

ההיסטוריה של המושג[עריכת קוד מקור]

אני חושב שכדאי להרחיב מעט על ההיסטוריה של המושג. למשל, מי טבע אותו? מתי? מי פיתח את הרעיונות המרכזיים סביבו ומי חקר אותו? • רוליג שיחה אמצו חתול 22:28, 9 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]