שיחת משתמש:Aviah\ארכיון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השוואה בין המרד הגדול למרד בר כוכבא
גורם המרד הגדול מרד בר כוכבא
תנאי פתיחה פרובינציה יהודה; ישוב יהודי גדול בירושלים; מבצרים מצוידים היטב ברחבי הארץ ישובי פרזות כפריים
הכנה המרד הפתיע את מרבית היישוב היהודי המרד - כולל 300 מערכות מסתור תת-קרקעיות - הוכן במשך שנים
המצב באימפריה הרומית תוהו ובוהו. שנת ארבעת הקיסרים נתנה ליישוב היהודי שהות להתכונן היטב. יהודה סמכה על מרד מקביל בבריטניה. משלא יצא לפועל, הופנו מיטב לגיונות האימפריה ליהודה.
מהלכים צבאיים סדרה רצופה של כשלונות. השמדה מוחלטת של הליגיון הרומי ה-26 שעלה ממצרים.
תוצאות חורבן מדיני. חורבן מדיני. השמדת האוכלוסיה.
תיעוד חיצוני הסטוריונים פלוויים קסיוס דיו
תיעוד פנימי יוסף בן מתיתיהו כמעט ואין
משפט ההסטוריה כישלון מפואר האסון הגדול בתולדות עם ישראל
בשביל מה זה טוב? תוריד את כל הטבלה הזאת, ותכניס לערך את כל הנתונים הנוגעים למרד שנמצאים בטבלה (ושלא נמצאים בו, למרבה הבושה) בצורה מסודרת.--עמית אבידן 13:51, 10 פבר' 2005 (UTC)

תגיד לי, השתגעת? אם זה לא חוסר אובייקטיביות איני יודע חוסר אובייקטיביות מהו. אבי, "האסון הגדול בתולדות עם ישראל"? כאילו דה? ומה היתה השואה, טיול שנתי? עצה לי אליך: אל תשווה אסונות. השוואות ואמירות כמו "כישלון מפואר" מקומן לא יכירן באנציקלופדיה.--עמית אבידן 13:48, 10 פבר' 2005 (UTC)

משפט ההסטוריה אינו מה אחד, אבי, חושב. אם הרכבי לא מספיק (אולי כדאי שאצטט אותו באמת), אביא לך עוד כמה, מכל הדורות, שטוענים את זה. על זה שהמרד הגדול נחשב לסתם ביש-מזל במקום לאסון שנגרם מטיפשות, אין ויכוח. אני מקווה. אבנעזר ב. 13:52, 10 פבר' 2005 (UTC)
מכיר את הרכבי, מכיר אותו, מכיר אותו, מכיר אותו. היסטוריון נחמד. למיטב ידיעתי, עוד לא נערך משפט למרד בר כוכבא, ומה שאחד הרכבי ואולי עוד כמה חושבים זה לא משפט ההיסטוריה. (אגב, דעתי:לא ביש מזל אלא אסון שנבע מטיפשות ויוהרה. אבל דעתי לא רלוונטית!). רק לסבר את אזנך, יש טענות שאלמלא מרד בר כוכבא היתה היהדות נעלמת (כמו שיש טענות שהיתה משתלטת על האימפריה) וכן אלמלא המרד לא היו היהודים מצליחים להקים מחדש את מדינתם אחרי 2000 שנה. כל זה פשוט לא רלוונטי: מה שחשוב זה בעיקר עובדות. רוצה להציג פרשנות? תציג אותה כפרשנות, ותהיה נחמד ותביא גם את הצד שכנגד. --עמית אבידן 14:04, 10 פבר' 2005 (UTC)
הטענה שמרד בר כוכבא היה האסון הגדול ביותר בתולדות העם עד השואה היא משהו מאוד ידוע ומקובל. היטלר לוקח את המקום הראשון ברציחתנו, אבל הדריינוס כנראה שני. שש"ז 13:56, 10 פבר' 2005 (UTC)
אז כותבים: "טענה מקובלת היא...". לא מביאים טענה כעובדה.--עמית אבידן 14:04, 10 פבר' 2005 (UTC)
שש"ז, תראה כמה אתה משוחד: אתה מקבל את הטענה שזה היה אסון, אבל האם אתה מקבל את הטענות של הרכבי??? הרכבי לא מאשים את אדריאנוס אלא את בר כוכבא באסון! אז למה אתה נותן לאדריאנוס מקום שני? תן אותו לבר כוכבא!--עמית אבידן 14:11, 10 פבר' 2005 (UTC)
קראתי את שניכם ואפעל בהתאם. אבנעזר ב. 14:25, 10 פבר' 2005 (UTC)
סליחה שאני מתערב, אך אני תומך בנוסח הנוכחי של אבנעזר. בר כוכבא אשם באופן מלא למרד מיותר זה שהביא על עם ישראל את אחת השואות היותר גדולות שחווינו. אדיראנוס לא היה עושה לנו כלום לולא המרד המטופש. גילגמש שיחה 14:30, 10 פבר' 2005 (UTC)
גילגמש, צר לי אך עלי לתקן אותך: מרד בר כוכבא, לדאבונינו, הוא אחד האירועים הפחות מתועדים בתולדות האימפריה הרומית. ואירוע עם תיעוד כל כך דל נורא קשה לשיפוט. אגב, אפילו על הסיבות לפרוץ המרד אין הסכמה, כך שלהאשים את בר כוכבא זו היסחפות שלא במקומה. אגב - שים לב שאני מייצג כל הזמן את שני הצדדים של הויכוח. זה מה שנקרא נייטרליות.--עמית אבידן 14:44, 10 פבר' 2005 (UTC)
התוצאות די עגומות - המון הרוגים, הרס כפרים וערים ועוד. רק מזה אפשר להסיק שלא מדובר בהצלחה מסחררת. גילגמש שיחה 14:50, 10 פבר' 2005 (UTC)
העובדות הן:
  • למרד היו תוצאות מחרידות, הרבה יותר מהמרד הגדול
  • במהלך ההסטוריה האשימו את בר כוכבא בחובבנות ופזיזות
  • רק לאחר שנחפרו מחילות המסתור (החל מ-1983), השתנתה ההערכה כלפי בר כוכבא. כמובן, שהעובדות החדשות נוספות לאלה הידועות לנו מזמן, ולא סותרות אותן. אבנעזר ב. 14:59, 10 פבר' 2005 (UTC)

