שיחת משתמש:Dora~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרוטאין קינאז c הוא אנזים קינאז אשר ביכולתו לשנות חלבונים אחרים על ידי הוספת קבוצת זרחן אליהם (זירחון) חלבונים מסוג זה מתחלקים לתת מערכות נוספות כדוגמת פרוטאין קינאז c אלפא(PKC ,(PKC ביטא, PKC גמא. כל תת מערכת בעלת תפקוד ייחודי. זירחון לרוב מתבטא בשינוי תפקודי של חלבון המטרה על ידי שינוי פעילות אנזימטית , מיקום תאי, או קישור עם חלבונים נוספים. עד 30% מכלל החלבונים יכולים להשתנות על ידי פעילות קינאז, וחלבוני קינאז ידועים בכך שהם מווסתים את מרב ה cellular pathway (סדרת ריאקציות שכתוצאה ממנה חומר אחד הופך לאחר), במיוחד אלא המערבים מעבר אותות. הגנום האנושי מכיל כ500 גנים של חלבוני קינאז , הם מהווים כ2% מכלל הגנים האאוקריוטים.

הפעילות הכימית[עריכת קוד מקור]

הפעילות הכימית של קינאז מערבת הסרה של קבוצת זרחן מATP ובצורה קוולנטית מחברת אותה לאחת משלוש חומצות אמינו בעלות קבוצה הידרוקסילית חופשית. מרבית הקינאז פועלים גם על סרין וגם על תראונין , אחרים פעולים על טירוזין , וחלקם פעולים על שלושתן.

מכוון שפעילות חלבוני קינאז בתא בעלי השפעה רבה, פעילותם מווסתת בקפידה. חלבוני קינאז מופעלים ומעוכבים על ידי זירחון (לעיתים בשליטה עצמונית - זירחון עצמוני) הם עושים זאת על ידי קשירת חלבונים מפעילים או חלבונים מונעים, או מולקולות קטנות, או על ידי שליטה במיקומם בתא ביחס לחומרי המצע שלהם.

מכוון וקינאז שולט בווסת אספקטים רבים בגדילת התא, תנועתו ומותו. תרופות אשר מונעות פעילות קינאז מסוים מפותחות במטרה לטפל במגוון מחלות, חלקן כבר בשימוש קליני כדוגמת גלבק ולרסה.

קינאז

זירחון

פרוטאין קינאז A


en:protein kinase de:Proteinkinase es:Proteína quinasa fr:Protéine kinase ja:プロテインキナーゼ fi:Proteiinikinaasi pl:Kinazy białkowe sv:Proteinkinas zh:蛋白激酶

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

03:52, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:46, 19 באפריל 2015 (IDT)