לדלג לתוכן

שיחת משתמש:Danny-w/הצעת מדיניות: כתיבת ערכים אקטואליים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Danny-w בנושא תגובתי להצעה

תגובתי להצעה[עריכת קוד מקור]

ראשית, אכן יש בעיה והיוזמה לטיפול בה ראויה לשבח.

הבעיה נובעת מכך (וכדאי להוסיף זאת לדברי ההסבר) שלא ניתן כמעט לתקן את נזקי הכתיבה המיידית (כתיבה ארכנית, ללא פרספקטיבה, ללא הבחנה בין עיקר לטפל). אולי בתיאוריה כן, אך הניסיון מלמד שעורכים לא לוקחים על עצמם טיפול בערך כזה, גם לא כעבור שנים. אפשר להשוות את הערכים על בחירות מתקופות רחוקות יותר, לעומת ערכים על בחירות שהתרחשו בזמן כתיבת הערך, כדי להיווכח בבעיות של כתיבה על אקטואליה. השפע העצום של מקורות ומידע עומד לכותב לרעתו, בהיעדר פרספקטיבה שמאפשרת סינון. ראו למשל את הערך על בחירות 2013 בישראל. לומדים ממנו איזו אשה ניצבה במקום ה-9 המשוריין לאשה ברשימת בל"ד (מרים פרח), לאיזה רייטינג זכתה "ארץ נהדרת" במשדר לקראת הבחירות (33%), מי עמד בראש מפלגת הפיראטים (אוהד שם-טוב) וכמה בעלי תואר דוקטור היו בין הח"כים (13). לעומת זאת לא כתוב בו בשום מקום מי ניצח, כלומר איזו ממשלה הוקמה לאחר הבחירות. גם כשיוסיפו מידע זה הוא יטבע בים הטריוויה. השוו זאת לערך על בחירות 1988, ערך קצר בהרבה, שמוסר את הדברים החשובים.

הבעיה הזו הולכת ומחמירה עם הזמן, באופן טבעי - הרי כל אירוע חדש שקורה יסבול ממנה.

לגבי ההצעה עצמה, אני לא בטוח שאיסור גורף לתקופת זמן הוא הפיתרון הטוב ביותר.

טכנית, זה לא חוסם כתיבה בעייתית בערך קיים (למשל, נניח שיתנקשו מחר בפוטין, האיסור על כתיבת ערך בנושא ההתנקשות לא ימנע כתיבת תת-סעיף על ההתנקשות בערך על פוטין, עם כל הבעיות של כתיבה על נושא מהחדשות).

בנוסף, חבל על "האנרגיה הוויקיפדית" שתיחסם מצב הכותבים, ועל הקוראים שניאבד (למשל לטובת עמיתתנו האנגלית, המוטה והבעייתית) מן הצד השני.

פיתרון אפשרי הוא לאפשר כתיבה, גם מיידית, אבל תחת מגבלות של נפח ותחת בקרה, כאשר במקביל יעודדו ויקיפדים לרכז מידע, קישורים וכו' במרחב הטיוטות. צריך לחשוב כיצד בדיוק יעודדו זאת, אבל הדבר אפשרי. רעיון ראשוני למגבלות על כתיבה במרחב הערכים: א. במשך תקופה מסוימת מן האירוע יורשו רק ויקיפדים מסוימים (בעלי זכות הצבעה? מפעילים?) לאשר הכנסת טקסט הנוגע אליו במרחב הערכים. ב. באותה תקופה יהיה המידע מוגבל בנפחו. אפשר להציע גבול נוקשה של מקום ואפשר להציע גבול של כמות מקורות, או גם וגם. זה כמובן נוגד את האינטואיציה הוויקיפדית שלפיה יותר מידע זה יותר טוב ויותר מקורות זה יותר טוב, אבל פחות מאשר איסור גורף כפי שמוצע.

דב ט. - שיחה 11:50, 26 באוקטובר 2015 (IST)תגובה

אני יוצא מנקודת הנחה שבמקרים חשובים יימצאו מספיק עורכים שיאשרו את קיצור תקופת ההמתנה בדיון במזנון. אני סומך על חכמת ההמונים שלנו. אני מאמין שעצם העלאת הנושא במזנון תגביר את הניראות, תעלה את המודעות אליו ותסב את תשומת הלב, ולכן יגבר הפיקוח ההדדי. בברכה, דני. Danny-wשיחה 12:51, 13 ביוני 2016 (IDT)תגובה