אנא שם לב שהערך גיוס מריוס נתון תחת עריכה, וישנה בקשה ספציפית לא לגעת בו עד שהעבודות יסתימו, זהו ערך שאני עובד עליו זמן מה, ואין טעם עשות בו תיקונים עד שאגמור אותו. נסה מעכשיו להתייחס לבקשת תחת עריכה, בתודה --יום טוב 18:26, 15 פבר' 2005 (UTC)

OK
הערך גאיוס מריוס כבר לא נתון תחת עריכה.--יום טוב 18:21, 19 פבר' 2005 (UTC)
תודה.

מרקוס אורליוס קווינטילוס[עריכת קוד מקור]

מרקוס אורליוס קלאודיוס קווינטילוס היה קיסר במשך 17 ימים (נפטר 270 לספירה). היה אחיו של הקיסר קלאודיוס השני.

הסטוריית הקיסרים (Historia Augusta) מדווחת כי נבחר לקיסר על-ידי חיילי הצבא הרומאי מיד לאחר מות אחיו וכי הבחירה אושרה בדיעבד על-ידי הסנאט. ההסטוריון יוהאן זונר (Joannes Zonaras), לעומת זאת, מדווח כי נבחר על-ידי הסנאט בלבד.

המקורות מסכימים, עם זאת, כי הלגיונות שהיו עם הקיסר קלאודיוס השני במסע אל הדנובה לא היו מודעים, או לפחות לא תמכו, בעלייתו של קווינטילוס. הם תמכו במועמד משלהם, אורליאנוס, וכינו אותו אוגוסטוס. סטורית הקיסרים מדווחת שאורליאנוס נבחר על-ידי קלאודיוס השני עצמו, כשהיה על ערש דווי.

משהוכתר, קווינטילוס שהה בעיר אקוויליה שבצפון-מזרח איטליה. את פעולתו הראשונה כקיסר עשה משם, כשביקש - וקיבל מיד רשות - להכריז על קלאודיוס השני כאל. הוא לא נסע לרומא, משום שצבאו הגן על צפון-איטליה מפני פלישה אפשרית מהאלפים. בינתיים, הגותים שמעבר לדנובה פתחו במתקפה, הובסו על-ידי אורליאנוס, וזה הוכתר על-ידי חייליו לקיסר בעיר סירמיום שעל הדנובה.

משהוכתר זה, נטשו החיילים את קווינטילוס והצטרפו למחנה אורליאנוס. קווינטילוס התאבד בספטמבר 270. על פי רוב ההערכות הוא שימש כקיסר 17 ימים בלבד.



תבנית:Roman Emperor

תבנית:Kaiser


<a href="http://technorati.com/tag/jimmy+wales" rel="tag">jimmy wales</a>

האנציקלופדיה הפתוחה[עריכת קוד מקור]

כותב פה ולא בפרלמנט, כי נראה לי שאין מקום שם להערה כזאת: גם באוניברסיטה הפתוחה מקבלים כל אחד. אבל בשביל לקבל תואר צריך להפגין רמה מסויימת. והנמשל: אני בהחלט בעד לקבל כל אחד, אבל ערכים? להיות הרבה יותר בררן.--עמית אבידן 13:43, 20 פבר' 2005 (UTC)

