שיחת משתמש:Daniel123/ארכיון 19

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לאחר רעידת האדמה נבנתה העיר מחדש לפי תוכניותיו של לואיג'י בורצי (Luigi Borzì) שהיה אדריכל בן העיר, מגדולי אמני האר-נובו . בורצי תכנן כנסיות רבות, ארמונות וארקדות.

ג'אקומו דל דוקה (איטלקית: Giacomo Del Duca ‏) (1520 -1604 ) היה אדריכל איטלקי, מגדולי אמני המנייריזם, הזרם העיקרי של המאה ה-16 והגישה של אמנות הרנסאנס, המקפידה על פרספקטיבה, קומפוזיציה, ריאליזם ושלמות.

"שער הזיכרון לבית הסוחרים

"שער בית הסוחרים" (Porta della Loggia dei Mercanti) היה מבנה מונומנטלי בצורת שער ניצחון הנבנה לפי תוכניותיו של דל דוקה. "שער בית הסוחרים" היה בניית השער שהוקם בשנת 1588 לזכרו של בית הסוחרים . הקשת עברה דרך למרכז מסינה.

הכתובות על השער

שער טיטוס כתובת קדמיתבכתובת הקדמית בחזית השער נחרט:


על הקשת כתוב בלטינית:


"UT MERCATORUM UTILITATI CIVIUM ORNAMENTO REGIAE URBIS MESSANAE REGNI PROTOMETROPOLIS DIGNITATI CONSULERETUR........"



ותרגום לעברית:

"בשנה העשירית למלכות אדוארד השביעי, לזכר המלכה ויקטוריה, מאת אזרחיה אסירי התודה, 1910".


מקורו של מנהג בניית מבנה זה מקורה באימפריה הרומית, 


דל דוקה נולד ב-1520 בצ'פלו אשר בסיציליה שבאיטליה. בשנת 1558 עבר דל דוקה להתגורר ברומא ולמד אצל מיכלאנג'לו בואונרוטי (Michelangelo Buonarotti) אשר תכנן את קשת פייה , נקראת גם שער פייה (באיטלקית: Porta Pia), נבנתה ב- 1559. דל דוקה תכנן מספר מבנים ומונומנטים בעיר כהידוע ביותר שביניהם הוא כיפת הכנסייה סנטה מריה לורטו (Santa Maria Loreto). ב-1588 דל דוקה שב למסינה ועבד במיוחד על תכנון שער הניצחון במסינה בשם "שער בית הסוחרים" (Porta della Loggia dei Mercanti).

החזית הישרה של בית הסוחרים היא הייתה קיר בגובה 8 מטרים ובאורך של 20 מטרים, שלאורכו הייתה שורת קשתות מופרדות על ידי 10 פילסטרים הם נשאו יציע אבן, כולם בסגנון המנייריסטי.


את הקשת תכנן דל דוקה בסגנון דומה לקשת קונסטנטינוס ברומא.