שיחת משתמש:Cobi613

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Ravit בנושא הפרעה טורדנית-כפייתית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Cobi613, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 03:38, 22 ביולי 2013 (IDT)תגובה

הפרעה טורדנית-כפייתית[עריכת קוד מקור]

תודה על התוספות בערך זה. עם זאת, נאלצתי להסיר את התוספת האחרונה שהוספת. לגבי "חולי נפש" - כל הפרעה המסווגת ב-DSM או ב-ICD מוגדרת כהפרעה נפשית (="מחלת נפש" בשפה בלתי פורמלית), בין אם האדם מבטא התנהגות "רציונלית לגמרי" או לא, ולכן ההבהרה שצירפת בפתיח הערך מיותרת. לגבי המחקר באוניברסיטת פנסילבניה - המקור שנדרש שם אינו הספר הכללי "די לאובססיה", אלא הפניה ביבליוגרפית מדוייקת אל המחקר עצמו; אם ברשותך הספר, אשמח אם תוכל למצוא הפניה זו ולהוסיף אותה. תודה ויום טוב, Ravit - שיחה 08:21, 30 ביולי 2013 (IDT)תגובה

(בוויקיפדיה נהוג להמשיך שיחה במקום בו החלה, לכן ברשותך העברתי את דבריך לכאן:)
היי, תגובתי בקשר למה שכתבת לי : א לגבי הגדרה כמחלת נפש : זה ציטוט מתוך הספר של ד"ר בנשק (כנראה שיש הפרעות שהשליטה היא לא כל כך, וגורמת לפחות רציונליות. ד"ר בנשק מקדיש לעניין פסקה שלימה(שאת תוכנה כתבתי) מדוע לא להכניס?
ב. לגבי המחקר אם אמצא את המקור אכתוב, אך מדוע מחקת פעמיים את מה שכתבתי לגבי הערכה שבמקרים קלים מעריכים שהתוצאות טובות יותר? את זה כתבו בדי לאובססיה בהמשך למחקר. תודה ואשמח להמשיך להתכתב ולוודא נתוניםCobi613 - שיחה 02:09, 31 ביולי 2013 (IDT)תגובה
איך כותבים לך תגובה באישי? או שרק כאן אפשר?Cobi613 - שיחה 21:49, 30 ביולי 2013 (IDT)תגובה
תודה על תשובתך. ספרו של בנשק הוא חשוב ודעותיו חשובות, אך הוא בכל זאת רק אדם אחד שחקר את התחום, ועמדה זו אינה נחשבת למקובלת על כלל החוקרים, הפסיכולוגים והפסיכיאטרים בעולם. לפיכך הולכים לא לפי מה שכתב אדם זה או אחר, אלא לפי דברים שנחשבים בעלי הסכמה רחבה יחסית ברחבי העולם, כמו מדריכי האבחנות הפסיכיאטריות DSM או ICD. עמדות כגון זו שמביעות ביקורת על הסיווג הפסיכיאטרי וטוענות שמחלה מסוימת אינה הפרעה נפשית, יכולות להיכלל בערך שלם שיש לנו על כך - אנטי פסיכיאטריה (כמובן תוך כתיבת הדברים בהכללה, ולא תוך התייחסות להפרעה ספציפית).
לגבי הנושא של מקרים קלים וכו' - ניסיתי לנסח בתמציתיות ובקצרה, והחלק הזה נראה לי מיותר קצת כי זה די מובן מאליו שאם זה עובד על מקרים קשים זה יעבוד כמובן גם על מקרים קלים, מה גם שמדובר בהערכה בלבד ולא במחקר שנעשה; אבל לא קריטי לי. בכל אופן, נמתין למקור שלך ונשמח כשתוכל להוסיף אותו.
לגבי התכתבות בוויקיפדיה - אפשר לשלוח לי מייל באמצעות לחיצה על "שליחת דואר אלקטרוני למשתמש זה" בצד ימין של דף השיחה שלי. אבל אני מעדיפה להתכתב כאן, כי כך ניתן להבין בפומבי ובשקיפות את הסיבות שהובילו אותי ואותך לשינויים שעשינו בערך, ובנוסף גם אחרים שמבינים בתחום יכולים להיות חשופים לדיון ולהוסיף את דעתם. לכן תרגיש בנוח לענות לי כאן, בלחיצה על "עריכה" למעלה; אני עוקבת אחר דף השיחה הזה ואוכל לשים לב כשתענה כאן ולהגיב.
תודה ולילה טוב, Ravit - שיחה 20:28, 31 ביולי 2013 (IDT)תגובה