הדעה שלי כלפי ויקיפדיה ידועה. בעצמי כתבתי לא פעם שאני מתחלחל כשאני שומע על מורה ששולח את התלמידים שלו לויקיפדיה. יתרה מזאת, לא ברור לי למה צריך ויקיפדיה כשיש מנועי חיפוש. למרות שלדעתי ויקיפדיה לא תבשיל לכדי מקור מידע מהימן ("תפגין רמה מסוימת" בלשונך), כדי שאנשים יבואו לכתוב פה הם צריכים להיות משוכנעים שעמלם יכובד. "אנצ' פתוחה" היא בדיוק כזו: לכל אחד יש אפשרות לכתוב כפי הבנתו על כל מה שמעניין אותו. אני מעתיק הנה מה ששאלתי כרגע במזנון (לפני שראיתי שכתבת כאן): מי יקבע קריטריונים לכניסה לויקיפדיה? אבנעזר 13:53, 20 פבר' 2005 (UTC)
מי ממנה מפעילי מערכת? לכל בעיה לוגיסטית יש פיתרון. יש במזנון דיון סגור על זכויות הצבעה. הפתרון נמצא שם: כל ערך חדש שרוצים להכניס נכנס ל"רשימת המתנה", עד לאישורו ע"י 5 ויקיפדים "ותיקים", לפי איזשהו קריטריון שיקבע. אגב - ערכים לאו דוקא צריכים להידחות, אלא להישלח למקצה שיפורים. כן, במקרה כזה בטוח הסינים ינצחו אותנו, אבל איזה איכות תהיה! ונוכל להביא אנשי מחקר לתרום מאמרים! אוטופיה.--עמית אבידן 07:27, 21 פבר' 2005 (UTC)
הבעיה אינה לוגיסטית. הבעיה היא מי תהיה הסמכות שתקבע קריטריוני כניסה, תוכן רשימת ההמתנה ועוד. הרעיון של אנצ' חופשית הוא שאין סמכות כזאת, שאתה נותן לאנשים שאתה לא מכיר לערוך ערכים שכתבת, מתוך הנחה שבסוף האנצ' מתכנסת לרמת ויקינגלית (שנחשבת משביעת רצון). ההצעה שלך טובה וייושמה, מן הסתם, אלפי פעמים. רק שהיא לא אנצ' חופשית. אבנעזר 18:16, 24 פבר' 2005 (UTC)

שלום, בעקבות העריכה של הערך הקונגרס היהודי האמריקאי, אנא שים לב לדף השיחה של הערך לגבי הסתירה בתאריך שבו נוסד. בברכה John Doe 16:43, 27 פבר' 2005 (UTC)

לפי האתר שלהם זה 1897, מה שכמובן אינו נכון. אבנעזר 17:23, 27 פבר' 2005 (UTC)

אזכורים בתקשורת[עריכת קוד מקור]

שלום אבנעזר, נראה לי שאת הסעיף הנאה "אזכורים בתקשורת" שמופיע בדף המשתמש שלך ראוי להוציא לרשות הרבים, לדף ויקיפדיה:אזכורים בתקשורת. אשמח אם תעשה זאת. דוד שי 06:17, 2 מרץ 2005 (UTC)

  • אם יש דרך לעשות את זה אוטומטית (קישור לכאן זה מצוין), אז סבבה.
  • אני משתמש בדף הזה כדי לפתח תובנות וכנראה שאמחק אותו בעתיד, כשיהיו לי תובנות כאלה. מה גם שכדרכו של אינטרנט, לינק ששמתי בינואר, כבר שבור במרץ.
  • אחרון חביב - שלא כמנהגה של ויקיפדיה, הסעיף הזה כתוב באופן חד-צדדי ומשקף את דעתי האישית (אף שהיא עדיין מתעצבת). אין לי רצון לכתוב על ויקיפדיה עצמה באופן "חסר פניות". אבי 07:20, 2 מרץ 2005 (UTC)
קצת בעייתי לתת קישור מדף כללי לדף משתמש, משום שדף משתמש אינו פתוח לעריכה של אחרים. נשאיר את המצב כך, עד שתתרצה להעביר את הדף לרשות הרבים, או עד שיימצא מי שיעתיק ממנו רק את הקישורים. דוד שי 22:29, 2 מרץ 2005 (UTC)
  • אין אפשרות לקחת את משתמש:Aviah#אזכורים בתקשורת ולעשות שהתוכן עצמו יוצג שם (בסגנון RSS או אחרת)?
  • אני מוחה על הביטוי "עד שתתרצה". לא לעניין להניח את הבעיה לפתחי. אבי 22:48, 2 מרץ 2005 (UTC)

מהן הסתירות? אשמח לתקן.

Dudutal 04:33, 4 מרץ 2005 (UTC)

בפסקאות הראשונות, התיארוכים לא מתואמים ביניהם. אני הולך לקרוא שם שוב ואכתוב מה לא בסדר בדף השיחה של הערך. אבי 06:33, 4 מרץ 2005 (UTC)