שיחת משתמש:Daniel Ventura/אחיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אחיה נמנה על ישובי גוש שילה אשר מקבלים את השרותים מהישוב שילה השייך למועצה אזורית מטה בנימין. . היישוב הוקם ביוני 1997 על גבעה בגובה 857 מטר מעל פני הים - 1.2 ק"מ צפונית-מזרחית משבות רחל ונקרא תחילה בשם "שבות רחל ד'".

המאחז נקרא על שמו של הנביא אחיה השילוני שפעל בממלכת ישראל בשומרון. בישוב גרות היום כ-20 משפחות. תעסוקת התושבים: מטעים, בית בד ויקב . במקום המבנים הבאים : בית כנסת, מקוה טהרה ומבני קבע למגורים, מלבד המגורים הזמניים בקרוונים

לפי אתר שלום עכשיו הישוב ממקום על אדמות מדינה ויש לו הסכם הרשאה לתכנון למטעם ההסתדרות הציונית עד לינואר 2005 . משרד הבינוי והשיכון מימן הקמת תשתיות בסכום של 1,675,000 ש"ח ‏‏[1].

בעקבות אלפי עצי זית שנטעו באדמות שליד הגבעה על ידי מייסד הישוב, יוסי שוקר , הוקם בישוב בית בד קטן. שוקר נפגע בתאונת עבודה בבית הבד ורעייתו רונית המשיכה בניהול המטעים ובית הבד. היא נשארה עם חמשת ילדיה בגבעה, שכרה פועלים שיטפלו בעצי הזית, והקימה מרכז מבקרים באחיה. חברת "ארץ זית שמן" הייתה לבעלת מטעים והמשיכה לפתח את שטחי החקלאות בבקעות בים הגבעות של "גוש שילה". היום רוב האדמות במישורים הן מעובדות. החברה המשיכה ולהפיק את שמן זית, הנמכר תחת המותג "משק אחיה". בית בד קטן באחיה עבר לאזור התעשיה של שילה - שם נרכש ציוד מודרני ושמן הזית נמכר בכל רחבי הארץ . במרכז מבקרים "אחיה", על שם אייל יעקב יונגיאן, עוסק בהסברה על אודות שבעת המינים ובעיקר הזית - השמן.

נוף המקום[עריכת קוד מקור]

מהיישוב תצפית לכיון מרכז השומרון וכן לעבר בקעת הירדן וצפון השומרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ ‏מקור שלום עכשיו]‏